Sieci franczyzowe zdobywają coraz większą popularność wśród początkujących przedsiębiorców w Polsce. To model stosowany w wielu branżach, między innymi w handlu. Przykładem jest franczyza Żabka – czy opłaca się otworzyć sklep pod tym szyldem?

Data dodania: 2020-12-31

Wyświetleń: 98

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Franczyza – łatwy sposób na zarobek?

Biznes na własnych warunkach pod opieką znanej marki

Umowa franczyzowa, która jest podstawowym dokumentem przy tworzeniu punktu handlowego będącego częścią większej sieci, określa stosunki między dwoma stronami. Taki model biznesowy opiera się na ścisłej współpracy lokalnych przedsiębiorców z główną firmą, która zapewnia dostęp do własnej infrastruktury i szeregu gotowych rozwiązań.

Jakie są zalety takiego rozwiązania? Franczyza to idealny sposób na biznes dla ostrożnych osób, które liczą się z ryzykiem związanym z założeniem własnej działalności. Utworzenie własnego przedsiębiorstwa od podstaw wymaga sporych nakładów finansowych – początkowe wydatki mogą sięgać kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych. W przypadku niepowodzenia aspirujący biznesmen może pożegnać się ze sporą częścią swoich życiowych oszczędności. Gdy postawimy jednak na umowę franczyzową, wiele wydatków pokrywa sieć. Przykładem może być franczyza Żabka. Czy opłaca się skorzystać z takiego rozwiązania?

Żabka – franczyza: zarobki a wydatki

W przypadku otworzenia sklepu na warunkach franczyzy Żabki wydatek na start wynosi jedynie około 5 tysięcy złotych. Większość opłat (wynajem lokalu, rachunki, umeblowanie i zatowarowanie sklepu) pokrywa sieć. Franczyzobiorca na początek musi liczyć się jedynie z kosztem opłaty za wstąpienie do sieci, zakupu kasy fiskalnej, koncesji na alkohol oraz zaopatrzenia sklepu w podstawowe, lokalne produkty, takie jak owoce, warzywa i pieczywo.

Warto przy tym pamiętać, że potencjalny zysk nie jest wcale mniejszy niż w przypadku samodzielnego sklepu. Jak wyglądają przychody w przypadku sieci Żabka? Franczyza to zarobki porównywalne z własnym biznesem, jednak dodatkowo możemy znacznie ograniczyć wydatki, a także skorzystać z pewnej atrakcyjnej oferty, o której piszemy nieco niżej. Odpowiedź na pytanie – „czy opłaca się otworzyć sklep w ramach franczyzy Żabka?” – wydaje się oczywista, lecz przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu.

Otworzenie lokalu w sieci Żabka. Franczyza i zarobki dla początkującego przedsiębiorcy

Sieć sklepów z zielonym szyldem istnieje na polskim rynku już ponad dwie dekady – w 1998 roku pierwsze lokale pojawiły się w Poznaniu. Niewielkie punkty handlowe o charakterze convenience store zawojowały nasz kraj. Placówki otwarte w ramach franczyzy Żabka istnieją już nawet w niewielkich miejscowościach; w całej Polsce na tę chwilę możemy zrobić zakupy w ponad 6,5 tysiącach punktów znanej sieci.

Na dokładną wysokość przychodu dla franczyzobiorcy składa się mnóstwo czynników. Decyduje o tym między innymi lokalizacja i liczba klientów, która wpływa na wysokość miesięcznego obrotu. Sieć wychodzi jednak naprzeciw nowym przedsiębiorcom. Franczyza Żabka gwarantuje przychód finansowy dla każdego nowego punktu sieci w wysokości aż 16 000 zł miesięcznie przez pierwszy rok prowadzenia działalności.

Co zrobić, by cieszyć się gwarantowanym zarobkiem?

Lista warunków jest dość krótka, a wszystkie z nich są proste do spełnienia. Przede wszystkim dany lokal musi być pierwszym punktem franczyzy Żabki otwartym przez ubiegającego się o gwarantowany przychód przedsiębiorcę. Należy uzyskać średni poziom weryfikacji jakości powyżej 80% w każdym miesiącu. Sklep musi ponadto być otwarty we wszystkich dniach w roku z wyjątkiem 25 grudnia i Niedzieli Wielkanocnej, a w dni niehandlowe pozostawać otwarty minimalnie przez osiem godzin.

Te wymagania są bardzo proste do spełnienia, a gwarantowany przychód pomoże w stabilizacji własnego biznesu – to bardzo istotne w kwestii potrzeb początkujących przedsiębiorców. Otwarcie sklepu w ramach franczyzy Żabka to także szansa na szybką naukę prowadzenia biznesu ze względu na szeroko zakrojoną pomoc przedsiębiorcom. Poza omówionym w tekście umeblowaniem i zatowarowaniem sklepu oraz gwarantowanym przychodem sieć oferuje również stałą pomoc marketingową, a także gotową infrastrukturę logistyczną i technologiczną.

Licencja: Creative Commons