Spam SEO stał się uporczywym problem, ponieważ coraz więcej ludzi chce za wszelką cenę podnieść ranking swojej strony. Czym są nieetyczne techniki pozycjonowania? Jakie są techniki spamerskie? Jakie są skutki ich stosowania?

Data dodania: 2009-10-16

Wyświetleń: 1811

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ranking w wyszukiwarce internetowej jest oczywiście bardzo ważny, bo ma on ogromny wpływ na liczbę odwiedzin Twojego serwisu. Dbaj o pozycjonowanie. Jednak jak to w życiu, nie warto próbować osiągnąć najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania za wszelką cenę! Buduj serwis internetowy przede wszystkim dla internautów, a nie pod wyszukiwarki. Dopiero do tego dzieła dokładaj poszczególne klocki marketingu internetowego, które nie mogą zaburzyć wcześniej powstałego dzieła! Nigdy nie rób odwrotnie. Sam przecież nienawidzisz spamu w mailach oraz natrętnych reklam, dlatego nie serwuj tego swoim klientom.

Czym są nieetyczne techniki pozycjonowania, które mogą skutkować znacznym obniżeniem rankingu lub nawet wykluczeniem z wyników wyszukiwania? Jakie są techniki spamerskie? Poniżej kilkanaście z nich:

1) Przezroczyste lub niedostrzegalne linki - na przykład pokrywające się kolorem z tłem, lub o niewidocznym dla ludzkiego oka rozmiarze
2) Linki ukryte - zasłonięte innymi elementami (na przykład grafiką)
3) Linki wprowadzające w błąd - opis zupełnie nie adekwatny do treści docelowej strony
4) Przeładowanie słowami kluczowymi - słowa kluczowe są ważne, ale nie wolno z nimi przesadzać. Idealnie powinno być ich około 5-7%
5) Zapychanie znaczników meta - wielokrotnie powtarzające się słowa kluczowe
6) Strony wejściowe - strony zbudowane tylko po to, aby przyciągnąć roboty wyszukiwarek, na których najczęściej widoczny jest tylko jakiś zachęcający link
7) Witryny z kradzioną treścią - nie wolno i nie warto nielegalnie kopiować!
8) Strony generowane automatycznie - na przykład na bazie kopiowanych i wykradanych danych z innych witryn
9) Linki zatytułowane kropką - podobna sytuacja jak w przypadku linków niezauważalnych. Technika tym bardziej dziwna, że anchor text takiego linku jest bezużyteczny.
10) Maskowanie - budowanie dwóch witryn: jednej dla robotów a drugiej dla wyszukiwarek
11) Nadmiar linków wzajemnych - linki są ważne, ale bez przesady. Kilka do kilkunastu linków dziennie dla stron z ugruntowaną pozycją, to wszystko co możesz dla swojej strony zrobić. I pamiętaj - lepiej mieć jeden link z dobrej strony z dobrem anchor tekstem, niż kilkadziesiąt przypadkowych linków
12) Tekst ukryty - powtarzanie słów kluczowych oraz tekstu w kolorze tła
13) Strony zawierające tylko linki i farmy linków - strony tylko i wyłącznie z linkami
14) Spamblogi - o ile blogi są świetnym narzędziem do pozycjonowania, o tym spam blogi już nie, ponieważ są to automatycznie generowane mało przydatne treści budowane tylko i wyłącznie dla celów SEO
15) Ataki typu Sybil - budowa grupy witryn wzajemnie się linkujących
16) Spamowanie w Wikipedii - na tyle popularne, że wymagana była aż interwencja administratorów i stosowania atrybuty nonfollow do większości uzupełnień.

I wiele wiele innych...

Uwielbiam Google za uczciwość. Za to, z jakim uporem zwalcza nieetyczne techniki pozycjonowania. Dlatego polecam budować swoja pozycję na solidnych fundamentach. Wszelkie "złote maszynki", które pozwalają na szybki wzrost rankingu są bardzo szybko rozpoznawane i powodują jeszcze szybszy spadek. NIE WARTO SPAMOWAĆ!

Źródło: Nie dla spamu SEO

Licencja: Creative Commons