Faktem jest, że pozycjonowanie stron internetowych  w Google jest najbardziej efektywną metodą promocji w Internecie. Ale skuteczność tej świetnej metody zależy od fraz kluczowych, na jakie strona jest pozycjonowana.  Poniżej kilka wskazówek, na co warto zwrócic uwagę przy wyborze pozycjonowanych haseł.

Data dodania: 2011-07-08

Wyświetleń: 2370

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie sztuką jest wypozycjonować serwis na hasła o niskiej wartości, składające się z 10 wyrazów  np. "czarne błyszczące szpilki na wysokim czerwonym obcasie z odkrytym palcem", nawet czasem nie tworzących logicznej całości.  A zdarza się, że do takich haseł (bazując na naiwności klienta) zachęcają niektóre firmy pozycjonerskie nie patrząc na to,  czy w ogóle taka fraza ma rację bytu przy wyszukiwaniach. Ale zachęcają, bo wtedy  mają łatwe pieniądze,  gdyż na uzyskanie efektów pozycjonowania tego typu fraz nie trzeba ani długo czekać, ani ponosić dużych nakładów finansowych ani też poświęcać wiele czasu i pracy.

Skuteczność pozycjonowania na ogólne hasła

Rzadko  kiedy ma też sens pozycjonowanie strony na frazy bardzo ogólne, niewiele mówiące, często wieloznaczne, bo w większości przypadków koszty poniesione na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce na tego rodzaju hasła w dużej mierze przekroczą otrzymane zyski (hasła ogólne zazwyczaj mają dużą liczbę wyników, co wiąże sie też z wysokim kosztem ich pozycjonowania jak również długim okresem oczekiwania na efekty w postaci czołowych pozycji w Google).

Pozycjonując serwis i będąc wysoko na ogólne, bardzo popularne hasło sprowadzimy wejścia na stronę, ale w większości będą to wejścia przypadkowe, wejścia osób, które poszukiwały czegoś innego niż to, co oferujemy - wejścia nie skutkujące zapytaniem a często nawet pozostaniem na naszej stronie dłużej niż klika sekund.

Decydując się na pozycjonowanie strony w Google na pewno należy postawić na hasła, które dadzą nam wartościowe wejścia, czyli wejścia osób będących naszym potencjalnym klientem a nie osobą przypadkową. Wejścia przekładające się na zamówienia, kupno czy po prostu skorzystanie z naszych usług. 

Jakie hasła wybrać, aby pozycjonowanie strony dało nam wymierne korzyści?

I tutaj kłania sie temat - na jakich hasłach oprzeć pozycjonowanie w Google? Które frazy będą skierowane właśnie na te wartościowe wejścia...?  

Odpowiedź może wydawać się prosta - należy postawić  się w roli swojego potencjalnego klienta, przeanalizować to, po jakich hasłach może on szukać naszych usług czy produktów. Postarać się myśleć tak jak on. A to już może wydawać  się czasem trudniejsze, bo nie jesteśmy w stanie wyczerpać wszystkich pomysłów na zapytania, jakich może użyć nasz klient. Ludzie są różni, poszukują na wiele sposobów, czasem aż trudno uwierzyć, co wpisują w wyszukiwarce...

Ale należy też docenić swoich klientów, którzy z reguły wiedzą, czego potrzebują i swoje zapotrzebowanie potrafią  sprecyzować "klikając" w Google. I gdzie tutaj znaleźć złoty środek? Czym się kierować przy wyborze haseł dla pozycjonowania strony internetowej?

Na pewno można tutaj podać kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę.

1.       Po pierwsze - zawsze warto pytać swoich klientów (o ile oczywiście mamy taką możliwość), w jaki sposób poszukują, co wpisują w wyszukiwarce, pod jakim kątem poszukują określonego produktu czy usługi.

2.       Należy też zwrócić uwagę na to, że potencjalny klient niekoniecznie musi być ekspertem w naszej branży i znać nasz język techniczny. Nie zawsze nazwie rzecz po imieniu, często błądzi gdzieś w pobliżu wykorzystując potoczne hasła kojarzące się z daną usługą czy produktem.

3.       Często też nie wpisze nazwy konkretnego produktu czy usługi, ale szukając odpowiedzi na swoje pytania bazuje na hasłach opisujących jego problem czy zapotrzebowanie a nie od razu rozwiązanie.

4.       Następna wskazówka - bardzo ważna (zwłaszcza w przypadku usług) - zakres terytorialny. Nawet jeśli jesteśmy firmą będącą w stanie wykonać usługi na terytorium całej Polski, to należy mieć świadomość, że poszukujący wpisując zapytanie w Google zazwyczaj uwzględnią miasto, na terenie lub w okolicy którego poszukują usługodawcy. A jeśli zdarzą się osoby, które tego nie zrobią to z reguły widząc w wynikach firmy z różnych stron Polski zmienią zapytanie na takie, które zawęzi obszar ich poszukiwań. Dlatego nie ma sensu, by lokalna firma pozycjonowała się na hasła bez  uwzględnienia zakresu terytorialnego.

Poświęćmy trochę czasu na dobranie odpowiednich haseł kluczowych a pozycjonowanie w Google na pewno zaskoczy nas bardzo dużą efektywnością i wzrostem klientów.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena