Spotkałeś się z takim zdaniem na temat pozycjonowania stron w Google? Trudno było Ci zrozumieć takie stanowisko? Niestety, są ludzie myślący w ten sposób i mają swoje powody...

Data dodania: 2011-09-27

Wyświetleń: 1936

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wielu z nas już nie wyobraża sobie życia bez Internetu… Źródła wiedzy na każdy dosłownie temat! Już od dawna jego potencjał doceniły firmy, zarówno te duże jak i małe, inwestując w stworzenie swojego firmowego serwisu udostępniającego informacje na temat oferowanych usług i produktów. Z każdym dniem w sieci pojawiają się nowe strony internetowe a w Google toczy się ciągła walka o pozycje.

Skąd tak silne zapotrzebowanie na pozycjonowanie stron internetowych?

Odpowiedź jest prosta – wysoka pozycja w Google to kolejni klienci. I większość z nas doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Ale wbrew pozorom są jeszcze osoby, które nie widzą sensu takich działań (chociaż trudno w to uwierzyć). Mało tego – są firmy, które miały styczność z pozycjonowaniem, które pozycjonowały swój serwis w Google i doszły do wniosku, że w żaden sposób im się to nie zwróciło, że nie przyniosło żadnych efektów.  I pewnie mają rację… A dlaczego tak się stało? Przecież pozycjonowanie w Google to według specjalistów z branży marketingowej wspaniała forma reklamy…

Nieprofesjonalne podejście firmy pozycjonerskiej

Powodów jest kilka, ale jednym z nich jest nieprofesjonalne podejście firm pozycjonerskich, co tutaj dużo mówić - „naciąganie” klienta na koszty przy jak najmniejszych nakładach pracy i wysiłku ze swojej strony. Niestety, jeszcze wiele firm pozycjonerskich wychodzi z założenia, że nieświadomy klient to najlepszy klient…  Bo weźmie to, co zaproponuje mu wyszkolony handlowiec.  A ten niestety często zaproponuje pozycjonowanie na hasła bezwartościowe, które pozycjonerowi nie sprawią wiele kłopotu, ale i nie wygenerują ruchu na stronie klienta. Jego serwis szybko pokaże się na pierwszych pozycjach, firma zacznie wystawiać faktury za świetne efekty i będzie śpiewała hymny o skuteczności swoich działań a klient będzie płacił nie mając z tego żadnych zysków, bo przecież zobowiązuje go do tego podpisana umowa. I trudno później się dziwić, że jest zrażony do pozycjonowania, że nie wierzy w skuteczność takich metod. Niestety, takie podejście niektórych firm pozycjonerskich kładzie się cieniem na całej branży pozycjonerskiej.

Apel do (mam nadzieje) wąskiego grona pozycjonerów!

Jeśli zależy nam na zadowoleniu klienta i długofalowej współpracy z nim, poświećmy więcej czasu i uwagi na to, by wyjaśnić mu cel pozycjonowania i główne założenia. Przeanalizujmy jego branżę, konkurencję, tendencje osób poszukujących jego usług czy produktów w Google i dobierzmy takie hasła, które faktycznie skierują na jego stronę wartościowy ruch przekładający się na rzeczywistego klienta. Zyskując zadowolenie i satysfakcję pozycjonowanego klienta zyskujemy jego lojalność i długofalową współpracę z nim.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena