Wartościowy content to obecnie podstawa, jeśli zależy nam na dobrze wypozycjonowanej stronie. Jednak sama treść nie wystarczy. Teksty SEO muszą również zawierać pewne elementy, które mają ogromny wpływ na ocenę tekstu przez algorytmy Google. W tym artykule wzięliśmy pod lupę najważniejsze zasady tworzenia treści pod pozycjonowanie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Data dodania: 2020-04-03

Wyświetleń: 271

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena
Teksty SEO – poznaj podstawowe zasady i zwiększ sprzedaż!

Czym właściwie są teksty SEO?

 

SEO, z angielskiego search engine optimization, jest optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Treści pod SEO to wartościowe teksty, które dostarczają czytelnikom rzetelnych informacji i są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Ich celem jest zdobycie jak najwyższych pozycji za pomocą fraz kluczowych, a jak wiemy, topowe pozycje mają bezpośredni wpływ na zwiększenie zainteresowania produktem oraz wzrost sprzedaży.

Tekstami SEO są przykładowo: posty na bloga, artykuły eksperckie, opisy produktów czy kategorii w sklepie internetowym, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto zastanowić się nad utworzeniem bloga firmowego. Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ blog jest doskonałym miejscem, aby przedstawić klientom swój produkt lub usługę. Dodatkowo Google bardzo lubi merytoryczne, regularnie dodawane treści, więc dzięki temu, Twoja strona może poszybować w górę w wynikach wyszukiwania.

 

Podstawowe zasady tekstów SEO

 

Aby strona internetowa była wartościowym miejscem dla użytkowników, a jednocześnie zasłużyła na wysoką ocenę od Google, należy stosować się do pewnych reguł. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kwestie dotyczące tekstów SEO.

 

Odpowiednia ilość słów kluczowych

 

Właściwie dobrane frazy kluczowe potrafią zdziałać cuda. To dzięki nim klient może trafić właśnie na Twoją stronę. Hasła te informują wyszukiwarki, co jest głównym tematem artykułu, dlatego tak ważne jest ich prawidłowe rozmieszczenie. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w:

  • meta znacznikach (tytule i opisie strony)
  • nagłówkach
  • leadzie
  • sporadycznie w treści

Wybierając słowa kluczowe należy się zastanowić, co wpisałby użytkownik w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć konkretne informacje. W Internecie jest mnóstwo zarówno płatnych, jak i darmowych narzędzi wspomagających dobór słów kluczowych. Do drugiej grupy zaliczamy Keyword Planner – najpopularniejszy program do wyszukiwania haseł.

Umieszczając w tekście frazy należy zachować ostrożność – nie może być ich za mało, jak i za dużo. Naturalne rozmieszczenie keywordsów w treści to od 0,5 do 3% i nie powinniśmy przekraczać tej granicy. Przesycenie słowami kluczowymi może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

 

Uzupełniony meta-opis

 

Meta-opis to tekst wyświetlany w wynikach wyszukiwania, bezpośrednio pod adresem URL witryny. Jego głównym zadaniem jest przybliżenie czytelnikowi, co znajduje się na stronie. Meta description powinien być napisany w taki sposób, by skłonić użytkownika do odwiedzenia właśnie Twojej witryny.

Limit tekstu, jaki może być wyświetlony w wynikach wyszukiwania to 155 znaków. Nie należy przekraczać tej granicy, ponieważ tekst nie zostanie wyświetlony w całości, co może mieć negatywne skutki w postaci spadku klikalności.

Nie możemy zapominać o umieszczeniu w treści meta opisu odpowiednich słów kluczowych. Ten zabieg pomaga robotom Google’a zaindeksować witrynę, a poza tym frazy kluczowe w wyszukiwarce są pogrubiane, więc „rzucają się w oczy” czytelnikowi.

 

Linkowanie wewnętrzne

 

Linki wewnętrzne są umieszczane w obrębie jednej witryny, do której prowadzą. Mogą to być odnośniki do poszczególnych podstron czy pojedynczych produktów. Linkowanie ma na celu ułatwienie użytkownikom oraz robotom poruszanie się po stronie internetowej i bezpośrednio przekłada się na lepsze pozycjonowanie.

 

Prawidłowa struktura tekstu

 

Istotnym elementem tekstów SEO jest podział na odpowiednie nagłówki. Na podstronie powinien znajdować się tylko jeden nagłówek H1 – tytuł – to on informuje użytkowników i roboty, o czym jest tekst. Nagłówków H2 – H6 może być w tekście więcej, każdy adekwatny do tematu danej sekcji. Nagłówki są też odpowiednim miejscem do umieszczania najważniejszych słów kluczowych.

Poza nagłówkami ważną rolę w tekście SEO odgrywa podział na mniejsze akapity. Ani czytelnicy, ani Googleboty nie lubią wielkiej, jednolitej ściany tekstu na stronie. Ponadto, dobrą praktyką jest stosowanie pogrubień w tekście, co urozmaica tekst i podkreśla najważniejsze frazy.

 

Zastosowanie obrazka wyróżniającego

 

Tematyczne zdjęcie wyróżniające jest ważnym czynnikiem w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Nie tylko wizualnie uatrakcyjnia prezentowaną treść, ale również wyświetla się w grafice wyszukiwarek. Aby to umożliwić, należy dodać odpowiedni tekst alternatywny, zawierający frazę kluczową.

 

Podsumowanie

 

Podsumowując, dobre teksty SEO są połączeniem kilku ważnych elementów, jednak najważniejszym jest wyczerpująca, merytoryczna treść. W treściach tego typu liczy się również prawidłowa struktura, zastosowanie słów kluczowych i obrazka wyróżniającego oraz wdrożenie linkowania wewnętrznego.

W powyższym artykule staraliśmy się jak najlepiej wytłumaczyć najważniejsze kwestie, jednak jeśli nie chcesz osobiście się tym zajmować, możesz skorzystać z pomocy agencji copywriterskiej. Warto wybrać agencję, która ma doświadczenie i umiejętności niezbędne do tworzenia wartościowych tekstów SEO.

Licencja: Copyright - zastrzeżona