0
głosów
- +

Jak wybrać sprzęt do salonu kosmetycznego?

Autor:

Aktualizacja: 12.11.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2826 razy czytane
  • 7 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Sukces salonu kosmetycznego zależy od wielu kwestii – jedną z nich jest odpowiedni sprzęt. Co zrobić, aby znaleźć optymalne urządzenia do swojego salonu? SPAexpert.pl podpowiada, na co warto zwrócić uwagę.


 

Kim jest twój klient?

To jedno z podstawowych pytań, jakie powinien zadać sobie właściciel salonu przed podjęciem decyzji o kupnie sprzętu. Inne urządzenia wybierzemy do salonu położonego w małym miasteczku i nastawionego na mniej zamożnych klientów, inne do SPA w dużym mieście, którego klientela ma się składać głównie z przedstawicieli dobrze zarabiającej klasy średniej. Droższy sprzęt oznacza przeważnie wyższą cenę zabiegów, ale również wysoką jakość i większy prestiż salonu. Jeśli te wartości są dla nas i naszych klientów decydujące, warto zainwestować w urządzenia z wyższej półki. Wyposażenie salonu kosmetycznego ma ogromny wpływ na ofertę, dlatego przed podjęciem decyzji trzeba się dokładnie zastanowić, kto jest jej głównym odbiorcą.

Co oferuje konkurencja?

Startując z nowym biznesem nie unikniemy porównania naszej oferty z salonami w okolicy. Nowy salon powinien się czymś wyróżnić, posiadać jakąś usługę, której lokalne salony nie mają u siebie. Prowadzenie nowego gabinetu kosmetycznego w okolicy, gdzie funkcjonuje już kilka salonów z dłuższym stażem może się okazać trudne, jeśli jego oferta nie będzie odbiegać od tego, co oferuje reszta. Jeśli więc w pobliżu funkcjonują głównie salony z podstawowymi usługami kosmetycznymi, może warto jest postawić na zabiegi wymagające zaawansowanego sprzętu. Gdy natomiast dzielnica obfituje w luksusowe salony odnowy i SPA, być może lepiej byłoby zapełnić lukę i zaoferować wysoki poziom usług z tańszym cennikiem, który mógłby zainteresować mniej zamożną klientelę.

Różne formy, różne możliwości

Duże znaczenie ma też forma sprzętu – w zależności od charakteru prowadzonych usług, możemy wybrać pojedyncze urządzenia, albo sprzęt multifunkcyjny, aparaty stacjonarne lub mobilne. Jeśli chcemy mieć bogatą ofertę zabiegów, a przy tym zależy nam na oszczędności, warto rozważyć sprzęt wielofunkcyjny – wówczas jedno urządzenie może zastąpić często 5 albo nawet 6 innych. Jest to szczególnie atrakcyjna opcja dla mniejszych salonów, gdzie liczy się każdy wolny metr kwadratowy. Jeśli natomiast chcielibyśmy świadczyć usługi zarówno w salonie, jak i w domu klienta, warto rozważyć zakup aparatów mobilnych, które umożliwią jedno i drugie.

 

 

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij