Badanie rynku przeprowadzone na początku tego roku, w którym wzięło udział blisko tysiąc restauracji pokazuje aktualne trendy w branży gastronomicznej. Na pierwszym miejscu w rankingu firm IT oferujących systemy dla restauracji znalazła się firma z produktem dedykowanym dla restauracji, pozwalającym na wygodne składanie zamówień online o nazwie Restauracja.online. System zamawiania Restauracja.online zebrał najwięcej dobrych opinii, jest najczęściej polecany przez restauratorów. 

Data dodania: 2023-02-02

Wyświetleń: 464

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WYWIAD

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jaki system zamawiania online w restauracji jest najczęściej polecany na podstawie opinii restauratorów

W związku z tak pozytywnym odbiorem i wieloma pozytywnymi opiniami jakie system restauracja.online otrzymał zdecydowaliśmy się przeprowadzić rozmowę z przedstawicielem firm Stronex.pl – firmą informatyczną, dostawcą systemu Restauracja.online i dowiedzieć się więcej na temat firmy i oprogramowania dla restauracji które cieszy się tak wysokim poparciem wśród restauratorów. Spotkanie miało miejsce 28 stycznia tego roku, w głównej siedzibie firmy Stronex.pl. Dzięki uprzejmości właściciela firmy spotykanie odbyło się na terenie firmy, znajdujemy się w pokoju konferencyjnym i rozmawiamy z przedstawicielem ds. Mediów p. Arkadiuszem Zalewskim.

Artur Dąbrowski: Dzień dobry, dziękujemy za organizację spotkania, muszę przyznać że siedziba firmy robi wrażenie, chyba duży nacisk stawiacie na estetykę, biuro jest zaaranżowane w bardzo przyjemnym stylu i nie przypomina typowej syntetycznej firmy IT z szeregiem biurek, komputerów i boksów dla pracowników.
Restauracja.online: Dziękuję, to miłe, że tak Pan odbiera nasz wystrój. To prawda, biuo odbiega od schematu, uważamy że do wydajnej i kreatywnej pracy niezbędne jest stosowne otoczenie stąd postawiliśmy też nacisk na kwestie estetyki i stylu. To dla nas ważne aby zespół dobrze się czuł będąc w pracy, to wpływa również na jakość i wydajność, jest dodatkową motywacją dla naszej ekipy.

A.D.: Jak długo Pan pracuje w firmie, czym zajmuje się firma Stronex i jak długo funkcjonujecie na rynku?
Restauracja.online: Firma powstała w 2005 roku i działa nieprzerwanie do dziś. Początkowo zajmowaliśmy się tworzeniem stron i sklepów internetowych. Obecnie nadal realizujemy projekty związane ze stronami, ale często angażujemy się w zaawansowane projekty IT. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę dzięki czemu zrealizowaliśmy w ostatnich latach wiele projektów dotyczących bardziej zaawansowanych, wyspecjalizowanych aplikacji. W ramach naszej firmy oprócz realizacji projektów dla podmiotów zewnętrznych stale rozwijamy własne produkty takie jak system zamawiania na własnej stronie internetowej restauracja.online i zamawiaj.online. Ja mam przyjemność być częścią tego teamu już od 7 lat i przyznam, że ani razu w tym czasie nie przyszło mi do głowy zmieniać pracę. Bardzo sobie cenię podejście do pracowników i relacje jakie panują w firmie.

A.D.: Firma nie jest Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiada po prostu właściciela. Jak to się stało że pozostaliście w takiej formule prawnej?
Restauracja.online: Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, tu należało by skierować je do właściciela. Wielokrotnie słyszałem z jego ust na spotkaniach i zebraniach, że my nie boimy się odpowiedzialności za nasze produkty. Spółki z o.o. często odpowiadają małym kapitałem założycielskim nierzadko rzędu 5 tyś złotych. To wytwór prawny pozwalający na zmniejszenie odpowiedzialności bo zarząd nie ponosi praktycznie żadnej odpowiedzialności poza kapitałem spółki. My nie zamierzamy ograniczać odpowiedzialności, odpowiadamy w 100% za nasze działania i produkty (uśmiech).

A.D.: Działacie na rynku długo, ponad 18 lat, słyszałam że przez lata działalności realizowaliście różne projekty głównie zaawansowane rozwiązania IT dla banków. Jak to się stało że aktualnie oferujecie głównie produkty dla branży gastronomicznej? 
Restauracja.online: Tak w dotychczasowej historii realizowaliśmy kilka dużych projektów dla branży finansowej i kilku znanych banków. Równolegle, przez lata funkcjonowania firmy na rynku realizowaliśmy również dużo drobniejszych projektów dla restauracji. Było tego tak wiele - śmiało mogę powiedzieć że setki drobnych realizacji - że w naturalny sposób staliśmy się specjalistami w tematyce stron i "sklepów" dla restauracji i branży gastronomicznej. Robiliśmy solidne, ukierunkowane na potrzeby restauracji strony, tworzyliśmy różne warianty zamawiania na tych stronach. Zawsze angażowaliśmy się w realizacje, słuchaliśmy wskazówek i wytycznych restauratorów, jednocześnie staraliśmy się utrzymać jak najwyższą jakość z zachowaniem dobrej ceny. To spowodowało, że z biegiem lat wypracowaliśmy zbiór elementów i funkcjonalności dedykowanych dla tej branży, staliśmy się w sposób naturalny specjalistami w tej tematyce. Coraz lepiej rozumieliśmy potrzeby restauracji, w rezultacie staliśmy się ekspertami w tematyce stron i systemów zamówień dla restauracji, powstał zbiór funkcjonalności i komponentów który na pewnym etapie zdecydowaliśmy się zebrać w jeden duży projekt który dostępny jest pod nazwą Restauracja.online.

A.D.: Jak rozumiem cały proces odbył się w sposób naturalny, zebraliście doświadczenie w zakresie IT dla gastronomii. Kiedy nastąpiła publikacja tych rozwiązań w formie platformy restauracja.online?
Restauracja.online: Platforma Restauracja.online została udostępniona w formie kompletnego narzędzia w 2017 roku, wówczas opublikowaliśmy pierwszą wersję systemu jaki aktualnie jest znany. Już wówczas platforma  zawierała kompletny zestaw elementów i panel pozwalający na zarządzanie menu oraz treściami publikowanymi na stronie restauracji. Nieco później uruchomiliśmy dodatkowy projekt zamawiaj.online czyli portal który wspiera sprzedaż i daje dodatkowe wsparcie w zakresie SEO oraz promocji stron restauracji korzystających z platformy restauracja.online. Kompletna platforma jest na rynku od ponad 5 lat, jest jednak wynikiem wcześniejszych prac w ramach indywidualnych projektów stron dla restauracji które z dużym nasileniem realizujemy od początku istnienia firmy.

A.D.: Czemu zdecydowaliście się na publikację wypracowanych komponentów w formie "samoobsługowej" platformy restauracja.online, czy nie lepiej byłoby realizować strony jak na początku?
Restauracja.online: Platforma pozwoliła na dostęp do wszystkich funkcjonalności w jednym kompletnym panelu restauracji, możliwa jest konfiguracja poszczególnych elementów we własnym zakresie w ramach "samoobsługowego panela" ale nadal staramy się mieć kontakt z restauratorami którzy współpracują w zakresie systemu z jednym "opiekunem", czyli osobą z naszej firmy która zawsze jest do dyzspozycji restauracji i jest dla niej wsparciem w zakresie konfiguracji systemu i strony www. Główne powody to obniżenie ceny i ułatwienie zarządzania i obsługi dla restauratorów. Platforma pozwala na łatwe zarządzanie stroną poprzez panel restauracji, jest również panel dostawcy (często oba są w ramach jednego konta chyba, że restauracja korzysta z zewnętrznych dostawców). Wypracowaliśmy procedury w ramach których możemy znacznie sprawniej realizować nowe wdrożenia (elektroniczne umowy, rozliczenia). Dzięki temu nasze rozwiązania są znacznie tańsze przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości i szerokiej funkcjonalności. Bazowy pakiet funkcji i komponentów o nazwie Standard zawiera wszystko co potrzeba do prowadzenia sprzedaży online z dowozem, na wynos lub na miejscu i jednocześnie jest niedrogi. W razie potrzeby mamy również specjalistyczne pakiety wspomagające marketing lub rozszerzające opcje w zakresie publikacji dodatkowych menu czy realizacji sprzedaży w formie cateringowej obsługi firm czy room service dla hoteli.

A.D.: Czy fakt że jesteście całkowicie polską marką pomaga wam czy jest obciążeniem?
Restauracja.online: Mam wrażenie, że to jest doceniane przez naszych Klientów, nieraz słyszeliśmy głosy niechęci co do dużych koncernów zwłaszcza zagranicznych i słowa uznania związane z polskim kapitałem firmy i jej pochodzeniem.  Coraz większa część restauratorów jest już zmęczona współpracą z zagranicznymi gigantami typu Pyszne.pl Glovo itp. Myślę, że zwiększa się świadomość w tej kwestii i już jakiś czas temu skończyła się moda na "zagraniczne jest lepsze". Sądzę, że coraz większe zainteresowanie wzbudzają firmy lokalne, polskie nie będące wielkimi korporacjami. Myślę, że doszliśmy do pewnego punktu kulminacyjnego i obecnie polskie rozwiązania są traktowane co najmniej na równi z zachodnimi rozwiązaniami, a często uznawane za lepsze od zagranicznych. Nie bierze się to znikąd, wystarczy porównać stronę, wygląd, panel, jakość obsługi.

A.D.: Czyli polskie rozwiązania są doceniane, czy uważa Pan, że jest to tylko chwilowy trend?
Restauracja.online: Uważam, że zmieniło się nie tylko podejście odbiorców, ale również samych firm. Przedsiębiorcy coraz bardziej dbają o jakość usług i produktów, my sukcesywnie staramy się dopracowywać nasze procedury tak aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dostosowane do aktualnych potrzeb i trendów. Coraz częściej polskie oznacza wysoką jakość. Nie tylko na naszym rynku krajowym, polskie produkty i usługi są znane i cenione na całym świecie. Wychodzę z założenia, że skończył się czas na półśrodki albo produkt jest naprawdę dobry, albo nie ma szans na utrzymanie się na rynku. Niestety na rynku są firmy które oferują słabe rozwiązania, początkowo udaje im się dotrzeć do mniej wnikliwych klientów poprzez reklamę, przemilczeć braki, ale docelowo tylko jakością można trafić do serc klientów. 

A.D.: Czy dobrze rozumiem że jakość jest kluczem do osiągnięcia sukcesu?
Restauracja.online: Tak, jakość to klucz do osiągnięcia dobrej pozycji i wysokiej oceny, przez utrzymanie wysokiej jakości pokazujemy szacunek do Klienta.  Utrzymując usługi i produkty na jak najwyższym poziomie, w taki sposób mówimy "zależy nam na tym abyś został z nami jak najdłużej". Dziś rynek jest bardzo trudny, nasycony dotacjami i dofinansowaniami na firmy-widmo, które dziś są, a jutro ich nie ma. Mam wrażenie, że jest to dość częsta praktyka, otwierane są firmy tylko po to aby uzyskać dofinansowanie, dotację, utrzymują się przez określony wymagany z dotacji czas nie przynosząc zysków po czym znikają z rynku. Obserwujemy takie przypadki z naszej "konkurencji", na pozór oferującej podobne rozwiązania, ale to są wydmuszki. Część Klientów daje się nabrać na takie oferty bo trudno jest zweryfikować funkcjonalności, a łatwo omamić pustymi slangami reklamowymi. Trudno się dziwić, że klienci są coraz bardziej nieufni. Często też firmy są przejmowane przez zagraniczne koncerny i kapitał po czym ich polityka ulega zmianie, kto inny wówczas "pociąga za sznurki". Nasza firma miała w dotychczasowej historii kilka takich ofert odsprzedania części udziału na rzecz zagranicznych koncernów. Dla nas ważniejsza jest niezależność i realny wpływ na budowanie własnej marki bo robimy to nie tylko dla pieniędzy ale również dla satysfakcji z pracy, z tego że nasze produkty działają i są doceniane, są używane przez setki restauracji i setki tysięcy klientów końcowych. 

A.D.: Jakość można różnie interpretować, co właściwie to znaczy dla Państwa firmy?
Restauracja.online: Wysoka jakość to wysoki poziom obsługi restauracji, stabilne działanie systemu oraz funkcjonalności w pełni zaspokajające potrzeby restauracji. System został zaprojektowany w taki sposób aby całość obsługi mogła zostać wykonana we własnym zakresie w panelu restauracji i tak właśnie jest. Mimo to do każdej restauracji podchodzimy indywidualnie, poszczególne restauracje mają swojego opiekuna. Dzięki temu kontakt jest dużo wygodniejszy dla restauracji, generalnie dużo większy komfort dla obu stron. Współpraca układa się dużo przyjemniej kiedy osoba zna profil i potrzeby restauracji, jest to zupełnie inna jakość w porównaniu z korporacjami w ramach których restauratorzy są tylko jednymi z wielu, często oczekują na infolinii, obsługa realizuje bezmyślnie procedury z których została przeszkolona. U nas działa to inaczej. 
Jakość to również stabilne działanie systemu, stąd też rozwiązania są hostowane na serwerach o wysokiej stabilności, wydajności i bezpieczeństwie dostarczanych przez Google. Dla naszej platformy wynegocjowaliśmy dedykowane środowisko serwerowe, to pokazuje skalę projektu i rozwiązań. Konta restauracji i Klientów są zabezpieczone dodatkowymi zaawansowanymi systemami monitorującymi i gwarantującymi bezpieczeństwo danych wytworzonymi już przez nasz zespół.
Jakość to również możliwość zgłaszania indywidualnych pomysłów i funkcjonalności i to jest coś rzadko spotykanego co nas dodatkowo wyróżnia.

A.D.: Jak to właściwie działa, restauracje wysyłają wam jakie dodatkowe funkcjonalności potrzebują?
Restauracja.online: Można tak powiedzieć, restauracje mają możliwość zgłaszania indywidualnych pomysłów, sugestii co do potrzebnych funkcjonalności. Nie ma tego dużo bo w systemie jest już praktycznie wszystko co można sobie wy myśleć ale wszystkie tego typu sugestie i zgłoszenia są realizowane, niekiedy dodatkowo konsultowane z innymi restauracjami. Zgłoszenia maja często charakter subiektywnych, wąskich potrzeb, my staramy się spojrzeć na takie zagadnienia bardziej kompleksowo, to sprawia że finalnie nowe funkcjonalności są dobrze dopasowane do pozostałych elementów systemu i mają zakres funkcji szerszy niż początkowo zgłaszany. Tego typu funkcjonalności konsultujemy na comiesięcznych spotkaniach wewnętrznych i sukcesywnie wdrażamy. System jest kompletny, posiada bardzo dużo funkcjonalności, ale jak to mówią im dalej w las tym więcej drzew. Zawsze są jakieś dodatkowe możliwości ulepszenia lub nowe opcje więc ciągły rozwój i ewaluacja jest konieczna zwłaszcza w branży IT.
Nowe funkcjonalności mają nadawany priorytet realizacji, na naszej stronie jest zakładka w ramach której publikujemy tak zgłaszane funkcjonalności, inne restauracje mogą również wypowiadać się na temat tych rozwiązań i głosować za nimi zwiększając jednocześnie priorytet realizacji.
Dajemy również opcję wykonania indywidualnych funkcji dedykowanych dla danej restauracji, ale to już zagadnienie dedykowane restauracjom o bardzo indywidualnych potrzebach.

A.D.: To faktycznie niespotykane podejście, czyli jest możliwość zamówienia funkcjonalności tylko dla "mojej" restauracji?
Restauracja.online: Tak, jest taka możliwość, jeśli restauracja ma swoje indywidualne potrzeby to możemy dla takich Klientów je zrealizować z zachowaniem systemu jako bazy wyjściowej. Posiadamy  kilku partnerów którzy wykorzystują nasz system pod własną marką, my zapewniamy im obsługę techniczną i serwis w zakresie IT.  Są to duże sieci restauracji, systemy zamówień jak orientfood.online itp. również zagraniczne. Część z nich jest sygnowana naszym logo jako dostawcy platformy, można wówczas znaleźć informację w stopce typu "Powered by Restauracja.online" ale współpracujemy również z korporacjami które w ramach umów mają zapewnioną anonimowość, wówczas klienci nawet nie wiedzą że są to nasze rozwiązania chociaż mogą je rozpoznać po funkcjonalnościach które na tych platformach są dość podobne.

A.D.: Rozumiem, że jakość i aspekty o których Pan wspomniał są istotne, ale jak się to ma do konkurencyjności cenowej?
Restauracja.online: Cena, zwłaszcza dziś jest bardzo ważny czynnikiem, który decyduje o wyborze usług. Aktualne czasy nie są łatwe dla restauratorów i wszyscy szukają oszczędności. Wiedzieliśmy że musimy zachować wysoką jakość usług i obsługi dlatego podeszliśmy do kwestii redukcji ceny w nieco inny sposób. Postawiliśmy na stabilność systemu i co za tym idzie redukcję procesów związanych z obsługą poprawek lub błędów. Praktycznie zredukowaliśmy tą kwestię do zera. Dodatkowo postawiliśmy na optymalizację monotonnych procesów związanych z formalnymi wymogami jak choćby np. umowy, rozliczenia. Wszystkie dokumenty są dostępne w wersji elektronicznej, jest to czytelne i wygodne dla obu stron. Restauracje posiadają w ramach swojego konta wgląd do rozliczeń i historii dokumentów, salda i historii operacji z opcją pobrania faktur. To wszystko pozwoliło nam zaoszczędzić wiele czasu, który był potrzebny na realizację tych formalnych zagadnień. Optymalizacja pozwoliła nam na zachowanie bardzo konkurencyjnych cen przy jednoczesnym wysokim standardzie obsługi.
Staramy się wdrażać rozwiązania, które pozwalają również restauracjom oszczędzić czas, między innymi nasz flagowy system o nazwie "Technologia 24/7". Dzięki takim mechanizmom restauracje oszczędzają czas na obsłudze zamówień, nie muszą wykonywać pustych działań które można w sposób automatyczny zredukować ułatwiając użytkowanie systemu. Interfejs aplikacji do przyjmowania zamówień w restauracji to również rezultat optymalizacji, jest czytelny i prosty w obsłudze co redukuje ilość ewentualnych błędów. System monitorowania i automatycznego powiadamiania o przeoczonym zamówieniu, mechanizmy optymalizacji drogi dostawy z wykorzystaniem technologii Google Maps Matrix Distance, z opcją uwzględnienia środka transportu, korków. Optymalizacja to dla nas bardzo istotna kwestia, nawet  klienci  oszczędzają czas na procesie składania zamówień online dzięki np. Logowaniu bezpośrednio przez Facebook czy Google, auto-uzupełnianie adresu dostawy, czy funkcji zapamiętywania adresów dostaw. Optymalizacja to jest klucz pozwalający na utrzymanie niskiej ceny z zachowaniem wysokiej jakości usług. 

A.D.: Czy optymalizacja jaką stosujecie pozwala na konkurowanie z zagranicznymi dużymi korporacjami często z dużym zapleczem kapitałowym?
Restauracja.online: Nasze usługi wyróżniają się na tle konkurencji, jako nieliczni oferujemy zarówno kompletny, gotowy system zamówień o dużym stopniu optymalizacji jak i indywidualne rozwiązania wykonywane zgodnie z wytycznymi restauracji. Do tego wysoki poziom obsługi i konsekwencja pozwalają nam na sprawne funkcjonowanie. Wytworzyliśmy rozwiązania które obecnie pozwalają nam na skuteczne konkurowanie, dzięki temu to my jesteśmy dużą konkurencją dla innych firm w tej branży. Klienci często decydują się na zmianę systemu na nasz, natomiast praktycznie nie odnotowujemy klientów którzy rezygnują z naszych rozwiązań na rzecz konkurencji. Często słyszymy pozytywne opinie i to daje nam dodatkową energię do dalszego działania.

A.D.: Uzyskaliście pierwsze miejsce w ankiecie którą przeprowadził niezależny instytut badań, co Pana zdaniem istotnie wpłynęło na taką dobrą ocenę?
Restauracja.online: Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, nie chciałbym dawać konkretnych wskazówek naszej konkurencji (śmiech). Zupełnie poważnie to jestem przekonany, że utrzymanie usługi na wysokim poziomie, kreatywność, własna koncepcją i wizją odpowiadająca aktualnym potrzebom to z pewnością kwestie, które przyczyniają się do wysokiej oceny naszych rozwiązań przez restauratorów. My nie idziemy na łatwiznę, robimy dobrą robotę i nie boimy się odpowiedzialności. Nasza firma będzie kontynuowała kierunek jaki obraliśmy stawiając nie tylko na jakość naszych produktów, innowacyjność, ale również obsługę klienta. Technologia jest bardzo istotna, trzeba jednak pamiętać, że jest ona tylko narzędziem dla użytkowników, mam tu na myśli naszych klientów czyli restauratorów oraz konsumentów. Nasze rozwiązania są również doceniane przez gości restauracji - konsumentów, projektując rozwiązania myślimy również o nich. Dostarczamy narzędzia przez które klienci zamawiają, które w pewnym sensie reprezentują restaurację. To duża odpowiedzialność i my to rozumiemy, dlatego naszą ambicją i celem jest nie tylko satysfakcja restauracji ale również satysfakcja gości/klientów restauracji. Naszym zdaniem to bardzo istotne, to oni są najważniejsi, bez nich restauracje nie mają sensu i w konsekwencji nasze rozwiązania również. Technologia jest dla ludzi nie odwrotnie. Może to się wydać banalne wręcz sztampowe, ale tak właśnie jest i o tym pamiętamy projektując system. To po prostu musi być robione z myślą o ludziach tak aby im dobrze służyło, ułatwiało funkcjonowanie. Rozwiązania jakie tworzymy są zaawansowane i skomplikowane technicznie po to aby były łatwe w użyciu i wyglądały na proste. Paradoksalnie tylko zaawansowane i rozbudowane struktury są łatwe i przyjazne w użytkowaniu lub obsłudze, a nam na tym zależy.

A.D.: No cóż, po rozmowie mam wrażenie, że zasłużyliście w pełni na tak wysoką ocenę. Jestem pod wrażeniem klimatu który panuje w waszej firmie, po drodze minąłem kilkanaście uśmiechniętych osób a to o 8 rano nie zdarza się często w firmach. Dziękuję za poświęcony czas i życzę wam dalszej realizacji celów jakie stawiacie bo wygląda na to że kierunek obraliście dobry (uśmiech).
Restauracja.online: Było mi bardzo miło gościć Pana w naszej firmie i móc odpowiedzieć na pytania. Zapraszamy w przyszłości i zachęcamy do wykonania ankiety satysfakcji gości restauracji pod kątem korzystania z systemów zamówień online, bo z tego co obserwujemy powiem nieskromnie wypadamy dobrze więc być może będzie kolejna sposobność do spotkania i omówienia tej kwestii (uśmiech). Zachęcam również do śledzenia nas zarówno na Fanpage http://facebook.pl/www.restauracja.online i Google https://g.page/restauracja.online oraz stronie firmowej https://stronex.pl blogu opisującym system zamawiania online dla restauracji https://restauracja.online/blog

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena