Informacja, zwłaszcza najświeższa, zawsze była pożądana. Nie ważne z jakiego źródła, każdy chce dowiedzieć się czegoś nowego o tym, co dzieje się w mieście, w kraju, na świecie. Głównym jej dostawcą, krótko mówiąc, są media. Telewizja, radio i prasa. Odkąd pojawiło się czwarte źródło komunikacji jakim jest Internet, a wraz z nim ciągle rozwijający się postęp technologiczny, pozostała trójka powoli schodzi na dalszy plan. Żyjemy w takich czasach i taka jest kolej rzeczy. Niegdyś, aby poznać wyniki weekendowych kolejek piłkarskich lig, bądź przeczytać relacje z jakiegoś meczu, kupowaliśmy z samego rana świeże wydanie prasy i na tym opieraliśmy swoją wiedzę. Owszem, dzisiaj także czytamy gazety, czasopisma, lecz w dobie smartfonów, tabletów i laptopów wszystkiego możemy dowiedzieć się w ciągu chwili. Wystarczy wpisać w Google interesujący nas temat i gotowe. Cały zasób informacji mamy podany na tacy. Dzięki temu, ktoś tym zainspirowany tworzy webstronę, będącą odzwierciedleniem środków masowego przekazu. Takie działania umożliwiają funkcjonowanie wielu portali, w tym również portali sportowych.
Sport jest niezwykle obszerną dziedziną życia. Składa się z wielu dyscyplin, które z kolei zrzeszają masę ludzi czynnie i biernie je reprezentujących. Spektrum zainteresowania jest wobec tego szerokie. Wówczas, portale sportowe mają potężne pole do popisu, by dotrzeć do swoich odbiorców. Liczne kategorie sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. W zależności od preferowanej dyscypliny sportowej, pozwalają nam być na bieżąco z wszelkimi nowinkami czy reportażami z danego wydarzenia. Dla wielbicieli czytania oferują również rozmaite artykuły, felietony czy ciekawostki. A więc wszystko, co możemy znaleźć w gazetach, a nawet o wiele więcej.
Biorąc pod uwagę, że w każdym sektorze gospodarki istnieje konkurencja, nie inaczej jest z portalami. Z biegiem czasu powstaje ich coraz więcej, jedne skupiają się na ogólnych informacjach, inne zaś bardziej szczegółowo i wnikliwie śledzą każdy ruch danego obiektu. Nie zmienia to faktu, iż w mniejszym lub większym stopniu takie działania mogą ułatwiać przepływ informacji. Redaktorzy szukają inspiracji wszędzie, gdzie jest to możliwe. Począwszy, od wydarzeń, na których biorą czynny udział lub poprzez transmisje telewizyjne, po różnego rodzaju social media takie jak Facebook, Twitter, Youtube, a kończąc na doniesieniach z innych oficjalnych portali. Bazując na takich zasobach wiedzy oraz własnym doświadczeniu redaktorskim i dziennikarskim można tworzyć teksty, które są równoznaczne temu, co zamieszcza się w pozostałych mediach. Weźmy jako przykład futbol. Piłka nożna jako czołowa dyscyplina zbiera sympatyków z całego świata. Mecze piłkarskie cieszą się największym zainteresowaniem. I gdzie teraz w najszybszy sposób znaleźć wiadomości prosto ze stadionu, relacji z meczu, wyniku, podsumowania kolejki? Gdzie najszybciej wychwycimy news dotyczący ulubionego klubu czy piłkarza? Będziemy z tym czekać do następnego dnia, by kupić poranną gazetę, a w najgorszym wypadku choćby tygodnia, by zapoznać się z rzeczami, o których już, na dobrą sprawę, wiemy?
Na tym polega istota portali sportowych. Wykazują coraz większą siłę przebicia względem tradycyjnych mediów. Oczywiście, istnieją zwolennicy wierni artykułom na papierze i nie można o nich zapominać. Lecz realia są jednoznaczne. Internet stale pędzi do przodu, a zawarte w nim wiadomości prasowe otrzymujemy szybko i przede wszystkim za darmo.
W ostatnich latach oszuści coraz częściej wykorzystują SMS-y do wyłudzania pieniędzy i danych osobowych. Fałszywe wiadomości o rzekomych zaległych opłatach lub nieuregulowanych fakturach stają się plagą, która zagraża zarówno indywidualnym użytkownikom, jak i firmom. Jak działają te oszustwa? Co zrobić, by nie paść ich ofiarą? Odpowiadamy na te pytania, by pomóc Ci zachować bezpieczeństwo.