Zasady doboru mebli do przedszkoli i szkół wyszczególnione są w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej. Meble przedszkolne muszą być dostosowane do wymagań ergonomii. Nie mogą stanowić zagrożenia dla życia i zdrowia dzieci. Muszą umożliwiać przyjmowanie prawidłowej postawy podczas siedzenia. Oznacza to, że w przypadku mebli przedszkolnych niedopuszczalne są ostre krawędzie, które mogą powodować zranienie, czy zaczepienie ubrania. Wszelkie metalowe elementy muszą być zaokrąglone lub osłonięte. Konstrukcja mebli z regulowaną wysokością musi być tak wykonana, aby dziecko przypadkowo nie zdemontowało mebli. Końcówki elementów ruchomych muszą być zaślepione i pozbawione ostrych krawędzi. Meble z regulowaną wysokością mają dużą zaletę – można je dostosować do potrzeb każdego użytkownika, co znacznie zwiększa komfort dziecka.
Meble przedszkolne i szkolne różnią się od mebli domowych do pokoju dziecięcego. Jednak wszystkie produkty dla dzieci powinny mieć jedną cechę wspólną – spełnianie wymogów bezpieczeństwa potwierdzone atestami i certyfikatami. W końcu najmłodsi zasługują na meble wygodne, ładne wizualnie i dopasowane do ich potrzeb zmieniających się wraz z wiekiem. W placówkach oświatowych przebywają przez wiele godzin dziennie, dlatego ich komfort, wygoda, bezpieczeństwo i zadowolenie powinny być priorytetem dla nauczycieli i dyrekcji przedszkola/szkoły.