Mówi się, że kupując 10-letni samochód do 20 tysięcy złotych, nie można po nim oczekiwać cudów. Będzie on miał pewne wady wynikające ze swojego wieku i przebiegu. Nie oznacza to jednak, że może to być samochód byle jaki.

Data dodania: 2019-05-23

Wyświetleń: 702

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na co zwrócić uwagę, kupując używane samochody

O przeinaczonej lub zatajonej historii, którego prawdziwy stan techniczny powinien wykluczyć go z udziału w ruchu drogowym. Na co zatem zwracać uwagę podczas kupowania używanego samochodu?

Przegląd zewnętrzny

Przed przystąpieniem do sprawdzenia potencjalnego samochodu, warto na ten czas wynająć kanał w warsztacie, aby możliwe było zajrzenie pod spód samochodu, gdzie widoczne będą wszystkie newralgiczne element zawieszenia.

Przed tym jednak warto dokładnie przyjrzeć się karoserii samochodu. Najlepiej z miernikiem grubości lakieru, który będzie w stanie w dość precyzyjny sposób określić, które elementy auta były lakierowane na nowo. W przypadku malowania tylko jednego ze zderzaków, nie ma co robić problemu, ponieważ jest to element najczęściej porysowany. Jednak jeśli lakier będzie zmieniony na całym boku auta, może to jednoznacznie świadczyć o jego wypadkowej przeszłości.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie stanu blacharki auta pod kątem rdzy. Szczególnie uważnie trzeba się przyjrzeć nadkolom, progom, podłużnicą, podłodze ale także wydechowi. Następnie sprawdzić trzeba silnik, szczególnie pod kątem możliwych wycieków oleju. Pod tym kątem dobrze jest również uważniej przyjrzeć się skrzyni biegów, układowi kierowniczemu i chłodzenia.

Mając do dyspozycji kanał dobrze sprawdzić dokładnie całe zawieszenie i układ hamulcowy.

Przegląd wewnętrzny

Wiele osób bagatelizuj kontrolę wnętrza samochodu. Uznają, że i tak będzie ono porządnie wysprzątane i wszelkiego rodzaju usterki będą zamaskowane.

Jest to duży błąd, ponieważ zużycie takich elementów jak gałki zmiany biegów, kierownicy, czy też foteli, potrafi bardzo dobrze świadczyć o tym, czy deklarowany przebieg samochodu jest prawdziwy. Przykładowo w aucie, które ma na liczniku przejechane około 100 tysięcy kilometrów, tak naprawdę nie powinno wystąpić żadne zużycie się tych elementów.

Kontrola pojazdu podczas jazdy

Pomimo tego, że samochód zarówno wizualnie, jak i mechanicznie wydaje się bez zarzutu, nie powinno się od razu podejmować decyzji o jego zakupie.

Przed podpisaniem umowy kupna-sprzedaży i przekazaniu gotówki, koniecznie trzeba kupowanym samochodem odbyć jazdę próbną. Tylko prowadzenie samochodu da pełny obraz tego, w jakim jest on stanie i kondycji. Jak jednak najlepiej jest wykonać taką próbę?

Przede wszystkim należy szczelnie zamknąć wszystkie okna i całkowicie wyłączyć radio. Bardzo ważne jest to, aby słuchać dźwięków, które samochód będzie wydawał podczas jazdy. W przypadku problemów wyraźnie będzie słychać różnego rodzaj skrzypienia, stuki lub innego typu niepokojące dźwięki, których po prostu nie powinno być.

Przeprowadzając taki test, dobrze jest również wybrać się na nieco szybszą trasę, aby móc rozpędzić samochód do nieco większej prędkości niż przepisowe 50km/h, które obowiązują w mieście. Pozwoli to na sprawdzenie zachowania się opon i zawieszenia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena