Artykuł poświęcony aspektowi wizerunku w reklamie. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i czego spodziewać się po jej odbiorcy oraz potencjalnym przyszłym kliencie.

Data dodania: 2009-08-12

Wyświetleń: 3725

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oprócz głównego celu jakim jest zachęcenie klienta do zakupu produktu bądź skorzystania z konkretnej usługi reklama spełnia jeszcze jedną bardzo ważną funkcje - buduje wizerunek firmy.

Obojętnie czy jest to reklama w postaci strony internetowej, informacji prasowej czy spotu reklamowego w telewizji na jej skuteczność znaczny wpływ ma dbałe jej wykonanie. Dla przykładu weźmy reklamę produktów firmy odzieżowej i chociażby firmy kosmetycznej. W obydwóch przypadkach duże znaczenie mają bodźce, które sprawią że klient zapragnie mieć owy produkt. W wymienionych przykładach takim bodźcem może być osoba reklamująca dane ubranie bądź kosmetyk. Warto aby model lub modelka występująca w reklamie była dobrana idealnie. W takich sytuacjach na przeciw naszym potrzebom śpieszą agencje modelek.

Agencje modelek

Niemalże każda porządna agencja modelek ma w swoim dorobku współpracę przy tworzeniu reklam, bądź billboardów. To tutaj znaleźć możemy twarz odpowiednią do reklamowania naszych produktów i usług. Nie ma znaczenia czy szukamy zgrabnej modelki, która reklamować będzie najnowszą kolekcję sukni czy też modela w stylu macho, który sprawdzi się idealnie podczas kampanii reklamowej nowego płynu po goleniu. Warto zatem "odwiedzić" nie jeden bank twarzy aby nadać naszej kampanii pożądany wyraz.

Trochę z psychologii

Kolejnym argumentem przemawiającym za odpowiednim dobraniem modela bądź modelki jest fakt, iż naturalną rzeczą jest, że łatwiej przekonujemy się do produktów kiedy osoby z nich korzystające w jakimś stopniu nam imponują, również wyglądem. Dlatego też np. w reklamach kremów tzw. +50 występują modelki, które tak naprawdę są znacznie młodsze. Jest tak dlatego, że w podświadomości potencjalnego klienta efekt finalny skorzystania z danego produktu jest kojarzony najczęściej z osobą, która go reklamuje (a w domyśle również używa).

Na co zwrócić uwagę

Zanim jednak wybierzemy modela, modelkę, czy samą twarz, która będzie reklamowała nasz produkt powinniśmy pamiętać, że stanie się ona z czasem wizytówką naszego produktu, a czasem nawet marki. Dlatego warto zwrócić uwagę czy osoba ta będzie odpowiednia przy okazji reklam kolejnych produktów, a także czy jej doświadczenie jest wystarczające by sprostać naszym wymaganiom teraz i w przyszłości.

Licencja: Creative Commons