W naszym codziennym życiu na każdym kroku spotykamy się z różnorodnymi reklamami. Mogą być one radiowe, w gazetach czy na bilbordach. Jednak największy nacisk kładzie się na te, wyświetlane w telewizji, medium najbardziej popularnym wśród naszego społeczeństwa. Ich twórcy sięgają często do zadziwiających chwytów i metod by przyciągnąć uwagę widza.

W naszym codziennym życiu na każdym kroku spotykamy się z różnorodnymi reklamami. Mogą być one radiowe, w gazetach czy na bilbordach. Jednak największy nacisk kładzie się na te, wyświetlane w telewizji, medium najbardziej popularnym wśród naszego społeczeństwa. Ich twórcy sięgają często do zadziwiających chwytów i metod by przyciągnąć uwagę widza.
Oglądając jakikolwiek program lub film w telewizji, jest on nieustannie przerywany mniejszymi epizodami, tworzącymi własne, odrębne historyjki. Często autorzy sięgają po artystów muzycznych, znanych danym kraju bardzo dobrze. Przykładem takiego wykonawcy jest na przykład Meat Loaf w Stanach Zjednoczonych, występujący wykonując parodię piosenki „Paradise By The Dashboard Light”, w oryginale śpiewanej z Patti Russo. Często widzimy w nich także aktorów, dawnych prezenterów czy inne popularne w danym kraju osoby. Ale nie tylko. Zdarza się, że w drodze castingu wybierane są osoby o ładnym głosie, dłoniach, włosach, cerze – w zależności od potrzeb. Czasem nawet nie widzimy twarzy osoby prezentującej dany produkt. Mogą to być także zwierzęta w przypadku reklamowania produktów dla naszych pupilów. Wszystko po to, by nas zachęcić, przykuć naszą uwagę, zainteresować. Przed różnego rodzaju świętami producenci reklam sięgają często po dane motywy, jak choćby choinkę, kolędy, walentynkowe serca, czy Wielkanocne baranki i kurczaczki.
Nam, zwykłym ludziom wydaje się nie do pomyślenia ile czasu twórcy reklam poświęcają im czasu. Ile zabiegów, wywiadów konsultacji przeprowadzają. Ile statystyk robią, by dowiedzieć się o zapotrzebowaniach ludzi. Najważniejsze, byśmy nie wpatrywali się w nie biernie, z pełnym zaufaniem. Musimy zachować rozsądek, i mieć świadomość, że rola reklamy to nastawienie się na zysk.
Licencja: Creative Commons