SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE Można wykorzystywać je do promocji produktów, budowy wizerunku firmy, poszukiwania pracowników. Aby dotrzeć do milionów użytkowników, nie trzeba wydawać dużych pieniędzy – pisze „Rzeczpospolita”.

Data dodania: 2009-01-20

Wyświetleń: 4122

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Serwisy społecznościowe to rodzaj interaktywnych stron WWW, które są współtworzone przez osoby podzielające wspólne zainteresowania. Ta ostatnia cecha czyni je interesującym narzędziem marketingowym, ponieważ umożliwia dotarcie do precyzyjnie określonej grupy. Ale zastosowań serwisów społecznościowych w biznesie jest dużo więcej – pisze w swoim artykule Barbara Mejssner. (...)

Wpływ na decyzje
Z raportu „The 2008 Tribalization of Business” wynika, że wirtualne społeczności umożliwiają efektywne prowadzenie działań promocyjnych ukierunkowanych na budowę i zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów. Według ankiety przeprowadzonej przez Jupiter Research jedna trzecia internautów przyznaje, że serwisy społecznościowe wpływają na ich decyzje zakupowe. Przyczyną jest m.in. zaufanie, którym darzą się członkowie społeczności internetowej. (...)

Firmy mogą monitorować dyskusje o swoich produktach prowadzone na forach serwisow społecznościowych, aby poznać opinie klilentów i wprowadzić ewentualne ulepszenia. Jak wynika z badań zrobionych we wrześniu 2008 r. przez Opinion Research na zlecenie Cone, 85 proc. użytkowników serwisów społecznościowych uważa, że przedsiębiorstwa powinny współpracować ze swoimi klientami, wykorzystując do tego społeczności internetowe.

Kontrahent z portalu
Coraz więcej firm, także w Polsce używa serwisów społecznościowych do nawiązania kontaktów z kontrahentami. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie serwisu Profeo.pl, połowa użytkowników biznesowych nawiązała dzięki takim serwisom nowe znajomości, a na wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie zdecydował się co piąty zarejestrowany. Co trzeci ankietowany spotkał się z osobą, z którą skontaktował się w biznesowy portalu społecznościowym, a 21 proc. badanych zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z takim znajomym.

Model polegający na odświeżaniu znajomości, tym razem z pracy, postanowiono wykorzystać w portalu Biznes-Klasa.pl Ma on pomagać w kontaktach biznesowych. Na portalu dostępna jest specjalna wyszukiwarka osób i firm. Każdy może w ramach swojego profilu stworzyć własną ścieżkę zawodową oraz opisać aktualną działalność. Użytkownicy portalu zobowiązani są do wzajemnej pomocy w kontaktach biznesowych. (...)

Zdaniem eksperta
- Serwisy społecznościowe są bardzo dobrą forma promocji. Jednak polskie firmy wciąż wykorzystują je w niewielkim stopniu, ciągle nie dostrzegając wielu korzyści – mówi występujący w artykule w roli eksperta Bartłomiej Niewiński, założyciel portalu Biznes-Klasa.pl. - A przecież obecność w takich portalach to metoda na tanią reklamę i budowę wizerunku firmy. W ten sposób można wypromować swoje produkty i usługi. Nie można też zapominać, że portale społecznościowe, zwłaszcza biznesowe, to świetna baza informacji na temat konkretnych branż. Można się z nich wiele dowiedzieć o konkurencji. Można znacznie ułatwić i poszerzyć kontakty biznesowe. Wielu z nich to znajomi naszych znajomych. Dzięki temu można prowadzić z nimi interesy na bardziej swobodnej, koleżeńskiej stopie – mówi Bartłomiej Niewiński, założyciel Biznes-Klasy.

Więcej – w Rzeczpospolitej.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena