Wprowadzenie do SEO
Zacznijmy od początku, czyli od istoty Search Engine Optimization. Jest to długotrwały proces pozwalający zwiększyć widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zdobyć przez nią jak najwyższą pozycję rankingową. Celem jest bycie lepszym od konkurencji.
Techniki te wymagają wiedzy, umiejętności oraz narzędzi, ponieważ czerpią z takich dziedzin, jak: informatyka, programowanie, marketing, promocja, a nawet psychologia. SEO dzieli się na dwa główne elementy: optymalizację on-site oraz off-site, o których możesz przeczytać więcej na stronie: https://www.grupa-icea.pl/.
7 najważniejszych korzyści płynących z pozycjonowania strony
Przedsiębiorcy – mali, średni i duzi – często zastanawiają się, czy optymalizacja przyniesie im wymierne korzyści oraz zwrot z inwestycji. Odpowiedź brzmi: tak! Jest to, jak do tej pory, przystępna strategia, która pozwala komunikować się nie tylko z odbiorcami, ale także robotami sieciowymi, tworzącymi ranking Google.
Nowi odbiorcy
Dzięki optymalizacji zwiększysz swoje szanse na dotarcie do znacznie większej liczby użytkowników. Jest to związane z odpowiednim dopasowaniem słów kluczowych do intencji wyszukiwania oraz analizą konkurencji. Przeprowadzana jest przy pomocy narzędzi SEO i analityki digital, której zadaniem jest pozyskiwanie danych demograficznych. Im więcej wiesz, tym masz szerszy obraz sytuacji.
Zwiększenie ruchu
Konsekwencją zwiększenia liczby odbiorców jest również wzrost ruchu na stronie. Roboty i algorytmy odnotowują wszelkie wejścia na Twoją witrynę oraz długość trwania sesji użytkowników. Im wyższy wskaźnik ruchu, tym dłużej utrzymasz się na wysokiej pozycji w SERP-ach.
Poprawa konwersji i wzrost zysków
Współczynnik konwersji jest informacją, czy strona spełnia swoje cele, czy też nie. Chodzi bowiem o interakcję użytkowników ze stroną: zapisanie się do newslettera, pobranie pliku, rejestrację konta klienta czy dokonanie zakupu. Odpowiednio zoptymalizowana strona jest dużo bardziej atrakcyjna i zachęca do skorzystania. Ostatecznie możesz cieszyć się rosnącymi zyskami, co jest ważną wartością dla każdego przedsiębiorcy.
Długoterminowe efekty
Chociaż SEO jest długotrwałym procesem, a na jego pełne efekty należy poczekać nawet około roku, to pozwala zbudować solidne fundamenty strony na długi czas. Jest to też przeciwieństwo strategii SEM, która przynosi natychmiastowe efekty, jednak kończące się wraz z zaprzestaniem finansowania kampanii. Lepiej więc mieć holistyczne podejście!
Elastyczne planowanie strategii
Optymalizacja jest też rozwiązaniem, z którego może skorzystać dosłownie każdy – prywatna osoba pisząca bloga, lokalny przedsiębiorca, startup, mała i średnia firma czy międzynarodowa korporacja. Lista elementów, którymi zajmuje się SEO, jest bardzo szeroka, a wszystko zależy od Twoich celów, oczekiwań oraz potrzeb.
Profesjonalny wizerunek i budowanie świadomości marki
Działania związane z podtrzymywaniem stałej obecności marki w sieci pozwalają na zaznaczenie swojego miejsca w sieci. Odpowiednio zoptymalizowany content będzie pozytywnie wpływać na Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, a w ten sposób zdobędziesz zaufanie klientów.
Oszczędność kosztów
Chociaż optymalizacja wydaje się kosztownym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli masz zamiar podjąć współpracę z profesjonalną agencją, to w perspektywie czasu pozwala wiele zaoszczędzić. Jak? Oddając witrynę pod opiekę specjalistów, unikniesz błędów, których rozwiązanie może okazać się czasochłonne, a niekiedy wręcz niemożliwe. Ponadto ominie Cię ryzyko uzyskania kary od wyszukiwarki (a to dopiero jest wydatek!).
Słowo na koniec
Mamy nadzieję, że Twoje dotychczasowe wątpliwości odeszły w niepamięć. Optymalizacja SEO to rozwiązanie, które na stałe wpisało się w profil działalności wielu firm i powinno stać się także częścią Twojej strategii. Pozwól sobie na rozwój oraz zadowolenie klientów.
Zdjęcie główne: Nathana Rebouças/unsplash.com