Początek współpracy – brief copywritera
Każda współpraca z copywriterem powinna opierać się na określeniu wytycznych dla zlecenia. Trzeba bowiem pamiętać, że aby mógł przygotować zlecenie zgodnie z oczekiwaniami, musi je po prostu znać. Kto, jak nie osoba posiadająca biznes, wie najlepiej, co wyróżnia jego firmę spośród konkurencji.
Brief ma również praktyczny wymiar – szczególnie przy nowopowstałych projektach. Copywriter musi wiedzieć co oferuje dana firma, dlatego może poprosić od Ciebie szereg informacji na ten temat. Masz przydatne broszury, czy inne materiału – udostępnij je copywriterowi!
Styl dostosowany do branży
W briefie copywriter prosi o wskazanie oczekiwanego stylu – bardziej luźny, czy też mocno formalny i techniczny. Musi być on przede wszystkim dostosowany do sektora, w którym copywriter tworzy treści. Sklep z odzieżą młodzieżową to przecież coś innego niż firma zajmująca się transportem międzynarodowym niebezpiecznych materiałów. Fachowy copywriter powinien doskonale o tym wiedzieć.
Trafienie do odbiorcy
Na podstawie briefu, copywriter powinien przemyśleć, kim jest grupa odbiorców i jakie wyznaje wartości, jak również czego oczekuje – to tak naprawdę mała część pytań, które musi sobie zadać już samodzielnie, bądź w oparciu o research.
Jedno jest pewne – trzeba zrozumieć kim jest docelowy odbiorca i obudzić w nim emocje. Klienci bowiem stają się nimi w dużej mierze na podstawie poczucia, czy obcują ze specjalistami rozumiejącymi ich potrzeby.
Balans pomiędzy merytoryką a reklamą
Kolejna bardzo istotna kwestia to bycie nienachalnym i nietandetnym pod względem sprzedaży, a z drugiej strony unikania brzeminia „przemądrzale”. To drugie wiąże się ze stosowaniem słownictwa specjalistycznego, którego nie muszą znać Twoi potencjalni klienci – lepiej od tego odejść.
Teksty na stronę z reguły powinny być pisane więc językiem prostym, wyważonym i zachęcającym. Osiągnięcie tego nie jest proste i wymaga często doświadczenia, jak również odpowiedniego warsztatu pisarskiego – dlatego skorzystaj z usług copywritera, aby mieć to z głowy!
Podsumowanie
Teksty, które znajdują się na Twojej stronie są pewnego rodzaju aktywem, inwestycją w coś, co pozostaje już zawsze Twoje. Treści zarabiają, gdyż to one w dużym stopniu transformują odwiedzających stronę na realnych klientów. Wraz z właściwym designem, marketingiem i reklamą innymi kanałami – mogą działać prawdziwe cuda.
Zweryfikuj copywritera poprzez sprawdzenie jego portofolio, aby upewnić się, że współpracujesz z profesjonalistą. Tym samym unikniesz rozczarowania wynikami!
Artykuł przygotowany przez WordMatters.pl