Wielokrotnie rozmawiając z właścicielami firm poruszałem temat pozycjonowanie stron www, w większości przypadków moi rozmówcy nie mieli o tej procedurze bladego pojęcia, co oczywiście mnie nie zdziwiło, gdyż i ja sam jeszcze parę lat tamu wiedziałem o pozycjonowniu tylko tyle że istnieje, i mniej więcej czemu służy, a przecież zawsze interesowałem się internetem, komputerami i w ogóle nowoczesną technologią.
Na pytanie „czy posiadasz stronę www” często odpowiadali „tak, mam od wielu lat, ale żaden z niej pożytek, ponieważ nie miałem żadnych klientów, którzy dowiedzieli się o mojej firmie z sieci”. Oczywiście na pytanie o pozycjonowanie odpowiadali „a co to jest?”. Właściciele małych firm bardzo często nie wiedzą, jakim potencjalnym źródłem promocji jest internet i jak mało trzeba, by czerpać z sieci zyski. Trudno przekonać ludzi, którzy mają niewielką wiedzę na temat informatyki w ogóle, by zainwestowali swoje środki w promocję strony. By zainwestowali w coś, co nie przekłada się bezpośrednio na zyski w określonym, możliwym do przewidzenia czasie.
Moim zdaniem na pozycjonowanie stron zwrócić uwagę powinny zwłaszcza małe i średnie firmy, ponieważ z reguły nie posiadają środków na większe kampanie reklamowe. Duże firmy, korporacje posiadają całe działy zatrudniające wielu specjalistów do spraw promocji, inwestują olbrzymie kwoty w reklamę i pozycjonowanie. By przebić się na rynku zdominowanym przez „Wielkich”, należy promować się wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe, w każdy sposób, jaki jest dostępny. Dlatego warto rozmawiać, informować najlepiej własnymi słowami, jak działa pozycjonowanie, jakie są zalety i wady ręcznego pozycjonowania, automatycznego katalogowania, optymalizacji kodu oraz treści.
Dobrze nakreślony temat przekona na pewno wielu właścicieli, by przyjrzeli się bliżej tej formie promocji. Warto wskazać materiały, artykuły, strony o pozycjonowaniu, dzięki którym potencjalni klienci zrozumieją, że pozycjonowanie jest warte zainwestowania środków, że pozycjonowanie naprawdę się opłaca.