W obliczu kryzysu wcale nie jest pewne, że firmy mające dziś wielu kontrahentów jutro czy za miesiąc też będą ich miały. Firmy-partnerzy nigdy otwarcie nie powiedzą, że są w złej sytuacji finansowej. W pewnym momencie nagle jesteśmy zaskakiwani wiadomościami, że przedsiębiorstwo będące naszym kontrahentem upadło – a dzieje się to z dnia na dzień.
Dlatego do kryzysu trzeba się przygotować. W dzisiejszych trudnych czasach strategia rozwoju powinna być bardzo dobrze przemyślana i zaplanowana. Lepiej już teraz się zabezpieczyć i pozyskać dobre, skuteczne narzędzia, aby nie ocknąć się wtedy, gdy będzie już za późno. Mieć gotowe rozwiązania, kiedy kryzys już przyjdzie. Szukać nowych atrakcyjnych kontaktów i zawczasu pomyśleć o opcjach, które są skuteczne i tańsze od obecnie używanych.
Czas zaciskania pasa
Konkurowanie przez większą produkcję czy sprzedaż w tych czasach nie jest najlepszą drogą, bo po prostu jest to zbyt ryzykowne. Wydatki w to włożone mogą się nie zwrócić – bo nie ma gwarancji, ze świeżo wyprodukowane towary znajdą nabywców. Efekt może być taki, że mimo zwiększenia kosztów produkcji, mimo większej sprzedaży firma ma ujemne wyniki. I jest coraz bliżej dna.
W związku z tym warto pomyśleć o bezpiecznym rozwoju, a więc o optymalizacji kosztów. Ich zmniejszanie to w okresie kryzysu podstawowa sprawa. W tych czasach zdecydowanie najefektywniejszą formą zwiększania przychodów jest znalezienie tańszych usług i dostawców. Tańszych, ale równie solidnych, jeśli nawet nie lepszych.
Są też firmy, które aktywnie rozwijają się właśnie w czasie kryzysu. Do nich należy np. OPENKontakt.com, czyli największa w kraju giełda biznes ofert. Dlaczego? Bo w tym trudnym czasie właśnie tu można znaleźć nowych atrakcyjnych kontrahentów. Znajdują się tu konkretne oferty firm zainteresowanych współpracą, kupnem czy sprzedażą. Portal znacznie ułatwia pierwszy kontakt między przedsiębiorstwami z tych samych branż. Skutecznie pomaga firmom już od 10 lat.
Tu przedsiębiorcy mogą znaleźć nowych ciekawych kontrahentów na całe lata. Dzięki ofercie płatnej firmy są w pełni widoczne dla wszystkich zainteresowanych oraz uzyskują dostęp do bazy ponad 7 200 000 ofert w czterech wersjach językowych. To ogromnie ułatwia pozyskiwanie kontaktów.
Korzystanie z tego narzędzia niejednokrotnie jest bardziej skuteczne niż np. zatrudnienie nowego przedstawiciela handlowego. Takie zatrudnienie dużo kosztuje, ale nie daje gwarancji sprzedaży. Tymczasem na OPENKontakt.com na firmy czekają gotowe oferty współpracy – i każdy może skorzystać z tych, które go interesują. Jest to więc doskonała pomoc dla istniejących już działów sprzedaży. Duża ilość różnorodnych ofert i szeroka baza wyręcza pracownika z części pracy. Zostaje mu doprecyzowanie warunków współpracy i sfinalizowanie transakcji. Nie traci czasu na wyszukiwanie kontrahentów – oni sami się zgłaszają za pośrednictwem portalu OPENKontakt.com.
Narzędzia korzystne i bardzo skuteczne
W czasach, kiedy firmy zaciskają pasa, poszukują możliwości tańszego dostępu i oszczędności. Korzystanie z nowych możliwości kontaktu i tańszych usług to dla nich zdecydowanie najbardziej korzystna oferta i recepta na kryzys. Ważna jest też dobra reklama – a nie od dziś wiadomo, że zdecydowanie najpopularniejsza, tania i jednocześnie najbardziej skuteczna jest reklama przez internet. Warto podkreślić, że kryzys gospodarczy jest dla niej dużą szansą.
Jeśli chodzi o narzędzia dotyczące komunikacji internetowej – warto pomyśleć o skorzystaniu z hasła pełnego dostępu, oferty płatnej, mailingu z ofertą własnej firmy czy reklamy bannerowej. Metody tanie, ale skuteczne. Solidne usługi tego typu oferuje właśnie portal OPENKontakt.com. To narzędzia, które będą firmom coraz bardziej potrzebne - bo są opcjami w sam raz na kryzys.
Sylwester Sacharczuk