Z pewnością szybciej i skuteczniej dotrzesz do użytkowników ze swoimi informacjami. Internauci natomiast sprawniej wyszukają Twoją firmę w sieci.
Podając swój adres zamieszkania masz pewność, że osoba, która chce się z Tobą skontaktować, na pewno dotrze do Ciebie. Ta sama zasada dotyczy także domen. Zamiast ulicy, w adresie internetowym podajesz swoją indywidualną domenę. Jest to adres internetowy, pod którym będzie dostępna Twoja firmowa strona. Jak wybrać właściwą domenę i na co zwrócić uwagę?
5 praktyczne wskazówek
- Dobra domena atrakcyjnie prezentuje się na materiałach reklamowych, wizytówkach, gadżetach promocyjnych, papierze firmowym itp.
- Łatwo i skutecznie dociera do klientów, gdyż będzie zapamiętana przez odbiorcę.
- Niezawodna domena nie wymaga powtarzania, tłumaczenia pisowni.
- Przy prostej domenie trudniej zrobić błąd podczas wpisywaniu do wyszukiwarki.
- Nazwa powinna pozytywnie się kojarzyć.
Adres internetowy składa się z trzech części:
- przedrostka www,
- nazwy wybranej przez właściciela,
- określonej domeny.
Wybierając domenę skorzystaj z 7 prostych wskazówek. Pamiętaj, że nazwa, którą wybierzesz powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Często właściciele domen pomijają tak istotną cechę.
7 reguł wskazówek do stosowania przy wyborze domeny
-
Szukając nazwy dla swojej domeny staraj się nie przekraczać 8-9 znaków. Raczej unikaj nazw dłuższych niż dwa słowa. Jest to istotne z tego względu, że krótki adres internetowy łatwiej jest zapamiętać i bezbłędnie wpisać w okno przeglądarki.
-
Podczas wymyślania nazwy pomijaj elementy, które ją komplikują. Używaj przede wszystkim liter. Elementami utrudniającymi zapamiętanie i powodującymi wiele pomyłek są cyfry i myślnik.
Najlepiej stosować równanie: dobra domena = prosta nazwa.
-
Zadaniem domeny jest ułatwienie, a nie utrudnienie dotarcia do Twojej strony. Unikaj zatem obcych nazw, o trudnej wymowie i pisowni.
-
Używając znaków diakrytycznych np. ś, ć, ń,... Pamiętaj, że klient przebywający za granicą może mieć kłopot z wpisaniem tego adresu.
-
Zastanów się również, czy strona będzie zawierała nazwę firmy, czy raczej słowa opisujące jej działalność.
-
Powinieneś także brać pod uwagę fakt, iż 66% adresów ma końcówkę „ .pl ”. Jest to najpopularniejsza końcówka w Polsce, a nasza narodowa domena nie potrzebuje promocji. Polscy Internauci świadomie preferują swoją domenę, więc uwzględnij ich wybór.
-
Jeśli chcesz dotrzeć do polskich użytkowników posługuj się raczej adresem w języku polskim. W serwisach internetowych można wydzielić 3 grupy adresów:
- adresy w języku polskim,
- adresy w języku obcym,
- adresy w oparciu o nowy wyraz, który powstał na potrzeby nowej marki.
Cechy idealnej nazwy domenowej:
- krótka, czytelna, chwytliwa nazwa,
- brak zbędnych znaków poza literami,
- posiadanie końcówki - „ .pl ”
Zwróć uwagę na to, że to jest ideał. Życie wymaga, aby do niego dążyć, ale nie za wszelką cenę. W tym przypadku wskazana jest elastyczność i pomysłowość.
Rejestracja domeny i usługa hostingowa?
Gdy posiadasz już domenę, to należy ją zarejestrować. Miejsc, gdzie możesz to zrobić jest wiele. Ceny i warunki są zbliżone, jeśli nie takie same. Możesz wpisać w wyszukiwarce np. Google - „rejestracja domen”, a będziesz miał bogatą listę firm, które się tym zajmują. Kolejnym etapem na drodze do zaistnienia Twojego serwisu w Internecie jest wybór usługi hostingowej.
Czy masz już pomysł na adres internetowy swojej strony www? A może już go posiadasz i analizujesz wybraną przez siebie nazwę?
Żródło: Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
fot.Alan Bain/px