Zdalne potwierdzanie tożsamości
mojeID to szybkie i wygodne potwierdzanie tożsamości w serwisach internetowych. Weryfikacja tożsamości poprzez mojeID zapewnia komfort, jaki daje prostota dostępu do usług cyfrowych oraz gwarancję bezpieczeństwa wrażliwych danych.
Zdalne potwierdzanie tożsamości pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata wielu spraw, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w konkretnej placówce lub wymiany korespondencji pocztą tradycyjną. Integracja z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym daje użytkownikowi mojeID możliwość korzystania z usług świadczonych online nie tylko przez administrację publiczną, ale również podmioty komercyjne. Dzięki mojeID mamy dostęp do usług urzędów, ubezpieczycieli, dostawców energii, placówek medycznych czy firm telekomunikacyjnych z własnego domu, w którym możemy finalizować umowy oraz podpisywać aneksy czy inne niezbędne dokumenty. Weryfikacja tożsamości może się odbywać w dowolnym miejscu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym dla nas czasie.
mojeID umożliwia w pełni zdalne potwierdzanie tożsamości w oparciu
o informacje pochodzące z zaufanego źródła. Zaufane dane są udostępniane przez tzw. dostawców tożsamości – banki. Takie rozwiązanie to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa, ale również oszczędność czasu i wygoda, a dla podmiotów świadczących usługi online to możliwość zoptymalizowania kosztów, czasu obsługi klienta oraz zarządzania dokumentami.
Szerokie zastosowanie i korzyści mojeID
Aktualnie z mojeID może korzystać ponad 18 milionów użytkowników w Polsce. Zdalny dostęp z wykorzystaniem mojeID jest możliwy już w przypadku ponad 800 urzędów oraz systemów administracji publicznej, które są przyłączone do Węzła Krajowego (login.gov.pl). mojeID ma szerokie zastosowanie w wielu sektorach gospodarki, a klienci dostawców usług mogą uprościć i zoptymalizować wiele załatwianych spraw.
mojeID to możliwość szybkiego i wygodnego skorzystania z:
Usług publicznych:
- logowanie do wszystkich usług publicznych online
- składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu),
- dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
E-commerce:
- potwierdzanie wieku klienta
- dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
Energetyki:
- rejestracja wniosku/formularza,
- przedłużenie umowy,
- dostęp do portalu klienta.
Usług medycznych:
- rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
- zakup leków przez internet.
Mediów:
- potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
- opłacanie abonamentu.
Usług ubezpieczeniowych:
- sprzedaż polisy przez internet,
- odnowienie polisy (Direct).
Nieruchomości:
- zawieranie umów pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
- potwierdzenie wskazania nieruchomości.
Telekomunikacji:
- zawieranie umów abonamentowych,
- zawieranie umów na świadczenie usług internetu stacjonarnego,
- zawieranie umów w modelu subskrypcyjnym,
- przenoszenie numerów od innych operatorów.