Hamburg w północnych Niemczech na przełomie kwietnia i maja 2022 roku stał się centrum technologii i produktów związanych z Gastronomią. Przedstawiciele ponad stu firm, nie tylko z Niemiec, ale również wielu krajów Europy, zaprezentowali swoje produkty. Uwagę przedstawicieli mediów skupiła polska firma z kontrowersyjną gadatliwą papugą, która oferuje rozwiązania IT w zakresie systemu zamówień dla restauracji serwujących kuchnie azjatyckie.

Data dodania: 2022-12-20

Wyświetleń: 546

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

REPORTAŻ

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

System zamawiania dla restauracji serwujących kuchnię azjatycką zdobył najlepsze opinie na targach Internorga

Drugie co do wielkości Niemieckie miasto Hamburg stało się stolicą branży gastronomicznej. Marki, specjaliści i firmy zaprezentowali swoje pomysły, produkty ponad 100 000 odwiedzających. Obecne na targach firmy kształtują nadchodzące lata i trendy w gastronomii.

W tym roku na ustach uczestników targów często pojawiał się temat polskiej firmy, która przyciągnęła uwagę nietypową "maskotką", dużą papugą Arą. Jak się okazało 25 letni ptak o robiącej wrażenie rozpiętości skrzydeł i barwnym ubarwieniu zna ponad 50 słów związanych z gastronomią, w szczególności nazwy dań kuchni polskiej i nie tylko. Wielu z uczestników targów było pod wrażeniem umiejętności językowych zwierzęcia. Zaciekawiona takim anturażem stanowiska postanowiłam sprawdzić, co oprócz efektownego ptaka może zaoferować ta firma.

Polska marka o anglojęzycznej nazwie Orientfood.online będąca właścicielem stanowiska zaprezentowała na targach swoje oprogramowanie i pakiet usług dedykowanych głównie dla restauracji serwujących kuchnię Azjatycką. Uważam, że firmy powinny mieć nazwy w języku z którego pochodzą, ale w tym przypadku jest to usprawiedliwione, oferta jest w końcu kierowana do restauratorów którzy nierzadka są obcokrajowcami lub działają poza granicami kraju. Po zapoznaniu się z ich ofertą i produktami uznałam, że informacje o ich produktach są interesujące i przydatne dla restauratorów, w związku z tym warto opisać ich usługi.

Przyznam, że nie słyszałam wcześniej o produkcie i marce Orientfood.online. Po dłuższej rozmowie z reprezentacją firmy i zapoznaniu się z prezentacją oprogramowania i sprzętu którą przygotowali na targi oraz dodatkowym zgłębieniu tematów na bazie informacji zawartych w sieci mogę już powiedzieć co nieco o tej firmie. Orientfood.online jest dostawcą systemu zamawiania online dla restauracji, który wyspecjalizował się w zakresie obsługi restauracji oferujących kuchnię azjatycką. To niezły pomysł aby wyspecjalizować się w produktach dla wąskiej grupy, generalnie firm oferujących system zamawiania online jest obecnie dużo, a firm specjalizujących się w danej podgrupie już praktycznie nie znajdziemy. Dobrze pamiętam czasy kiedy pierwsze restauracje zaczęły zmieniać menu w PDF na wersje z opcją zamawiania online. Wówczas w krótkim czasie pojawiło się wiele nowych firm oferujących systemy zamawiania dla restauracji. Dodatkowo do rozwoju branży zamówień online przyczynił się Covid i seria lockdown-ów jakie zafundowali nam rządzący. Większość to młode, posiadające krótki staż firmy, oferują niesprawdzone rozwiązania. Zakres funkcjonalności takich produktów był zwykle ubogi i pozostawiał wiele do życzenia. W przypadku Orientfood.online mamy inny model biznesowy. Firma nie zdecydowała się na tworzenie kolejnego systemu zamówień od podstaw, wykorzystali istniejącą, sprawdzoną, znaną od lat platformę firmy Stronex.pl o nazwie Restauracja.online. Dzięki takiemu podejściu Orientfood.online – co zaakcentowali wyraźnie w materiałach i ulotkach – firma mogła skoncentrować się na kwestii dedykowanych funkcji i obsługi restauracji z ukierunkowaniem na potrzeby specyficznej wąskiej grupy restauratorów serwujących dania orientalne. Specjalizacja w tej wąskiej grupie jest uzasadniona, restauracje azjatyckie mają swoją specyfikę oraz indywidualne potrzeby. Tak więc system oferowany przez Orientfood.online to lekko zmodyfikowana wersja platformy Restauracja.online co widzimy w formie subtelnej informacji zawartej w stopce panelu administratora, widocznej po zalogowaniu. W ramach adaptacji platformy Restauracja.online zaimplementowano kilka dedykowanych dla Orientfood.online modyfikacji wynikających z indywidualnych potrzeb tej marki, dzięki którym uzyskano możliwość odpowiedniej prezentacji dań, wariantów, dodatków do dań które często spotykamy w kuchni azjatyckiej, takich jak sushi, makarony i ryże, owoce morza, kuchnia indyjska, opcje przypraw, opcji wyboru sposobu przyrządzania. Pomysł wykorzystania gotowej platformy oceniam wysoko. Taki model biznesowy został przyjęty ze względu na chęć zachowania wysokiej jakości, stabilność oprogramowania i szeroką funkcjonalność którą uzyskano już na wstępie. Jak tłumaczy przedstawiciel firmy p. Tomasz Kowal, Orientfood.online mógł się skupić na funkcjonalnościach dodatkowych, dedykowanych dla grupy swoich Klientów czyli restauracji z kuchnią orientalną. Firma skoncentrowała się również na potrzebach kontrahentów którzy niejednokrotnie nie mówią w języku polskim, jest bowiem w tej grupie restauracji wiele lokali, których właściciele są pochodzenia ogólnie ujmując azjatyckiego. Dla tych restauratorów komunikacja w języku polskim jest utrudniona, w odpowiedzi Orientfood.online oferuje współpracę z obcokrajowcami również w języku danej narodowości (niekiedy posiłkując się translatorem, o czym pisze w materiałach informacyjnych) i oczywiście języku angielskim. Takie wyjście naprzeciw potrzebom restauracji to duży plus.

Firma prowadzi również blog tematyczny, na którym można znaleźć przepisy z kuchni azjatyckiej i filmy przedstawiające sposób przygotowania dań z poszczególnych krajów Azjatyckich. To fajne uzupełnienie oferty i dowód, że wybór tej konkretnej grupy restauratorów nie jest przypadkowy. Wygląda na to że oni naprawdę interesują się kuchnią azjatycką. To również jest atut, gdyż z doświadczenia wiem że dania z tej kuchni mają często własne nietypowe nazwy i łatwiej jest współpracować z firmą, która je zna, nie przekręca słów i nazw, wie które zdjęcie są do poszczególnych dań bo je po prostu zna. Filmy i przepisy jakie publikują na blogu to ich własne materiały pochodzące bezpośrednio z nagrań wykonywanych w krajach azjatyckich. Materiały prezentują informacje z pierwszej ręki, nagrania pochodzą z oryginalnych lokalnych restauracji z tamtych rejonów. Zdjęcia i filmy prezentujące azjatyckie dania i ich przygotowanie są realizowane w ramach specjalnego programu w firmie przez ich pracowników, niekiedy dodatkowo wzbogacone o kontekst związany z pochodzeniem potraw, tradycją i kulturą z danego regionu świata. Trzeba przyznać, że robi to wrażenie.

Podstawą oferty jest system zamawiania jedzenia online dla restauracji. Za kwestie techniczne odpowiada dostawca platformy – znana na rynku platforma z którą można zapoznać się pod adresem https://restauracja.online, rozwijana od 10 lat przez firmę z branży IT o nazwie Stronex.pl (na ich stronie dowiadujemy się że w tym roku mija 18 lat istnienia tej marki). Ich znany już dobrze w świecie restauracji produkt o nazwie Restauracja.online jest systemem o ugruntowanej pozycji na rynku. Ta firma jest mi znana, kiedyś recenzowałam ich platformę i ogólny wynik był pozytywny. Cechuje się szeroką funkcjonalnością, podejściem indywidualnym i możliwościami rozbudowy i personalizacji. Skalowalność jest dla nich priorytetem i to ich wyróżnia od konkurencji. To przyciąga również takie firmy jak Orientfood.online które mają możliwość utworzenia własnej platformy bez konieczności ponoszenia dużych kosztów związanych z tworzeniem oprogramowania od podstaw. Nadmienić należy, że Restauracja online posiada również swój portal zamawiaj.online o stabilnej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz dodatkowo innowacyjne podejście w zakresie bazy klientów – własny panel i aplikację kliencką o nieco enigmatycznym symbolu „R” który coraz częściej wsyseidzimy na stronach restauracji i jest już rozpoznawalny wśród konsumentów posiadających konta w ramach tego rozwiązania.

Orintfood.online oparł swój produkt na sprawdzonym rozwiązaniu i takie podejście jest dobre. System zamówień online dla restauracji azjatyckich to skomplikowany mechanizm zawierający płatności online, mapy i kwestie zarządzania logistyką, skuteczne powiadomienie dla obsługi, restauracji, dostawców, panel zarządzania pozycjami menu i przede wszystkim interfejs czytelny i wygodny dla Klientów składających zamówienia. Funkcji jakie realizuje system zamówień jest dużo, istotne aby przepływ informacji między Klientami, restauracją i dostawcami był płynny i dobrze przemyślany. Sami przerabialiśmy kilka platform w sieci restauracji której jestem współwłaścicielką i wiem, że system systemowi nie równy. Warto zainteresować się głębiej funkcjonalnościami, bo potem jest trudno wprowadzić zmianę zwłaszcza kiedy posiada się sieć lokali. W naszej sieci posiadamy platformę, która w najbliższych miesiącach będzie wymieniona na inną ze względu właśnie na ograniczone możliwości rozwoju funkcjonalności dedykowanych dla nas. Warto więc wybrać firmę, która posiada rozbudowane funkcjonalności, posiada doświadczenie na rynku ale oferuje dodatkowo opcje dostosowania systemu i jest otwarta na modyfikacje. Bez takiego podejścia prędzej czy później okazuje się, że konieczna jest zmiana. W przypadku Orientfood.online funkcjonalności i jakość oprogramowania IT jest gwarantowana przez Restauracja.online. Ta firma jest również na niemieckim rynku, na tej platformie bazuje jeden z dużych niemieckich systemów zamówień. W 2016 roku było o tym nawet przez chwilę głośno tu w Niemczech, kiedy to wypłynęła informacja o polskim pochodzeniu dostawcy bazowego oprogramowania IT dla dużego niemieckiego koncernu gastronomicznego zajmującego się obsługą zamówień online w restauracjach. Kończąc temat oprogramowania – ocena jest na plus, dobra decyzja, to dobrze działa i jest przemyślane i bezawaryjne.

Sam system to jednak nie wszystko. Istotna jest kwestia wsparcia technicznego i merytorycznego w zakresie marketingu. Zgodnie z ofertą dostępną na stronie https://orientfood.online widzimy, że firma oferuje usługi związane z marketingiem indywidualnym restauracji. Prowadzenie fan-page, reklama, filmy reklamowe, wykonanie zdjęć, prowadzenie bloga i strony www to kwestie z którymi boryka się każda restauracja. Jest to problematyczne dla restauracji, a szczególnie niewygodne dla obcokrajowców, którzy dodatkowo mają utrudnienia związane z barierą językową. Skuteczny marketing w języku polskim w tym przypadku jest właściwie niemożliwy. Orientfood.online mówi o tym wprost i oferuje wsparcie. Taki układ ma istotny atut gwarantujący że usługi będą na odpowiednim poziomie, w momencie jeśli marketing prowadzony przez Orientfood.online nie jest skuteczny i nie przynosi rezultatów wówczas nie ma zamówień więc Orient nie ma przychodu który naliczany jest - jak to zwykle się praktykuje na rynku - w oparciu o ilość zamówień zrealizowanych przez system zamawiania. Takie powiązanie interesów to gwarancja poważnego rzetelnego podejścia i wywiązania się z założonych celów, ma to nawet swoją nieformalną nazwę „win to win”.

Podsumowując, Orientfood.online ma dobre technicznie rozwiązania bazujące na sprawdzonym systemie zamówień, posiada dodatkowe dedykowane dla kuchni orientalnej funkcje, dużo dodatkowych materiałów związanych z kuchnią orientalną tworzonych przez ich team oraz udogodnienia dla obsługi obcokrajowców nie mówiących po polsku. Mają również fajny pakiet marketingu dla restauracji i nietuzinkową „maskotkę” reprezentującą firmę która potrafi wypowiedzieć nazwy dań takich jak pierogi, schabowy z kapustą czy sushi o czym przekonałam się jak zresztą inni uczestnicy targów i zaświadczam własnym autorytetem. Całość brzmi bardzo obiecująco, na pewno będę obserwowała poczynania tej marki i z pewnością wrócę do tematu za jakiś czas.

Jak to bywa na imprezach tego typu nie może obyć się bez głosów krytyki. W tym przypadku część recenzentów poruszyła temat wykorzystania zwierząt, między innymi chodziło o Arę – papugę która wraz z ekipą Orientfood.online była na targach, reprezentowała firmę. Można było usłyszeć, że co prawda zwierze oswojone, zadbane zżyte ze swoim opiekunem i całą ekipa firmy, ale jego miejsce jest na wolności, a nie na targach. Firma ustosunkowała się do tego typu zarzutów całkiem sensownie, przedstawiciele wyjaśnili, że papuga weszła do ich teamu wraz z zatrudnieniem pani Olgi, jednym z reprezentantów firmy na targach. Papugi są zwierzętami bardzo przywiązującymi się do opiekunów, stąd też pani Olga otrzymała zgodę na zabieranie Ary do biura firmy Orientfood.online, papuga ma do dyspozycji duży dostosowany do jej potrzeb boks w siedzibie firmy. Ary to duże papugi, których nie trzyma się w klatce, takie zwierzęta pozostawione na kilka godzin same – jak tłumaczy p. Olga - są zestresowane i demonstrują to wyżywając się napotkanych przedmiotach najczęściej meblach ale przede wszystkim odczuwają stres wynikający z rozłąki. Kierownictwo Orientfood.online zdecydowało o utworzeniu funduszu wsparcia finansowego dla Ary, która jest stałym bywalcem w siedzibie firmy. Z biegiem lat papuga stałą się członkiem całej ekipy i jej oczkiem w głowie.

Polska firma była zauważona na tych targach, Niemcy to mój drugi dom, miło kiedy nasze firmy odnoszą sukcesy również na tym trudnym rynku gdzie konkurencji nie brakuje. Firma Orientfood.online w tej kwestii pozytywnie zaskoczyła, pokazała że Polska posiada ciekawe rozwiązania IT w zakresie systemów zamówień dla gastronomii i są polskie firmy mogące skutecznie rywalizować na rynku międzynarodowym. Uczestnictwo Orientfood.online w targach było zauważone i odnotowane przez wielu recenzentów z różnych krajów, ich wyjątkowa gadająca maskotka robiła wrażenie i skutecznie przyciągała uwagę. Oferta jest kompletna, a dodatkowa pasja i zaangażowanie przedstawicieli zasługują na uznanie. Firmy jak Orientfood.online budują wizerunek Polski jako kraju otwartego na różne kultury, narodowości, innowacyjnego i posiadającego własne nowoczesne technologie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena