Mówi się, że copywriter powinien mieć „lekkie pióro”. Nie wiem natomiast, czy ktokolwiek zastanawiał się głębiej nad tym stwierdzeniem. Mówią też, że ktoś, kto żyje z tworzenia tekstów, powinien być kreatywny. Tymczasem to nie jedyne cechy, które powinna posiadać osoba pisząca Twoje teksty. Sprawdź!

Data dodania: 2012-08-27

Wyświetleń: 1722

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Osobiście „lekkie pióro” definiuję jest jako naturalny talent do spisywania swoich myśli w sposób czytelny, bez błędów gramatycznych, składniowych, stylowych i ortograficznych. Pisanie powinno być płynne, bez zastanawiania się nad każdym zdaniem artykułu czy książki. Uważam, że można określić kogoś posiadaczem „lekkiego pióra” dopiero wtedy, gdy teksty są spójne, w miarę bezbłędne, dobre merytorycznie już w pierwszej fazie pisania i nie potrzebują sporej korekty. Nie wiele osób mieniących się mianem seo copywriter pisze w ten sposób. Nawet jeśli posiadają „lekkie pióro” nie używają go, ponieważ nie pozwalają na to śmiesznie niskie stawki oferowane w branży. Dlatego też „lekkie pióro” definiowane jest przez nich w inny sposób - jako proste lanie wody w jak najszybszym czasie tak, by stawka godzinowa wyszła możliwie wyższa niż 5 zł/h. Każdy wie, że przy takich stawkach nie da się przygotować dobrych artykułów o ile copywriter ma jakiegoś zewnętrznego sponsora (na przykład rodziców) :-)

Kreatywność. W tym przypadku nie uważam, by kreatywność była niezwykle potrzebna. Owszem dla tych copywriterów, którzy piszą teksty reklamujące towary i wymyślają całe kampanie marketingowe jest to cecha niezbędna. Tymczasem osoba zajmująca się pisaniem tekstów pozycjonujących, powinna mieć raczej bogaty zasób słownictwa i umiejętność transformacji zdań, czyli przedstawiania tych samych treści w inny sposób oraz umiejętność wyszukiwania informacji. Uważam, że ma to niewiele wspólnego z kreatywnością. Moim zdaniem osobę możemy określić jako kreatyną wtedy, gdy tworzy coś zupełnie z niczego i jego dzieło ma określoną wartość artystyczno-merytoryczną lub tylko artystyczną. Chyba seo nie potrzebuje artyzmu, a może się mylę?

Umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji i szybkiego ich przyswajania, a następnie przetwarzania i przekazywania we własnym tekście to coś, bez czego dobry seo copywriter nie jest w stanie się obyć. Dodatkowym atutem jest dobra znajomość języka angielskiego, gdyż polski internet nadal jest uboższy w informacje. Bez tych umiejętności wykreowany tekst jest jedynie bełkotem, papką słów, których nie chce się czytać. Jeśli przy tym jest napisany bez błędnie, użytkownik docelowy go przeczyta do końca z nadzieją na jakieś konkrety, jednak będzie odczuwał niesmak. Szukał bowiem informacji, których nie znalazł.

Pamiętajmy, że na teksty pozycjonujące, bez względu na to, jak fatalnie są napisane, czytają nie tylko boty google, ale też i ludzie. Nie wystarczy jedynie umieścić słów kluczowych w artykule, by skutecznie pozycjonował. Zawartość stron zapleczowych powinna zatrzymać odbiorców tekstów na dłuższy czas. To też ich odwiedziny i czas, który poświęcą na zatrzymanie się na Twojej stronie decyduje o tym, jaką wartość ma umieszczony na niej link.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena