0
głosów
- +

E-biznes – jak zaistnieć w Internecie?

Autor:

Aktualizacja: 10.01.2020


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 158 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
E-biznes – jak zaistnieć w Internecie?

Biznes przenosi się coraz częściej do Internetu i dzieje się tak nie przez przypadek. Z roku na rok rośnie liczba Polaków kupujących online produkty i usługi. Internet daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby klientów. Podpowiadamy, w jaki sposób biznesowo zaistnieć online.


W Polsce jest 27,5 mln internautów, z czego 60% robi zakupy w polskich sklepach internetowych. Do tego 26% kupuje także w zagranicznych e-sklepach. Z zakupów online korzystają w takim samym stopniu kobiety, jak i mężczyźni. Można zatem napisać, że w Internecie kupują wszyscy bez względu na miejsce zamieszkania czy wiek, aczkolwiek największy odsetek klientów e-sklepów stanowią osoby w wieku 35-49 lat (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Przyszłość zarabiania pieniędzy należy zatem do e-biznesu. Poprosiliśmy specjalistów firmy Domeny.pl o podpowiedź, jak zaistnieć z biznesem w Internecie.

 

Na jaką branżę postawić?

 

Jedną z kluczowych decyzji przy rozpoczynaniu działalności biznesowej jest wybór odpowiedniej branży i grupy docelowej (klientów). Dotyczy to także e-biznesu. Z jednej strony należy wziąć pod uwagę, w jakiej branży mamy największe doświadczenie, która nas najbardziej interesuje. Jednak z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę, że niektóre produkty i usługi lepiej sprzedają się w Internecie, inne – gorzej. Warto zatem przeanalizować różne raporty i trendy zakupów online. Szybko można się z nich dowiedzieć, że Polacy najchętniej kupują przez Internet odzież, akcesoria i dodatki, książki, płyty, bilety na różne wydarzenia kulturalne, obuwie, kosmetyki, ale dynamicznie rośnie sprzedaż również asortymentu sklepów AGD/RTV.

 

Infrastruktura do e-biznesu

 

Wybór branży jest kluczową kwestią, ale nie można także zapomnieć o zapewnieniu sklepowi internetowemu odpowiedniej infrastruktury, która pozwoli działać mu sprawnie i bez awarii. Każdy przestój w działalności e-sklepu to utrata klientów i pieniędzy. Warto zatem postawić na wysokiej klasy rozwiązania dobrego dostawcy usług internetowych, takiego jak Domeny.pl. Potrzebny będzie bardzo dobry serwer. Od razu najlepiej zdecydować się na serwer VPS, zamiast stawiać na hosting współdzielony. Sklep internetowy będzie potrzebował również domeny, certyfikatu SSL oraz odpowiedniego oprogramowania. Można te wszystkie elementy kupować osobno, ale najłatwiej i najszybciej zrobić to w pakiecie. Wtedy za jednym razem można załatwić wiele spraw związanych z zapleczem technicznym e-sklepu.

 

Jak promować e-biznes?

 

Niestety, nie wystarczy uruchomić sklep internetowy i już na nim zarabiać. Każdy biznes potrzebuje odpowiedniego wsparcia marketingowego, e-biznes – również. Szczególnie w początkowym okresie funkcjonowania e-sklepu trzeba podjąć intensywne działania promocyjne. Można prowadzić je we własnym zakresie, ale najlepiej skorzystać z usług doświadczonej firmy, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu w wyszukiwarce Google, reklamą, obecnością w mediach społecznościowych, na forach i w innych miejscach, gdzie mogą znajdować się potencjalni klienci.

 

O tym, że e-biznes jest dochodowy, świadczą najlepiej liczby. W 2018 roku przybyło 1,8 tys. sklepów internetowych. Ich liczba w polskim Internecie przekracza już 30 tys. (źródło: https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/wzrost-liczby-sklepow-internetowych-w-polsce/). Co najmniej tylu przedsiębiorców zarabia online. Dlaczego nie miałbyś być jednym z nich?


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij