W dzisiejszych czasach, firmowa strona WWW to konieczność. Na takiej stronie WWW firma może przedstawić swoją misję produkty, usługi czy dojazd do swojej siedziby. Jednak w XXI wieku, to już za mało- dzisiaj dobrze zaprojektowana strona WWW ma obsłużyć klienta i sprawić, by FAKTYCZNIE KUPIŁ dany produkt lub usługę nie wychodząc z domu.

Data dodania: 2009-11-12

Wyświetleń: 4380

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dobrze zaprojektowana strona WWW jest najtańszym i najlepszym naszym pracownikiem. Może obsłużyć klienta o każdej porze dnia i nocy, w dni robocze i w święta, nie rząda podwyżki ani nie oburza się, gdy zmieniamy coś w jej wyglądzie. Brzmi śmiesznie? Jest to jednak 100% prawda.

Dzisiaj, gdy chcemy coś zakupić lub szukamy danej usługi, przede wszystkim... wpisujemy to w google. Intenret stał się bowiem dla wszystkich nas źródłem nieograniczonej informacji. W sieci szukamy informacji o danym produkcie/ usłudze, porównujemy jego/ jej parametry, cenę i miejsce dostępności. Gdy wchodzimy na stronę WWW firmy oferującej poszukiwany przez nas produkt, wirtualnie wchodzimy do tego sklepu. Szukamy informacji, rozglądamy się po "półkach", oceniamy, czy firma jest wiarygodna... i to wszystko poprzez stronę WWW!

Co musi mieć dobrze zaprojektowana strona WWW, by naszego potencjalnego klienta szybko i sprawnie obsłużyć i sprawić, by zostawił swoje pieniądze właśnie na koncie naszej firmy lub wybrał się właśnie do nas na zakupy?

1)Dobrze napisane teksty

Oczywiste? A jednak nie do końca. Dobrze zaprojektowana strona WWW zawiera teksty chwytliwe, z odpowiednio dobraną czcionką, wielkością, kolorem- nie za dużo by nie zniechęcić klienta oraz nie za mało, by otrzymał on pełną informację. Oferta na dobrze zaprojektowanej stronie WWW ma nie tyle informować, co nakłaniać do kupna. Odpowiednio zaprojektowana strona WWW ma zarabiać. Strona WWW musi być przejrzysta, a klient wchodząc na nią powinien od razu znaleźć to, czego szuka. Informacje muszą być dla niego kompletne, ale ograniczone - by nie znikła przejrzystość takiej strony WWW.

2)Grafika

Projektowanie strony WWW musi to wiele decyzji związanych z grafiką. Trzeba zastanowić się, czy nasza firmowa strona WWW ma być kolorowa, pełna długo ładującej się grafiki czy pozbawiona grafiki ale za to "lekka" i przejrzysta. Właściwa odpowiedź na te pytanie znajduje się gdzies pomiędzy tymi dwoma podejściami. Sami musimy zdecydować, gdzie dokładnie.

3)Meta strony WWW

Dobre projektowanie stron WWW to przede wszystkim łatwość w ich późniejszym pozycjonowaniu oraz czytelność dla klienta.  Dlatego tak ważne jest tu doradztwo w kwestii doboru tekstu (copywriting) a także słów kluczowych (tych na stronie oraz tych widocznych tylko dla wyszukiwarek) oraz układu całej strony WWW. Należy zwrócić uwagę aby, słowa kluczowe na stronie WWW nie były zbyt ogólne, gdyż niesie to ryzyko nie uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarkach.Pamiętać należy o ukrytych "w tle" strony WWW tytule, opisie i słowach kluczach.

Jak widać, projektowanie stron WWW nie należy do rzeczy prostych i szybkich. Od czego zaczynamy planowanie strony WWW? Od projektu. W tym temacie dobrze zasięgnąć opinii fachowców, np. Agencji Marketingowej. Pracownicy takich agencji poprowadzą nas „za rękę" przez wszystkie etapy związane z projektowaniem, wdrażaniem, pozycjonowaniem czy późniejszym aktualizowaniem naszej strony. Zapłacimy im tylko raz, a nasza strona WWW będzie dla nas pracować i zarabiać przez lata.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena