Tworzenie tekstów na stronę to zadanie wymagające sporej dozy kreatywności. Warto zadbać o to, aby treść prezentowana na naszej witrynie spełniała wysokie standardy jakości – tak, aby potencjalni Klienci stawali się nimi rzeczywiście.

Pomoże w tym doświadczony copywriter freelancer. Czym kieruje się podczas tworzenia tekstów na stronę i jakie wyznaje wartości pod tym względem? Odpowiedzi udzielam w poniższym artykule, zapraszam!

Data dodania: 2022-09-19

Wyświetleń: 54

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak należy zlecać pisanie tekstów na stronę?

Początek współpracy – brief copywritera

Każda współpraca z copywriterem powinna opierać się na określeniu wytycznych dla zlecenia. Trzeba bowiem pamiętać, że aby mógł przygotować zlecenie zgodnie z oczekiwaniami, musi je po prostu znać. Kto, jak nie osoba posiadająca biznes, wie najlepiej, co wyróżnia jego firmę spośród konkurencji.

Brief ma również praktyczny wymiar – szczególnie przy nowopowstałych projektach. Copywriter musi wiedzieć co oferuje dana firma, dlatego może poprosić od Ciebie szereg informacji na ten temat. Masz przydatne broszury, czy inne materiału – udostępnij je copywriterowi!

Styl dostosowany do branży

W briefie copywriter prosi o wskazanie oczekiwanego stylu – bardziej luźny, czy też mocno formalny i techniczny. Musi być on przede wszystkim dostosowany do sektora, w którym copywriter tworzy treści. Sklep z odzieżą młodzieżową to przecież coś innego niż firma zajmująca się transportem międzynarodowym niebezpiecznych materiałów. Fachowy copywriter powinien doskonale o tym wiedzieć.

Trafienie do odbiorcy

Na podstawie briefu, copywriter powinien przemyśleć, kim jest grupa odbiorców i jakie wyznaje wartości, jak również czego oczekuje – to tak naprawdę mała część pytań, które musi sobie zadać już samodzielnie, bądź w oparciu o research.

Jedno jest pewne – trzeba zrozumieć kim jest docelowy odbiorca i obudzić w nim emocje. Klienci bowiem stają się nimi w dużej mierze na podstawie poczucia, czy obcują ze specjalistami rozumiejącymi ich potrzeby.

Balans pomiędzy merytoryką a reklamą

Kolejna bardzo istotna kwestia to bycie nienachalnym i nietandetnym pod względem sprzedaży, a z drugiej strony unikania brzeminia „przemądrzale”. To drugie wiąże się ze stosowaniem słownictwa specjalistycznego, którego nie muszą znać Twoi potencjalni klienci – lepiej od tego odejść.

Teksty na stronę z reguły powinny być pisane więc językiem prostym, wyważonym i zachęcającym. Osiągnięcie tego nie jest proste i wymaga często doświadczenia, jak również odpowiedniego warsztatu pisarskiego – dlatego skorzystaj z usług copywritera, aby mieć to z głowy!

Podsumowanie

Teksty, które znajdują się na Twojej stronie są pewnego rodzaju aktywem, inwestycją w coś, co pozostaje już zawsze Twoje. Treści zarabiają, gdyż to one w dużym stopniu transformują odwiedzających stronę na realnych klientów. Wraz z właściwym designem, marketingiem i reklamą innymi kanałami – mogą działać prawdziwe cuda.

Zweryfikuj copywritera poprzez sprawdzenie jego portofolio, aby upewnić się, że współpracujesz z profesjonalistą. Tym samym unikniesz rozczarowania wynikami!

Artykuł przygotowany przez WordMatters.pl

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena