Istota Najbardziej Oczekiwanej Akcji – oczekiwania wobec odwiedzających naszą stronę WWW.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-07-31

Wyświetleń: 2893

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Czym jest Najbardziej Oczekiwana Akcja? Postaram się obrazowo odpowiedzieć na to pytanie.

Najbardziej Oczekiwana Akcja (w skrócie NOA) jest to czynność, której webmaster bądź właściciel strony internetowej oczekuje od internauty odwiedzającego ową stronę. Innymi słowy mówiąc jest to określone działanie, które ma wykonać internauta wchodząc na daną stronę WWW.

Aby strona WWW miała sens należy określić jej NOA. Musimy wiedzieć jakie zadanie ma spełniać dana strona. Należy wybrać cel strony oraz skoncentrować się na realizacji tego celu.

Zadaniem webmasterów i osób zarządzających stronami internetowymi jest odpowiednie przygotowanie danej strony. W taki sposób, aby odwiedzający postępował na niej zgodnie z oczekiwaniami jej twórcy, czyli wykonał Najbardziej Oczekiwaną Akcję.

Żeby bardziej zilustrować istotę NOA posłużę się przykładami:

Załóżmy, że mamy sklep internetowy. Naszym celem jest sprzedaż produktów poprzez ten sklep. W tym momencie naszym NOA jest kupno jakiegoś towaru w naszym sklepie internetowym. Czyli chcemy, aby odwiedzający nasz sklep zrobił w nim zakupy – to jest dla nas Najbardziej Oczekiwana Akcja ze strony internauty.

W takim razie naszym zadaniem jest sprawienie, żeby odwiedzający wykonał tę czynność – czyli kupił. Zarówno oferta sklepu, jego wygląd, estetyka jak i opisy produktów muszą być zachęcające. Muszą kusić odbiorcę do zakupu. Podobnie sam proces robienia zakupów powinien być przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Im lepiej wykonany jest sklep, tym większa szansa, że odwiedzający wykona czynność, którą od niego oczekujemy.

Inny przykład. Mamy mini stronę sprzedażową (tzw. squeeze page), na której sprzedajemy e-booka. W tym przypadku oczekujemy od internauty, że zakupi z tej strony e-booka (jeśli można go kupić na tej stronie). Jednak jeśli jesteśmy w programie partnerskim wydawnictwa sprzedającego owego e-booka, to naszym NOA jest kliknięcie w link partnerski – po tej czynności zadanie naszej mini strony się kończy (dalsza część procesu zakupu zależy od strony organizatora programu partnerskiego).

Tak jak w poprzednim przykładzie musimy zachęcić internautę naszą ofertą. Odpowiednio napisane perswazyjne teksty na mini stronie zbliżają do wykonania Najbardziej Oczekiwanej Akcji.

Kolejny przykład. Posiadamy serwis informacyjny, w którym mamy formularz zapisu na newsletter. Załóżmy, że naszym celem jest zbudowanie jak największej listy adresowej, a tym samym zapisanie na biuletyn informacyjny. W takim wypadku naszym NOA jest zapis na newsletter – tego oczekujemy od odwiedzających nasz serwis.

W tym przypadku (tak jak w poprzednich dwóch) musimy sprawić, aby odwiedzający chętnie zapisywali się na nasz biuletyn.

Podsumowując Najbardziej Oczekiwaną Akcją jest czynność, którą właściciel/twórca strony chce, aby wykonał odwiedzający. Aby doszła ona do skutku, należy internautę nakierować na tą czynność.
Licencja: Creative Commons