Pozycjonowanie stron internetowych jest ostatnio tak bardzo popularnym terminem nie tylko w Internecie, że chyba każdy Internauta wie z czym to się je. Ciągły i bardzo szybki rozwój technologii prowadzi do zmian w wielu dziedzinach nauki i biznesu. Ciągle rośnie liczba aktywnych użytkowników Internetu, a wirtualne rynki stają się nowym polem do działania dla wielu firm z różnych branż. Im bardziej rynek się zapełnia konkurencyjnymi przedsięwzięciami tym bardziej rośnie popyta na marketingowe usługi w obrębie wyszukiwarek internetowych czy ogólnie Internetu. Nie wyobrażam sobie aktualnie Internauty, który twierdzi, że nie używa wyszukiwarki, a są i tacy, którzy nie zdają sobie sprawy, że z niej korzystają. Poszukiwania produktu, usługi, informacji na nurtujący temat jest naturalnie coraz częściej oparte o wyszukiwarkę internetową, bo czego wielki brat Google może nie wiedzieć - on wie wszystko.
Tak duża popularność wyszukiwarek w sieci została zauważona i jest aktywnie wykorzystywana. Moc marketingowa tego 'wynalazku' jest nieoceniona. Codziennie w formularze wyszukiwarek wpisywane są hasła z każdej branży i każdej dziedziny życia. Naturalnym wydaje się chęć zdobycia pierwszych miejsc w rankingu wyszukiwarki na zadaną frazę. Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania gwarantuje ciągły ruch na stronie. Każdy z unikalnych odwiedzających jest potencjalnym klientem.
Jakie więc korzyści wynikają z pozycjonowania strony? Jest to przede wszystkim wzrost ogólnej sprzedaży, tyczy się to głównie sklepów internetowych. Każdy potencjalny klient wpisując nazwę produktu, który go interesuje chce znaleźć stronę oferującą produkt, jeżeli z wyszukiwarki na takiej wyląduje jest wielce prawdopodobne, że coś kupi, bo tu właśnie chciał wylądować. Pozycjonowanie sklepów jest bardzo istotne i ważne jest to aby każda podstrona stanowiła oddzielny produkt. Każdy kto prowadzi portal informacyjny czy duże forum potrzebuje dochodu z reklamy, pozycjonowanie to większy ruch na portalu, a co za tym idzie więcej chętnych do umieszczenia reklamy - banerowej lub kontekstowej.
Ale od czego zacząć? Podstawowa sprawa to optymalizacja strony internetowej. Należy zastosować się do trzech zasad. Strona powinna być lekka, bez błędów w kodzie i odpowiednio i umiejętnie napisana pod względem treści. Jeżeli już posiadasz stronę, która ładuje się szybko - nie ma tysiąca banerów, grafik i obiektów Flash - oraz jest zgodna ze standardami W3C możesz zacząć pisać unikalne i wartościowe treści jednocześnie używając fraz na które strona będzie pozycjonowana. Gdzie umieszczać frazy na stronie? Największe znaczenie ma tytuł strony. Nie twórz tytułów złożonych ze słów kluczowych. Wybierz frazę kluczową, ubierz ją w zdanie i umieść w < title >< /title > Wszystkie wyróżnienia w tekście typu < b >< /b >< h1 >< /h1 > itp. są bardzo istotne. Umieść tam frazy kluczowe, ale rób to z głową i naturalnie. Obrazki posiadają atrybut alt="" tam również możesz wrzucić frazę kluczową. Nadaj wszystkim linkom odpowiednie anchor teksty. < a href=...>anchor tekst
Taki wstęp to konieczne minimum. Na wiele prostych fraz wystarczy sama optymalizacja strony, a będzie wysoko. Teraz największa tajemnica pozycjonowania.. linkowanie. Algorytmy wyszukiwarki Google działają w sposób dzięki któremu na podstawie linkowania stron w sieci są w stanie określić popularność strony. Oczywiście to olbrzymie uproszczenie bo inaczej artykuł zajmie 150 stron. Co jest ważne to fakt, że im więcej linków z wartościowych i tematycznie zbliżonych stron do Twojej tym lepiej. Proste prawda? Wydaje się, ze jest to prosta filozofia i najczęściej tak właśnie jest. Możesz jednak: przesadzić z frazami kluczowymi,przesadzić z linkowaniem, przesadzić z treścią, przesadzić z systemami wymiany linków... możesz w wielu momentach przesadzić, a to skutkuje karami ze strony wyszukiwarki. Pozycjonowanie to proces długotrwały i bardzo czasochłonny. Gdy przesadzisz cała praca pójdzie na marne, a ty się tylko zniechęcisz.
Dlaczego więc warto zlecić pozycjonowanie strony profesjonalnej firmie? Po pierwsze monitorują sieć i potrafią szybko zareagować na zmiany. Po drugie posiadają doświadczenie praktyczne i możliwość 'przesadzenia' z ich strony jest zminimalizowana. Po trzecie oszczędzasz czas, dla firmy pozycjonującej to sposób pracy, Ty masz swój biznes, zajmij się nim.. Nie marnuj tego czasu. Zazwyczaj stosowany jest model płatności za wyniki. Jeżeli Twoja strona pokaże się w określonym przedziale miejsc to płacisz, jeżeli nie to nic Cię to nie kosztuje. To zdrowe rozwiązanie. Firma pozycjonująca chce osiągnąć najlepsze wyniki bo tylko za to będzie wynagrodzona, a Ty jesteś spokojny bo wiesz, że nie zapłacisz za słabe wyniki pozycjonowania.