Amerykański serwis społecznościowy dla kobiet ShesConnected.com, przeprowadził na przełomie kwietnia i maja br. badania mające na celu sprawdzenie, po co kobiety odwiedzają serwisy społecznościowe takie jak: Facebook, LinkeIn, Twitter i MySpace.
Aż 59% użytkowniczek korzysta z serwisów społecznościowych wielokrotnie w ciągu dnia, a 14% zagląda doń raz dziennie. Amerykanki najczęściej odwiedzają ma Facebook - 83% badanych, następnie LinkedIn - 73%, potem Twitter - 55% i na końcu MySpace - 41%.
Panie korzystając z serwisow społecznościowych najczęściej w ten sposób realizują swoje cele zawodowe. Ponadto chcą być w kontakcie ze znajomymi i przyjaciółmi i chcą wiedzieć, co u nich słychać. i znajomych. Te dwie odpowiedzi respondentki zaznaczały jako najważniejsze. Na dalszych pozycjach znalazły się: promocja własnego biznesu, utrzymywanie kontaktu z członkami grup serwisów, poszukiwanie produktów i usług, utrzymywanie kontaktu z rodziną, używanie serwisu społecznościowych do wykonywanej pracy. Mniej istotne okazały się: poszukiwanie porady, zapoznawanie nowych osób czy hobby.
Dla użytkowniczek niezwykle ważne jest w serwisach społecznościowych zachowanie prywatności i możliwość ukrycia swoich danych przed niepowołanymi osobami. Sprzedaż danych osobowych przez serwis do realizacji celów marketingowych jest dla ponad 40% kobiet niepokojąca. Natomaist 36% kobiet zadeklarowała rezygnację z korzystania z serwisu, który prowadziłby takie działania.