0 głosów

Darmowa dostawa to bardzo istotny czynnik podczas dokonywania zakupów w Internecie. W tym artykule postaramy się was przekonać, że od jej wprowadzenia w dużym stopniu zależy sukces sprzedaży w obecnych czasach.

Ile razy zdarzyło wam się zrezygnować z zakupu w sklepie internetowym z powodu zbyt wysokich kosztów wysyłki? Na pewno taka sytuacja miała miejsce nie raz w waszym życiu. Nie ma w tym nic dziwnego. Statystyki jasno pokazują, że koszt wysyłki jest jednym z kluczowych czynników mających wpływ na dokonanie zakupu przez klienta. Dlatego oferowanie darmowej wysyłki ma tak kluczowe znaczenie dla suckesu w handlu internetowym.

Wystarczy spojrzeć na duże sklepy internetowe. Praktycznie wszystkie z nich oferują klientom darmową formę wysyłki po przekroczeniu pewnego pułapu kwotowego za zamówienie. W przypadku sklepów z towarami luksusowymi darmowa wysyłka na cały asortyment jest praktycznie standardem.

Oczywiście sama dostawa jest darmowa jedynie umownie, gdyż i tak jej koszty w jakiś sposób są przekładane na kupującego jednak magia słowa ,,darmowe" działa bardzo mocno na psychologię kupujących.

Jak wynika z badań jakie jakiś czas temu przeprowadził jeden z największych internetowych sklepów czyli Amazon, prawie sześćdziesiąt procent klientów dokonujących zakupów jest w stanie dołożyć do swojego koszyka z zamówieniem kolejny produkt jeżeli tylko będzie wiązało sie to z uzyskaniem darmowej wysyłki. Jasno więc widać, że darmowa dostawa to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych które mogą przekonać klienta do większych zakupów.

Innym argumentem przemawiającym za wprowadzeniem w sklepie opcji darmowej wysyłki są taniejace z roku na rok ceny usług kurierskich.

W przypadku gdy nie chcemy jednak z jakiś względów wprowadzać do sklepu oferty z darmową dostawą to warto mieć na uwadze aby zawsze dać klientom możliwość wyboru. Mowa tutaj o rodzajach usług kurierskich oferowanych przez dany sklep. Należy zatem upewnić się, że klient będzie mógł wybrać zarówno ekspresową formę dostawy jak i na przykład odbiór za pośrednictwem paczkomatów.

Mówiąc o dastawie warto też rozważyć wprowadzenie specjalnych brandowanych opakowań. Pudełka z nadrukiem logo danej firmy są bardzo miłym akcentem i pozwalają budować świadomość marki wśród klientów.

Na sam koniec należy pamiętać aby wszelkie informacje o formie dostawy lub też darmowej wysyłce były od razu widoczne na stronie głównej lub też zaraz na karcie danego produktu.

Licencja: Creative Commons