0
głosów
- +

Reklamy telewizyjne

Autor:

Aktualizacja: 09.01.2009


Kategoria: Kultura i Sztuka / Aktualności


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1593 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W naszym codziennym życiu na każdym kroku spotykamy się z różnorodnymi reklamami. Mogą być one radiowe, w gazetach czy na bilbordach. Jednak największy nacisk kładzie się na te, wyświetlane w telewizji, medium najbardziej popularnym wśród naszego społeczeństwa. Ich twórcy sięgają często do zadziwiających chwytów i metod by przyciągnąć uwagę widza.


W naszym codziennym życiu na każdym kroku spotykamy się z różnorodnymi reklamami. Mogą być one radiowe, w gazetach czy na bilbordach. Jednak największy nacisk kładzie się na te, wyświetlane w telewizji, medium najbardziej popularnym wśród naszego społeczeństwa. Ich twórcy sięgają często do zadziwiających chwytów i metod by przyciągnąć uwagę widza.
Oglądając jakikolwiek program lub film w telewizji, jest on nieustannie przerywany mniejszymi epizodami, tworzącymi własne, odrębne historyjki. Często autorzy sięgają po artystów muzycznych, znanych danym kraju bardzo dobrze. Przykładem takiego wykonawcy jest na przykład Meat Loaf w Stanach Zjednoczonych, występujący wykonując parodię piosenki „Paradise By The Dashboard Light”, w oryginale śpiewanej z Patti Russo. Często widzimy w nich także aktorów, dawnych prezenterów czy inne popularne w danym kraju osoby. Ale nie tylko. Zdarza się, że w drodze castingu wybierane są osoby o ładnym głosie, dłoniach, włosach, cerze – w zależności od potrzeb. Czasem nawet nie widzimy twarzy osoby prezentującej dany produkt. Mogą to być także zwierzęta w przypadku reklamowania produktów dla naszych pupilów. Wszystko po to, by nas zachęcić, przykuć naszą uwagę, zainteresować. Przed różnego rodzaju świętami producenci reklam sięgają często po dane motywy, jak choćby choinkę, kolędy, walentynkowe serca, czy Wielkanocne baranki i kurczaczki.
Nam, zwykłym ludziom wydaje się nie do pomyślenia ile czasu twórcy reklam poświęcają im czasu. Ile zabiegów, wywiadów konsultacji przeprowadzają. Ile statystyk robią, by dowiedzieć się o zapotrzebowaniach ludzi. Najważniejsze, byśmy nie wpatrywali się w nie biernie, z pełnym zaufaniem. Musimy zachować rozsądek, i mieć świadomość, że rola reklamy to nastawienie się na zysk.

Agata Szwarczewska

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij