W branży IT coraz powszechniej mówi się o potrzebie audytu stron, jako profesjonalnej usługi zmierzającej do wykazania ewentualnych błędów strony i sposobów jej naprawienia.

Data dodania: 2014-09-09

Wyświetleń: 1023

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakość strony internetowej to bardzo istotna sprawa w obecnej dobie nowoczesności. Może poprawić notowania firmy lub też przyczynić się do jej porażki. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w firmowej witrynie internetowej, w związku z czym popyt na usługi audytowania stron www rośnie z roku na rok.

Generalnie audyt może dotyczyć wielu aspektów funkcjonowania strony internetowej, na przykład użyteczności od strony użytkownika oraz przyjazności dla wyszukiwarki. Te dwa rodzaje audytu można przeprowadzać razem lub osobno, w zależności od potrzeb i oczekiwań konkretnego klienta oraz celów, jakie zamierza on osiągnąć.

Po pierwsze funkcjonalizm

Web usability, czyli osławiona użyteczność strony ma bardzo istotne znaczenie w odniesieniu do konkretnych użytkowników. Z tego punktu widzenia ważna jest nawigacja na stronie, sposób dotarcia do informacji, kategoryzacja, podział informacji, łatwość dostępu do nich, intuicyjność poruszania się po stronie, czytelność przekazu. Jeśli coś szwankuje w którejś z tych kwestii, może to mieć bezpośrednie przełożenie na małą oglądalność strony internetowej lub małą sprzedaż produktów w przypadku sklepu internetowego. Jeśli strona nie jest łatwa w obsłudze, potencjalny nabywca (użytkownik internetu) szybko ją opuści i z pewnością nie będzie chciał już na nią wracać.

Po drugie SEO

Z kolei audyty SEO traktuje się często jako element wstępny pozycjonowania strony internetowej. W takim audycie bada się przygotowanie strony pod pozycjonowanie, a więc jej przyjazność dla wyszukiwarki – właściwe wyświetlanie się w różnych przeglądarkach, tematyczność serwisu, dobrze skategoryzowana zawartość, mała ilość kodu w stosunku do treści itd. Taka analiza strony jest podstawą prac optymalizacyjnych, bez których nowoczesne i profesjonalne pozycjonowanie nie istnieje. Optymalizacja kodu i idąca z nią w parze optymalizacja treści tworzą fundament, na którym można budować skuteczną promocję w internecie  – przede wszystkim budowanie sieci tematycznych linków, odnoszących się do konkretnych zagadnień i produktów zawartych na stronie internetowej.

Audyt strony internetowej może być przydatnym narzędziem, pozwalającym uzyskać lepszą jakość samej strony www, a także poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach.   

Licencja: Creative Commons
0 Ocena