Niewyjaśnione wątpliwości rodzą nieufność, po co zatem narażać się na negatywne emocje? Przede wszystkim – warto zajrzeć do działu Najczęściej Zadawane Pytania na stronie firmy, z którą chcemy podjąć współpracę. Może już ktoś przed nami szukał rozwiązania problemu, który nie daje nam spokoju? Albo zadał podobne pytanie, które wyjaśni nasze wątpliwości? Na przykład: Co to są etyczne metody pozycjonowania? Albo: Dlaczego tak ważna jest pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania Google? Nie musimy znać odpowiedzi na te i podobne pytania. Od tego są specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem, aby wyjaśnić nam wszystko, co budzi nasze wątpliwości. Zrobilibyśmy przecież to samo, gdyby pojawił się u nas potencjalny klient, który potrzebowałby naszej specjalistycznej wiedzy, aby podjąć decyzję o współpracy z nami. Cieszylibyśmy się z jego pytań, bo oznaczałyby zainteresowanie naszą ofertą. Co więcej – cenilibyśmy osobę, która chce poświęcić swój czas na zrozumienie zagadnień potrzebnych do owocnej współpracy. Ponieważ wszelkie pytania stwarzają przestrzeń porozumienia, są szansą na wymianę doświadczeń i oczekiwań obu stron. Są także miernikiem zaangażowania. Trudniej jest rozmawiać z kimś, kto na początku współpracy – jak się wydawało - rozumiał wszystkie jej zasady, natomiast w trakcie zaczyna kwestionować to, co – w naszym przekonaniu – było dla tej osoby oczywiste. A zatem – nie wahajmy się szukać odpowiedzi na nurtujące nas pytania o pozycjonowanie Google. Na stronie każdej szanującej się firmy znajdziemy zakładkę Frequently Asked Questions, a także dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy pracy nad wysoką pozycją w najpopularniejszej wyszukiwarce.