Social Media Optimization i Social Media Optimization są dwoma nowymi terminami, które określają marketingowe wykorzystanie trendu Social Media w promocji biznesu.

Data dodania: 2007-04-16

Wyświetleń: 4917

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Bardzo często terminy Social Media Marketing i Social Media Optimization są mylone lub też używane zamiennie.


Social Media Optimization – pojęcie wprowadzone po raz pierwszy przez Rohit Bhargava z Ogilvy Public Relations z jego 5 Rules of Social Media Optimization (SMO) i taką optymalizację serwisu internetowego, która ułatwi jego promocję w społecznościach internetowych społecznościach internetowych.

Social Media Marketing – tworzenie treści i jej promocja w obrębie społeczności, komunikacja marketingowa ze społecznościami internetowymi.

Pojęcia Social Media Optimization jest często mylone lub też używane zamiennie z pojęciem Social Media Marketing, które tak naprawdę oznacza już samą zewnętrzną promocję treści w obrębie społeczności internetowych. Social Media Optimization jest więc wstępem do kolejnych działań w postaci Social Media Marketing.

Social Media Marketing, podobnie jak linkbaiting, który jest swego rodzaju formą SMM, powinien zaczynać się i kończyć na dostarczaniu konkretnej wartości dla innych ludzi. Wartość taka jest oczywiście rzeczą względną. Może ona oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi.

Przykładami pomysłów, które dostarczają wartość mogą być :
1. Przedstawienie czegoś zabawnego, dającego ludziom rozrywkę.
2. Napisanie artykułu który dotyczy zagadnień związanych z ściśle określoną społecznością
3. Narzędzia, które pomagają w pracy i ułatwiają ją.
4. Streszczenie książki lub zebraniu kilku artykułów w całość – jesteśmy z natury leniwi, więc takie rzeczy lubimy
5. Oferowanie czegoś przydatnego za darmo ( o określonej i zrozumiałej dla odbiorcy wartości)

17 głównych zasad Social Media Optimization

a) Przebuduj i udostępnij swoją treść
b) Ułatwiaj dodawanie zakładek do serwisów społecznościowych czy też dodawanie do ulubionych
c) Nagradzaj linkowanie serwisu
d) Pomóż rozpowszechniać się Twojej treści
e) Nie bój się użycia Twojej treści
f) Bądź źródłem informacji, nawet jeżeli Ci to nie pomaga
g) Nagradzaj wartościowych i pomocnych użytkowników
h) Uczestnicz w życiu społeczności
i) Znaj swoją społeczność
j) Twórz wartość i treść
k) Bądź prawdziwy i wiarygodny
l) Nie porzucaj korzeni
m) Bądź zawsze aktualny
n) Rozwijaj strategię SMO
o) Maksymalizuj swoje działania
p) Wpisz taktyki SMO w strategię swojej firmy
q) Nie obawiaj się wypuszczać idei i pozwalać innym ją przejmować

Social Media Marketing i Social Media Optimization pomimo, że nie wiążą się w sposób bezpośredni z wyszukiwarkami, coraz częściej stanowią ważny element strategii promocji produktów i usług w wyszukiwarkach.

Praktyczne zastosowanie Social Media Marketing i Social Media Optimisation w promocji firmy nie jest zbyt proste. Można pewnie z różnym powodzeniem stosować chwyty podobne do tych, które opisałem na Social Media - fenomen czy narzędzie dla spamerów?, a można po prostu starać się stworzyć wartościową treść (zwracając przy tym uwagę na zasady, o których wspominałem wcześniej), którą ktoś prędzej czy później zauważy (przy założeniu, że tej treści najpierw trochę pomożemy:) ).

Licencja: Creative Commons
2 Ocena