Jakie powinno być każe biuro? Przede wszystkim funkcjonalne i użyteczne. Ważne są co prawda elementy aranżacyjne takie jak meble, dekoracje czy oświetlenie, ale znacznie bardziej istotne są urządzenia, które poprawią komfort każdej pracy biurowej.

Data dodania: 2016-06-08

Wyświetleń: 970

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakie urządzenia poprawią komfort pracy biurowej

Rynek urządzeń biurowych jest spory. Co i rusz producenci wypuszczają urządzenia, które jeszcze bardziej poprawić mają naszą wydajność, a samą pracę ułatwić. Ceny są także różne więc wybór tego typu urządzeń biurowych wcale nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Na jakie więc urządzenia postawić, by komfort naszej pracy wzrósł, a portfel nadal pozostał pełen? Oto kilka urządzeń, które ułatwią pracę i nie zrujnują Twoich finansów.


Posegreguj informacje
Pierwsze z czym kojarzy się biuro to sterty papierów. W ostatnim czasie co prawda sporo dokumentacji tworzonej i przechowywanej jest w formie elektronicznej, jednak wiele urzędów czy instytucji nadal wymaga obrotu dokumentacją papierową. W natłoku tych papierów łatwo się zgubić. A czasem zagubienie jakiegoś dokumentu może spowodować wielki problem. By ogarnąć ten papierologiczny chaos z pewnością w każdym biurze przyda się bindownica. Bindownica to urządzenie służące do scalania i oprawiania dokumentów. Scalone i oprawione dokumenty nie tylko się nie zgubią, ale także będą się lepiej prezentowały na biurku, półce czy w archiwum. Dodatkowo tak scalone dokumenty zajmują mniej miejsca, a to ważne, gdy mamy ograniczoną pojemność biura. Rynek bindownic jest bardzo szeroki, także z pewnością każdy znajdzie tu coś dla siebie. Przed wyborem bindownicy ważne jest by określić swój budżet na sam sprzęt, przeanalizować planowane ilości stron do bindowania, inne swoje potrzeby oraz budżet, który będziemy mogli przeznaczyć na materiały eksploatacyjne do bindownicy czyli tzw. grzbiety. Najtańsze bindownice można kupić już za ok. 200 zł. Są to proste bindownice grzebieniowe wykorzystujące oprawy plastikowe. Tanie, łatwe w użyciu, pozwalające oprawić ok. 500 stron jednocześnie, ale niestety mało estetyczne. Na drugim miejscu po względem ceny są bindownice spiralowe. Ich wadą jest niestety stopień skomplikowania samego procesu oraz czasochłonność. Mniej więcej w tym samym przedziale cenowym znajdziemy bindownice drutowe wykorzystujące grzbiety drutowe. Na rynku dostępne są również bindownice termiczne i grzebieniowo-drutowe.


Usuń niepotrzebne dokumenty
A co w przypadku gdy chcemy pozbyć się nadmiaru dokumentów – zarówno tych papierowych jak i tych na nośnikach optycznych? Kolejnym urządzeniem poprawiającym komfort pracy w biurze będzie niszczarka. Tutaj również wybór jest spory. Przed zakupem dobrze jest określić budżet oraz nasze potrzeby. Najprostsze niszczarki to niszczarki osobiste. Dla większej ilości osób warto wybrać niszczarki biurowe, a w przypadku firm zajmujących się utylizacja dokumentów – niszczarki specjalistyczne. Niszczarki różnią się pomiędzy sobą sposobem cięcia. Mogą one ciąć w paski lub też w ścinki. Jednym z parametrów niszczarek biurowych jest norma DIN 32757, która określa klasę tajności niszczonych dokumentów – im wyższa klasa tym skuteczniej zniszczony dokument (pocięty na mniejsze elementy). Inne elementy, na które należy zwrócić uwagę wybierając niszczarkę to szerokość wejścia, wydajność, pojemność kosza , poziom hałasu, gabaryty.


Szybkie i precyzyjne cięcie
Wybierając urządzenia do biura nie można także zapomnieć o gilotynie. Gilotyna służy do precyzyjnego cięcia papieru. Dzięki niej można bezproblemowo przyciąć partie papieru do pożądanych wymiarów. Dzięki zastosowaniu gilotyny unikamy poszarpanych krawędzi dokumentów czy niedociągnięć jakie zdarzają się podczas pracy z nożyczkami. Wybór gilotyn dostępnych w sprzedaży również jest dość duży, Różnią się one zarówno pod względem gabarytów jak i możliwości w zakresie obrabianego materiału. Profesjonalne gilotyny ciąć mogą nawet do 600 arkuszy jednocześnie. W zależności od modelu mogą być wyposażone w elementy takie jak ekran ochronny, antywstrząsowa dźwignia, funkcja automatycznego docisku papieru, kalibracja do formatów DIN , skala metryczna i calowa. Ostateczny wybór zależy do naszych potrzeb i budżetu jaki dysponujemy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena