Jak powinna wyglądać i czym się cechować strona dla pizzerii? Restauracje serwujące pizze mają specjalistyczny sprzęt, piece, wyposażenie, a czy strona dla pizzerii również powinna posiadać indywidualne, nietypowe funkcjonalności?

Data dodania: 2020-02-02

Wyświetleń: 723

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Strona www dla pizzeri

Istnieje przekonanie, że strona internetowa to uniwersalny mechanizm pozwalający na prezentację informacji w sieci. W praktyce jest jednak inaczej, branża gastronomiczna rządzi się swoimi prawami i ma swoje indywidualne wymagania. To dotyczy nie tylko sprzętu i wyposażenia lokalu ale również strony internetowej. To naturalne, że wyposażenie cukierni czy kebaba jest zupełnie inne niż np. pizzerii czy restauracji serwującej sushi. Ta reguła dotyczy również kwestii stron dla takich lokali.

Co powinna zawierać dobra strona dla pizzerii? Przeszukując internet natknęliśmy się na ciekawy artykuł opisujący nieco szerzej to zagadnienie. Warto przytoczyć jeden akapit w którym autor wskazuje najistotniejsze kwestie dotyczące funkcjonalności strony dla restauracji:

"Głównymi elementami każdej strony restauracji są dane kontaktowe z lokalizacją lokalu oraz menu, karta dań prezentująca dostępne dania. Część restauracji nie przywiązuje należytej wagi do tych dwóch „szczegółów”, które łatwo zbagatelizować. W konsekwencji restauracja jest mało widoczna i mało czytelna, przez co traci potencjalnych klientów, którzy wybierają konkurencję, a takiej w dzisiejszych czasach nie brakuje. Biorąc pod uwagę, że strona internetowa to podstawowa forma reklamy w sieci, a internet to podstawowe medium, które każdy nosi przy sobie w postaci smartfona i sięga w celu odszukania informacji konsekwencje zaniedbania kwestii dostępności w sieci często wpływają na ilość zamówień i odwiedzających, a niekiedy decydują o przetrwaniu lokalu na rynku"

"Menu pizzerii jest dość charakterystyczne, jest to właściwie jeden produkt, który posiada wiele wariantów i dodatków oraz różne opcje rozmiaru. Te cechy powodują, że uniwersalne mechanizmy nie sprawdzają się. Panel do zarządzania menu pizzerii oraz jego prezentacja jest nieco inna niż w przypadku tradycyjnych restauracji, mechanizmy powinny umożliwiać zarządzanie wariantami jak rozmiar, rodzaj ciasta oraz umożliwiać prezentację dodatków, których w przypadku pizzy zwykle mamy bardzo wiele."

Nie każdy ma świadomość powyższych kwestii, a jest to faktycznie klucz do sukcesu w branży gastronomicznej. Zamawianie jedzenia online staje się coraz bardziej popularne, a portale internetowe oferujące takie usługi zwykle naliczają sobie duże prowizje które często są na granicy opłacalności. Warto więc pomyśleć o wdrożeniu strony internetowej z opcją zamawiania jedzenia na stronie pizzerii. Tym bardziej, że obecnie to strona internetowa jest podstawą marketingu i reklamy, czy to w sieci, czy w formie ulotek zwykle finalnie klient odwiedza naszą stronę i na jej podstawie podejmuje decyzję i wyrabia sobie pierwsze zdanie na temat restauracji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena