Testosteron jest ważnym męskim hormonem. Jego obniżony poziom może być powodem braków wzrostu na siłowni. Poznaj sprawdzone sposoby na podniesienie go naturalnie. 

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2019-10-14

Wyświetleń: 311

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

ARTYKUŁ

0głosów
Jak podnieść poziom testosteronu naturalnie?

Testosteron to najważniejszy hormon u mężczyzn. Wpływa na ich rozwój seksualny oraz zachowanie. Jego poziom oddziałuje na życie oraz samopoczucie nie tylko panów, ale i pań. Jeśli rezultaty na siłowni są słabe, kiepsko się czuje, bądź ma niskie libido - oznacza to że testosteron mocno spadł. 

Co zmniejsza poziom testosteronu? 

Na ten hormon mają wpływ: Wiek mężczyzny, Stres, na który jest narażony, Picie alkoholu, Choroby, jak cukrzyca, HIV, Przepracowanie, a także przetrenowanie, Zbyt duża waga ciała, sporo ponad normę, Złe nawyki żywieniowe, zła dieta. 

Jak podnieść poziom testosteronu?

Co zrobić gdy poziom testosteronu jest za niski?

Po pierwsze - odpowiednia, zbilansowana dieta. To klucz do sukcesu, by wyrównać testosteron i mieć zdrowe ciało. Należy spożywać jakościowe tłuszcze, tj. orzechy, awokado, tłuste ryby, jaja, mięso, oleje, ale tylko te tłoczone na zimno. Potwierdzono badaniami, że diety bogate w węglowodany i posiadające mało tłuszczy mają negatywny wpływ na poziom testosteronu. Nie należy zapominać o warzywach i owocach. Powinny się znajdować w każdym posiłku. Oczywiście jak przy każdej diecie - alkohol nie jest wskazany. Bardzo źle wpływa na testosteron u mężczyzn, a ponadto przyczynia się do gromadzenia tłuszczu trzewnego. Ten z kolei niszczy pracę narządów wewnętrznych, w efekcie równowaga hormonalna organizmu zostaje zaburzona.

Po drugie trening, ale i odpoczynek. Warto wiedzieć, że im więcej mięśni jest zaangażowanych w ćwiczenia, tym wyższy jest wyrzut testosteronu po nich. Co do odpoczynku - najważniejszy jest oczywiście sen. Zaleca się spanie przez minimalnie 7h dziennie. Dlaczego? Bo w trakcie snu organizm się regeneruje, z resztą bardzo intensywnie. Oprócz tkanki mięśniowej dotyczy to też narządów czy układów. Także tych odpowiedzialnych za kontrolę i wytwarzanie hormonów płciowych. Zostało udowodnione, że niedobór snu zaburza wytwarzanie testosteronu.

Reasumując, warto o siebie dbać, zdrowo się odżywiać, wysypiać, ćwiczyć. Tak, by poziom testosteronu był w normie, a jeśli będzie spadał - podwyższać go w naturalny sposób. 

 

Licencja: Creative Commons