0
głosów
- +

Jak gry wideo zdobyły widownię?

Autor:

Aktualizacja: 27.04.2020


Kategoria: Internet i Komputery / Gry


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 71 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak gry wideo zdobyły widownię?

Spośród wszystkich rozrywek, gry wideo wydają się być tą najbardziej interaktywną. Dużą rolę odgrywa immersja, kreowanie i przeżywanie historii i wreszcie sama interakcja. Jak zatem stało się, że gry, a szczególnie gry online zaczęły przyciągać do siebie widzów? Czy nawet gry mmorpg są w stanie przyciągnąć szeroką widownię?


Gdyby cofnąć się do początków interaktywnej rozgrywki, raczej nikomu nie przyszłoby do głowy, aby ktokolwiek mógł organizować transmisje z poczynań gracza czy turniejów, które swoim rozmachem przypominają wielkie gale sportowe, a widzów na całym świecie liczy się w milionach. Jednakże, w 2020 roku wielu bez wahania używa określenia esport, a serwisy steramingowe potrafią przeżywać istne oblężenia podczas różnych transmisji wideo. Jak to w ogóle możliwe?

Wielu z nas z pewnością zadawało sobie swego czasu pytanie podobnego rodzaju. Odpowiedź jest banalna i oczywista – ludzkie zamiłowanie do rywalizacji, wybierania i wspierania swoich idoli, przy jednoczesnym istnieniu antagonisty, przeciwnika. Podobnie jak w piłce nożnej czy koszykówce, dzisiejsze gry wideo potrafią spełniać te wymagania.

Wystarczy spojrzeć na wyniki, jakie w ostatnich latach osiągały wydarzenia i transmisje z turniejów Counter-Strike, League of Legends, czy Starcraft. Swoją niszę znalazła także seria FIFA. Ta ostatnia ma oczywiście niepokonanego konkurenta w świecie realnym, ale często nadarzają się okazje do wirtualnych meczów gwiazd piłki nożnej, czy choćby w czasach pandemii – tworzenie ekwiwalentu starć ligowych.

To wszystko jest także efektem zaawansowanej cyfryzacji społeczeństwa. Większość zainteresowanych grami online i multiplayer to ludzie, którzy dorastali wraz z rozwojem komputerów, upowszechnianiem się nowych trendów i rozrywek. Nic dziwnego, że spojrzeli przychylnym okiem na nowe oferty spędzania wolnego czasu. Podobny trend zauważyły także wielkie firmy, które chętnie sponsorują różne wydarzenia branżowe. Championship Series w League of Legends zostało wsparte przez BMW, a ESL One Hamburg przez Mercedesa. Czyż nie są to giganci?

A jak wygląda sytuacja z grami mmorpg? W końcu rozgrywka jest tam mniej dynamiczna i efektowna. Ano radzą sobie równie dobrze. Abstrahując od wielu milionów aktywnych użytkowników w samym tylko World of Warcraft, gry tego typu w zwykły dzień potrafią przyciągnąć wiele dziesiątek tysięcy widzów w serwisie Twitch. Pozostaje tylko czekać na dodanie nowej dyscypliny w ramach igrzysk olimpijskich.

SuperNova Interactive, firma odpowiedzialna za Portal MMO będący największą encyklopedią gier online, oraz menadżer skoków narciarckich online Ski Jumps.

Lista Tagów: mmorpg, gry wideo, gry online

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij