Stworzenie strony internetowej, która będzie zawierała ciekawą i oryginalną zawartość nie sprawi, że automatycznie odniesie ona sukces. By dotarła do potencjalnych odbiorców, musi być odpowiednio zoptymalizowana. Do tego niezbędny może okazać się audyt firmy zajmującej się SEO.
Czym jest optymalizacja stron WWW?
Optymalizacja strony WWW polega na podjęciu działań zmierzających do zwiększenia liczby odwiedzin przez użytkowników na danej witrynie. Przyczynia się do lepszego zrozumienia zawartości strony przez roboty sieciowe, co w efekcie przekłada się na jej wyświetlanie w momencie, gdy ktoś w internecie wpisuje daną frazę lub słowo kluczowe. Bez tego nawet największe budżety przeznaczone na działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Warto więc zrezygnować np. z drogiego do napisania oprogramowania witryny lub zdecydować się na tani hosting stron, po to, by zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na audyt oraz optymalizację. Od tego zależy czy nasza strona zdobędzie popularność i osiągnie sukces.
Jak optymalizuje się witryny WWW i co to daje?
Podczas audytu w pierwszym etapie przygotowywane są wytyczne dotyczące optymalizacji kodu strony. Prowadzi się je pod kątem szybkości wyświetlania strony, wyszukiwania jej w wyszukiwarkach i zgodności ze standardami W3C (przestrzeganie go pozwala na odpowiednie wyświetlanie witryn na różnych urządzeniach). Dzięki tej optymalizacji roboty sieciowe wyszukiwarek z łatwością mogą poruszać się po stronie i ją indeksować.
Po optymalizacji kodu, firma przeprowadzająca audyt SEO musi przygotować reguły dotyczące tworzenia treści. Zawartość strony musi być przede wszystkim wartościowa dla użytkowników i unikalna. Zastosowanie popularnych słów kluczowych i fraz tworzonych w tekstach pozwala na lepsze pozycjonowanie witryny.
Ostatnim etapem audytu jest optymalizacja grafiki oraz struktury linków wewnętrznych. Ważne jest, by obrazy, które znajdują się na stronie, ważyły jak najmniej i wyglądały jak najlepiej. Dodatkowo podczas optymalizacji nie wolno zapomnieć o wzajemnym linkowaniu się treści umieszczonej na stronie. Poprawia to indeksowanie i zwiększa wartość witryny u robotów sieciowych.
Błędy podczas optymalizacji stron
Dobrze zoptymalizowana strona może dać jej właścicielowi więcej unikalnych wejść, co niesie za sobą większe szanse na zdobycie kontraktów reklamowych i umów biznesowych. Niejednokrotnie zdarza się jednak, że witryny są źle zoptymalizowane. Spowodowane jest to:
l złą konstrukcją strony,
l źle dobraną nazwą domeny,
l złym wyborem słów kluczowych,
l brakiem odpowiedniej dostępności dla robotów sieciowych,
l stosowaniem technik spamerskich.
Może cię również zainteresować: Jak promować swoją stronę w internecie?