Mnogość problemów i spraw, jakie trzeba załatwić organizując wesele sprawia, że często zapominamy o bardzo ważnych sprawach formalnych, które mają nas zabezpieczyć przed nieoczekiwanymi problemami związanymi z nierzetelnością firm świadczących nam usługi. Podobnie jest w przypadku załatwiania oprawy muzycznej na wesele.

Data dodania: 2009-03-04

Wyświetleń: 16734

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak prawidłowo spisać umowę z zespołem muzycznym – cz.1.

Kiedy mamy już wybrany zespół na wesele, jesteśmy zdecydowani na jego usługę - pora podpisać wiążącą umowę. Najczęściej zespoły zespoły mają już gotowe formularze. Przed wypełnieniem i podpisaniem umowy przeczytaj ją uważnie. Jeżeli któreś zapisy Ci się nie podobają to po prostu negocjuj.
Jeśli chodzi o szczegóły to sprawdź czy jest na umowie wpisana liczba członków zespołu, żeby się później nie okazało, że ze składu pięcioosobowego, który widzieliście lub na próbie lub jakiejś imprezie, na Wasze wesele przyjedzie tylko duet. Niektóre zespoły tak właśnie robią, spisują dwie umowy i potem część składu jedzie na jedno wesele a druga część na inne.
Oprócz dobrej ceny i czasu trwania imprezy wynegocjuj z zespołem również to, aby nauczyli się grać jakąś Twoją ulubioną piosenkę i zagrali ją np. na pierwszy taniec. Niech wiedzą, że trafili na wymagającego klienta.

Godziny trwania imprezy – najlepiej i najkorzystniej dla Ciebie jest, jeżeli orkiestra powie, że gra do tzw. ostatniego gościa. Tak się jednak rzadko zdarza i trzeba negocjować. Z moich obserwacji wynika, że dobre wesele to takie, które kończy się najpóźniej ok godziny czwartej nad ranem. Przeciąganie tej imprezy na siłę nie pozostawia miłych wrażeń. Więcej na ten temat na www.weseleportal.pl .

Zasilanie prądem – W dzisiejszych czasach nie ma już praktycznie kapel , które grają bez prądu czyli unplugged. Mało kto organizując wesele bierze pod uwagę fakt, że prądu niestety może braknąć podczas trwania imprezy weselnej. O ile goście przy stolikach, a nawet obsługa kuchni może sobie z tym problemem dość łatwo poradzić – to często przy takich okazjach robi się dobry klimat do zabawy, robi się ciemno i tylko świece na stolikach zapewniają widoczność. Dlatego też na umowie czy to z restauracją / domem weselnym czy też zespołem muzycznym trzeba uwzględnić zapis informujący o tym, kto jest odpowiedzialny za prąd na imprezie. Aby impreza mogła być kontynuowana w razie awarii zasilania wystarczy mały, przenośny generator prądotwórczy taki, aby mógł zasilić tylko instrumenty muzyczne i wzmacniacze. Niedopatrzenie tego tematu może zepsuć całe wesele.

Kwota wpisana słownie. Zwróć uwagę na kwotę wpisaną na umowie. To musi myć dokładnie ta sama kwota, którą wspólnie wynegocjowaliście. Ponadto kwota zarówno należności za całą imprezę jak i wpłaconej zaliczki musi przedstawiona słownie. To jest zabezpieczenie przed nieporozumieniami związanymi z nieczytelnym wpisanie cyfry, jak również przed celowym dopisaniem np. jednego zera do kwoty czy poprawienie którejś cyfry na inną. Oczywiście nie mówię, że takie rzeczy zdarzają się nagminnie, ale trzeba wykluczyć wszystkie możliwości spowodowania nieporozumień. Po to właśnie spisuje się umowę.

Transport sprzętu. Każdy szanujący się zespół posiada sprzęt nagłośnieniowy i dysponuje jakimś środkiem transportu umożliwiający przywiezienie tego sprzętu oraz instrumentów na salę weselną. Mimo to radzę zawrzeć na umowie klauzulę, że ten temat jest w gestii kapeli. Zdarzało się, że dzwonili do mnie klienci i kiedy dowiedzieli się, że mój zespół zapewnia transport sprzętu, to byli lekko zaskoczeni, oczywiście mile zaskoczeni. Świadczy to o tym, że są na rynku kapele, które transport cedują na organizatora, choć jestem pewien, że to jest marginalna sprawa.


Podpis z pieczątką z NIP i REGON - Zespół na pewno będzie oczekiwał od Ciebie przy spisywaniu umowy danych z Twojego dowodu osobistego. Ty też poproś o nazwę firmy, NIP i REGON z dwóch powodów. Po pierwsze dla bezpieczeństwa - musisz wiedzieć gdzie szukać zespołu i kogo pociągnąć do odpowiedzialności w razie jakiś problemów. Po drugie - wiele zespołów gra na czarno tzn nie ma zarejestrowanej działalności gospodarczej - tak będzie jeżeli nie będą wstanie przystawić pieczątki czy też podać numeru REGON. W takim przypadku masz dodatkowe pole do negocjacji. Jeżeli faktycznie nie prowadzą oficjalnej działalności to również nie płacą składek ZUS i podatku dochodowego, a co za tym idzie możesz wymagać aby z z tego tytułu obniżyli cenę na usługę o jakieś 20%. Nie zapomnij jednak poprosić o dowód osobisty i spisać numer, serię, adres zamieszkania.

Telefony kontaktowe. Na umowie powinny znaleźć się telefonu kontaktowe do zespołu i do Pary Młodej min po dwa dla każdej ze stron. Zdarzają się różne nieprzewidziane rzeczy, które wymagają kontaktu jednej ze stron. Ponieważ umowy z zespołem spisuje się najczęściej z rocznym lub dwuletnim wyprzedzeniem, to może się zdarzyć, że nie przewidzimy sytuacji takiej, że skończy nam się umowa z siecią telefonii komórkowej i po prostu stracimy nasz numer. Może się również zdarzyć, że po prostu komórkę zgubimy lub zostanie nam skradziona. Wtedy, jeżeli na umowie był tylko jeden numer kontaktowy, mogą pojawić się problemy.

Oryginał / kopia. Umowa musi być spisana w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. To jest oczywiste, ale sprawdź którą wersję otrzymujesz. Według litery prawa Tobie jako klientowi należy się oryginał.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena