Nie może być tak, że biznesplan pozostanie tylko kawałkiem papieru, który nie będzie przez nikogo używany, a wydane na niego pieniądze nie będą warte włożone w niego wysiłku oraz środków, które zostały zainwestowane w celu jego przygotowania. Jeśli nie masz przekonania do tego, że biznesplan rzeczywiście pomoże twojej firmy, być może rzeczywiście nie powinieneś go przygotowywać. Z drugiej strony wiele osób przekonało się o tym jak dobrym narzędziem w odniesieniu sukcesu biznesowego jest biznesplan właśnie w trakcie jego tworzenia. Wcześniej nie miały takiej możliwości.
Decyzja dotycząca tego czy rozpoczniesz tworzenie biznesplanu zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, jednak, jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy, aby przeprowadzić cały proces w sposób gwarantujący osiągniecie twojego celu, dobrym pomysłem jest zatrudnienie specjalistów, którzy pomogą Ci w pracy, a dzięki ich doświadczeniu będziesz mógł być pewny, że przygotowany dokument będzie spełniał swoje zadanie.
Kiedy zaczynasz myśleć o założeniu firmy i rozpoczęciu prowadzenia własnego biznesu, często jest tak, że w Twojej głownie nie ma miejsca na zagrożenia, które mogłyby przeszkodzić Ci w odniesieniu sukcesu. Wydaje Ci się, że nie ma takiej rzeczy na świecie, która mogłaby sprawić, że Twoja firma nie odniesie sukcesu i nie będzie przynosić wysokich zysków.
Dlaczego jednak ponad 80% procent firm upada do 2 lat od momentu rozpoczęcia prowadzenia działalności? Czy dzieje się tak, dlatego że ich twórcy stwierdzili, że to już ich nie bawi i chcą zająć się czymś innym i w związku z tym postanowili zrezygnować z prowadzenia firmy?
Raczej nie. Czynników, które decydują o upadku i przetrwaniu firm jest bardzo dużo. W zależności od tego, czym firma się zajmuje, mają one większe lub mniejsze znaczenie. Dlaczego jednak niektórym firmom udaje się świetnie przewidzieć zmiany na rynku i doskonale dostosować do nich swoje działania biznesowe? Kluczem do tego, jest prowadzenie badań marketingowych oraz przygotowanie na podstawie wyników z nich biznesplanów, które pomagają im w koncentracji na głównych i przynoszących największe zyski działaniach.