Internet to popularne źródło informacji dla olbrzymiej części populacji naszej planety. Wielu twórców, organizacji, a przede wszystkim firm spostrzegło znaczny potencjał reklamy, jaki tkwi w sieci. Współcześnie niemal każda licząca się firma, twórca czy organizacja wykorzystuje jakąś formę promocji w internecie. Konkurencja w sieci sprawiła, że każda forma promocji jest na wagę złota! Każdy pragnie zaistnieć w świadomości odbiorcy, zdobyć popularność, rozpropagować informację, którą dysponuje.
Jedną z wielu form promocji strony www jest usługa zwana pozycjonowaniem, jest to od wielu lat niezwykle popularna forma reklamy, jej zaletami są stosunkowo niskie koszty w stosunku do zysków, jakie może generować. Niewielkim ograniczeniem - czas oczekiwania na efekty. Pomijanie pozycjonowania ogranicza, szczególnie na początku naszej działalności, możliwości zdobycia wymaganej popularności, czyli tak zwanego ruchu na stronie. Od dawna wiadomo, że większość osób korzystających z sieci internet klika przeważnie na strony znajdujące się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwarek. Przyczyna jest bardzo prosta, użytkownik zwyczajnie nie chce tracić czasu na poszukiwanie odpowiedniego serwisu na "nastej" stronie wyników wyszukiwania, po prostu klika na pierwszą propozycję wyszukiwarki, która wydaje mu się interesująca.
Popularna w naszym kraju wyszukiwarka internetowa w ostatnich latach zaimplementowała szereg nowych algorytmów, które spowodowały zmianę podejścia do pozycjonowania stron. Algorytmy, jakie wprowadzono, lustrują stronę pod wieloma aspektami, jedne badają atrakcyjność treści umieszczonej na serwisie, inne badają, czy nasza treść jest oryginalna, a przy tym pomocna dla użytkowników, jeszcze inne badają poprawność kodu strony i zgodność z wymaganymi standardami, oraz właściwości linków prowadzących do naszego serwisu. Do algorytmów, które wywarły największy wpływ na branżę pozycjonowania, należy zaliczyć algorytmy Pingwin i Panda, a także ich kolejne wersje, na przykład z początku 2013 roku. Wszystkie te i tym podobne zmiany sprawiły, że istotniejsza stała się jakość linków, nie ich ilość. Nie jest już skuteczne proste pozycjonowanie za pomocą tak zwanych automatów, które zdobywają wiele marnej jakości linków przy pomocy słabej jakości wpisów, często stanowiących zlepek słów kluczowych. Obecnie liczą się linki prowadzące z wartościowych katalogów oraz treść umieszczana w katalogach, presell pages, a szczególnie istotna jest treść oferowana przez nasz serwis!
Wprowadzenie wyżej wymienionych korekt przez wyszukiwarkę przyczyniło się do wzrostu znaczenia ręcznego pozycjonowania stron. Obecnie jedynie ręczne pozycjonowanie jest godną polecenia formą promocji, pozwala starannie dobrać wysokiej jakości katalogi do treści, którą oferuje nasz serwisie oraz umieścić w takich katalogach poprawnie przygotowane, oryginalne i przede wszystkim atrakcyjne dla odbiorcy wpisy. Katalogi stron oraz presell page wysokiej klasy kierują na naszą stronę linki zwrotne, które oferują dobrą moc pozycjonującą oraz same z siebie wydajniej generują ruch. Ręczne pozycjonowanie stron to pracochłonna procedura, na efekty której trzeba wytrwale pracować, oferuje jednak stabilny wzrost pozycji promowanej strony, a to z kolei pozwala naszemu serwisowi wygenerować większe przychody, a także zaoferować naszą informację większej ilości odbiorców. Dlatego zalecam, by wszyscy właściciele stron, administratorzy serwisów czy szeroko pojęci twórcy treści zwrócili swą uwagę na tę niezwykle skuteczną formę reklamy.