Przyszli pracownicy szukając nowych ofert pracy najczęściej kierują się finansami. Ale nie zawsze. Ostatnio coraz częściej kandydaci do pracy sugerują się stabilnością zatrudnienia oraz możliwością rozwoju zawodowego.

Data dodania: 2008-08-08

Wyświetleń: 4257

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak znaleźć dobrego pracownika

Jak skutecznie zmotywować zdolną osobę do pracy w naszej firmie? Praca nierozerwalnie wiąże się z finansami, które jako właściciel firmy musimy wyłożyć na pracownika. Motywacje pozafinansowe powinny być wykorzystywane tylko wtedy, gdy nowo zatrudniany pracownik wie, że będzie dobrze zarabiał lub dla tych przyszłych pracowników, którzy w przypadku zatrudnienia finansowa motywacja nie ma żadnego znaczenia w podjęciu nowej pracy. Dla pracodawcy ważnym czynnikiem jest to, by nie oferował pracownikowi korzyści pozafinansowych gdy nie będzie on zadowolony ze swojej płacy. Jeśli wynagrodzenie pracownika będzie zbyt niskie, to nic nie zastąpi konieczności wzrostu jego wynagrodzenia za pracę. Tylko pracownik, który ma godziwą płacę za swoją pracę doceni motywację pozafinansową np. bilety do teatru czy filharmonii dla niego i całej rodziny.

Zatrzymanie pozyskanego pracownika w nowym zakładzie pracy na dłużej jest głównym celem pracodawcy. Od dłuższego czasu takie zabiegi przyjmują różną formę: nagrody, premie oraz podwyżki są głównymi elementami walki o wykwalifikowanego pracownika, ponieważ każdy pracownik chce i lubi odczuwać takie zabiegi motywacyjne. Jeśli ich nie odczuje – szybko zmieni pracodawcę.

Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na ciągłe podwyżki czy premie. Jednak w dzisiejszych czasach, gdzie rynek pracy narzeka na niedobór wykwalifikowanych pracowników, a pracodawcy ścigają się w składaniu bardziej atrakcyjnych ofert pracy, kandydaci mogą sobie pozwolić na spore wymagania finansowe. W perspektywie czasu o wiele bardziej opłacalnie jest pozyskanie solidnego pracownika, który wymaga dość dużych nakładów finansowych ale potrafi się zrewanżować dużymi efektami swojej pracy. Pracownik, która pracuje tylko by zapchać dziurę w etacie najczęściej powoduje więcej strat niż zysków. Chyba że potrafimy zmotywować takiego pracownika.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena