Dzisiejszy świat jest przepełniony reklamą. Telewizja, radio, wyskakujące banery w Internecie. Każda z firm chce znaleźć Klienta, a jedną z metod ich pozyskiwania jest właśnie reklama.

Data dodania: 2017-04-29

Wyświetleń: 1115

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Ulotka reklamowa jest doskonałą metodą na dodarcie do potencjalnych Klientów w szczególności na lokalnym rynku. Jej roznoszenie możemy zlecić na poczcie, lub skorzystać z usług firm zajmujących się kolportażem. Nasuwa się więc pytanie: co powinna zawierać, aby za jej pomocą zdobyć zaufanie i nakłonić osoby lub firmy do skorzystania z naszych świadczeń?

1. Czy ulotka jest Ci na pewno potrzebna?
Dobre pytanie, dla osób, których firma nie skupia się wyłącznie na lokalnym rynku i mogą prowadzić usługi zdalnie (np. tworzenie stron internetowych). W takim wypadku lepszą formą reklamy byłoby dotarcie do firm, które potrzebują konkretnie Twoich usług i na taki cel przeznaczyć nasz budżet.

2. Jaka wielkość?
Drukarnie posiadają szeroką gamę rozmiarów, na jakich drukują stworzone przez Ciebie projekty: A5, A4, A3, B3, B2. Obecnie najpopularniejszym i najchętniej wybieranym przez reklamodawców formatem jest A5 i A6. Są to odpowiedniki połowy kartki A4 oraz ćwiartki kartki A4. Rozmiar ulotki powinien być dobrany indywidualnie i skonsultowany z firmą, jaka będzie miała przyjemność je roznosić (może okazać się, że konieczne jest spełnienie określonych wymagać, aby można było nawiązać współprace w zakresie kolportażu).

3. Co powinno się na niej znaleźć?
Ostrzegamy i odradzamy metodę „umieszczę całą swoją ofertę i wszystko co możliwe” – BŁĄD! Taka ulotka (w szczególności napisana spójnym tekstem) jest nieczytelna i nie nakłania do współpracy. Sugerujemy wypunktować najważniejsze elementy oferty Twojej firmy w formie kilku chwytliwych i dużych haseł. Ważne jest także podanie adresu strony internetowej i numeru kontaktowego – ułatwimy wtedy możliwość zdobycia większej ilości informacji dla potencjalnego Klienta.
Nie może zabraknąć także pełnej nazwy firmy, logotypu i numeru NIP.

4. Kolorystyka
Całość koncepcji Twojej reklamy powinna być spójna wizualnie (logo, wizytówka, strona internetowa, ulotka). Jeżeli Twoja witryna www bazuje na kolorze czerwonym – ulotka również powinna do niej nawiązywać. Jeżeli w logotypie panują ostre krawędzie – styl ulotki nie może bazować na zaokrągleniach. Powinniśmy dać Klientowi możliwość rozpoznania Ciebie i Twojej firmy po samym stylu – bez konieczności zapoznawania się z wypunktowanymi usługami jakie świadczysz.

Podsumowując.
Marketing bazujący na materiałach drukowanych pozwala utrzymać kontakt z aktualnymi klientami, budować z nimi trwałe relacje oraz wzmacniać swą wiarygodność, a także zdobywać nowe kontakty biznesowe. Unikalny i przemyślany projekt, stworzony na bazie rad zaprezentowanych powyżej, przełożony na ulotki reklamowe jest świetną drogą przekazania klientom wszystkich wiadomości których potrzebują.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena