Jeżeli chcemy, aby pozycjonowanie organiczne przynosiło oczekiwane rezultaty, warto zadbać o to, aby witryna była wzbogacana w nowe treści, w oparciu o które algorytm Google przeprowadza indeksację stron.
Treści powinny być jednak zoptymalizowane pod kątem SEO. Sprawą kluczową jest nasycenie ich słowami kluczowymi i frazami, dzięki którym nasza strona pojawi się na wysokim miejscu w googlowym page ranku. Celem pozycjonowania jest umieszczenie strony w pierwszej dziesiątce wyszukiwań; im wyżej w rankingu, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorca zechce odwiedzić witrynę i skorzystać z naszych usług.
Jakie teksty powinny znaleźć się na stronie internetowej?
Na stronie głównej oraz w zakładkach przeznaczonych pod pozycjonowanie należy zamieścić dłuższe, unikatowe teksty, które będą zawierały praktyczne informacje o naszej działalności. Co istotne fragmenty tekstu nie mogą pojawiać się w Internecie – duplicate kontent źle wpływa na pozycjonowanie. Przed każdorazowym wstawieniem treści na stronę powinniśmy sprawdzić je pod kątem występowania plagiatu. Jeżeli tekst zawiera ponad 85 proc. wartościowych treści, możemy go spokojnie umieścić w zakładkach.
Jeżeli teksty nie spełniają norm SEO, powinny zostać zoptymalizowane – niekiedy konieczna jest ich częściowa redakcja, chociaż w wielu wypadkach warto stworzyć treści na nowo.
Jak stworzyć dobry tekst?
Tworząc tekst na stronę, powinniśmy pamiętać nie tylko o optymalnym doborze treści, ale także sposobie ich organizacji. W tym przypadku niezbędny okaże się podział na nagłówki h1,h2,h3, w których umieścimy słowa kluczowe.
W nagłówku h1 umieszczamy treść, która oddaje sens całej zawartości strony. h2 stanowi rozwinięcie skróconej myśli przedstawionej w pierwszym nagłówku, jest jej reprezentacją; h3 – przybliża meritum sprawy. W każdym kolejnym nagłówku przedstawiamy konkretne informacje dziedzinowe, przybliżające określone aspekty naszej działalności. Wszystkie treści powinny być dostosowane do potrzeb użytkownika; zbyt trudne artykuły odwrócą uwagę od sedna problemu, zbyt lakoniczne lub z błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi sprawią, że odbiorca zacznie powątpiewać w nasze kompetencje. Równie ważny co przekaz jest sposób formułowania myśli i dobierania treści pod kątem oczekiwań odbiorców.
Tylko treści?
Contentem nazywamy zoptymalizowaną i unikatową treść strony, która może być przedstawiona w różnej formie, a zatem nie tylko tekst, ale także: zdjęcia, grafikę, blog czy video. Tworząc wartościowe i profesjonalne treści, budujemy wizerunek marki, oraz inspirujemy i angażujemy potencjalnych klientów. Dobrze przygotowany content daje możliwość zbudowania długotrwałych relacji z klientami i poszerzania grona odbiorców. Zanim przystąpimy do projektowania strony, zastanówmy się zatem, co powinno się na niej znaleźć.