1. Konkurencja posiada już firmowe strony internetowe. Wbrew pozorom, nie jest to argument w stylu "wszyscy mają, to my tez musimy". Chodzi o to, że tworząc stronę internetową i odpowiednio ją promując, dajesz internautom znak: istnieję, zajmuję się tym i tym. Gdybyś nie miał własnej strony www, internauci mogliby o tym zapomnieć.
Pracowałem swego czasu w lokalnej stacji telewizyjnej. W grudniu, tuz przed Świętami Bożego Narodzenia i kilka miesięcy później, przed Wielkanocą, lokalni przedsiębiorcy zamawiali u nas emisję życzeń świątecznych. Kilka słów: "Z okazji Świąt firma Xyz życzy wszystkim klientom wszystkiego najlepszego...". Tymi życzeniami nic przecież nie sprzedawano, ale wiesz, dlaczego przedsiębiorcy w nie inwestowali? Bo dzięki temu przypominali konsumentom o swoich firmach. Dbali o to, aby o ich firmach pamiętano.
Tak samo jest w sytuacji strony internetowej. Jeżeli internauta szuka usług lub produktów takich, jak Twoje w internecie, a nie znajdzie Twojej strony internetowej, wypadasz z gry. Jeden zero dla konkurencji, bo była tam, gdzie internauta chciał ją znaleźć.
2. Darmowy pracownik 24/7. Nic w tym twierdzeniu nie jest przesadzone. Dobrze zbudowana strona internetowa potrafi odpowiedzieć na większość pytań Twoich klientów (oszczędzając czas Twój lub Twoich pracowników). Jeśli chcesz, może tez przyjmować zamówienia.
U mnie w mieście jest tylko jedna szkoła językowa, której strona internetowa została "zatrudniona" w procesie rekrutacji - zbiera ona wszelkie potrzebne informacje o osobach zainteresowanych. I powiem Ci, że właściciel nie zapłacił wcale majątku stworzenie mechanizmu rekrutacyjnego - zajął się tym informatyk, który umieścił na stronie zwykły formularz. Rozwiązanie proste, ale znacząco usprawnia pracę w szkole, bo sporo osób szuka placówki szkoleniowej najpierw w internecie.
3. Darmowe medium reklamowe. No, prawie darmowe. Ale spójrz: raz wykonana strona internetowa może istnieć przez lata. Aktualizować ja możesz sam - warto zastanowić się nad stworzeniem jej na tzw. systemie zarządzania treścią (CMS), aby było to znacznie prostsze. Raz na rok (najczęściej) opłacasz serwer i domenę, ale to i tak niewiele w porównaniu z innymi mediami. Do kosztów należy też dodać takie usługi jak np. pozycjonowanie strony internetowej, ale i to nie jest duży koszt - znacznie mniejszy niż reklama w innych mediach.
Co ważne, nie jesteś ograniczany czasem emisji lub powierzchnią reklamy w gazecie lub czasopiśmie. Na stronie internetową możesz umieścić nieporównywalnie więcej informacji niż w najdłuższej reklamie telewizyjnej za ułamek ceny tejże.
Darmowym medium reklamowym może stać się także lista adresów e-mail osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową. Zaoferuj in coś wartościowego w zamian za adres e-mail. Będziesz mógł potem informować ich np. o promocjach - zupełnie za darmo.
4. Zwiększanie sprzedaży przez edukowanie internautów. Jedna z najciekawszych funkcji firmowej strony internetowej, jednocześnie jena z najrzadziej spotykanych. Zupełnie za darmo możesz stworzyć krótki kurs e-mailowy, który, przekazując informacje internautom na ich skrzynki e-mailowe, przekona ich do Twoich produktów/usług.
Umieść informacje o Twoich produktach/usługach także na firmowej stronie internetowej. Nie żałuj odwiedzającym informacji - im więcej się dowiedzą, tym bardziej Ci zaufają.
Wypisałem kilka korzyści jakie daje firmowa strona internetowa, ale myślę, że zainteresował Cię ten temat. Dowiedz się więcej na firmawinternecie.net: żeby stworzyć opłacalna stronę internetową, trzeba albo zatrudnić specjalistę, albo... wiedzieć o branży jak najwięcej.
Oczywiście - od każdej reguły są wyjątki. Nie każda firma musi mieć stronę internetową, niektóre wręcz nie powinny (to te, w których nikt by o stronę nie dbał). Jednak jest to temat na osobny artykuł.
Jaki komputer najlepiej wybrać dla programisty? Na co warto zwrócić uwagę?