Zainspirowało mnie to do poszukiwań dowodów na tę tezę, które znalazłam i to całkiem niedaleko bo w statystykach jednego z naszych pomocniczych kont w Nextranecie.
Jak wiadomo Nextranet to jeden z poważniejszych programów partnerskich na polskim rynku. Wysoką pozycję w rankingu PP zawdzięcza głównie nowatorskiemu rozwiązaniu, które polega na możliwości założenia całkiem za darmo sklepu internetowego praktycznie w kilka minut. Od niedawna Nextranet wprowadził ograniczenie umożliwiające publikację sklepu tylko partnerom, którzy zdobyli już 50 zł prowizji oraz podpisali umowę. Tak czy inaczej na chwilę obecną (sierpień 2009) w sieci Nextranet jest już ponad 13000 cyfrowych sklepów. To liczba założonych sklepów. Nie wiem o ile wyższa jest liczba partnerów w Nextranecie.
Czy to nie brzmi okrutnie? Taka ogromna konkurencja do pokonania? To chyba niemożliwe!!Nic bardziej błędnego. Okazuje się, że ze względu na prostotę zapisania się do programu i, dotychczas, założenia sklepu, tysiące użytkowników Internetu zrobiły to dla zabawy lub na próbę i nic więcej z tym nie robią. Dlatego nie zarabiają.
Na dowód tego poniżej zamieszczam zrzut ekranu ze statystyk Nextranetu na jednym z naszych kont, z którego wynika, że spośród tysięcy partnerów Nextranetu tak naprawdę aktywnie działa zaledwie kilkudziesięciu. To tylko potwierdza teorię z artykułu Michała, o którym wspomniałam na początku.
Dodam jeszcze, że prowizja z przytoczonego wyżej przykładu wygenerowana została zaledwie w kilka tygodni bez najmniejszych nakładów (finansowych) na promocję, a pozwoliła uzyskać 61 miejsce w rankingu prowizji. O czym to świadczy? Że tylko 60 partnerów zarobiło więcej. Więc w swojej działalności partnerskiej z Nextranetem masz obok siebie tylko kilkudziesięciu partnerów a nie kilka tysięcy jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Dlatego może warto zastanowić się nad współpracą z Nextranetem.
Justyna Puchalak
Nie wyrażam zgody na podmianę linków