Motywowały do pracy Waszych rodziców, były swojego rodzaju nagrodą za wykonywane działanie, w pewien sposób przywiązywały pracownika do siebie, sprawiały, że rodzina, czyli Wy, myśli o miejscu pracy ojca czy matki z większą sympatią.
To, co kiedyś było „wczasami pod gruszą”, dziś nieco zmienia nazwę i formę. Incentive travel na dobre wkroczył do słownika zarządzania i marketingu.
Czym jest incentive travel?
Mówiąc najprościej, jest to „dziękuję” w formie wyjazdu dla pracownika danej firmy. Wyjazdu, który nagradza za wzorowo, czy nawet ponadprzeciętnie wykonaną pracę, która przekłada się na zwiększenie zysków w firmie. Wyjazdu najczęściej w kraje egzotyczne na „full opcji”, aby wywołać efekt „wow”. Incentive travel to narzędzie motywacyjne, które coraz częściej jest wykorzystywane w dużych i mniejszych firmach. To też doskonały narzędzie budujące lojalność wobec pracodawcy, zwłaszcza podczas wyjazdów integracyjnych.
Po co wycieczka motywacyjna, wystarczy wycieczka firmowa
Osobom, którym wydaje się, że nie ma różnicy między wyjazdem typu incentive travel, a wycieczką firmową, należy się wyjaśnienie. Wyjazdy motywacyjne różnią się od standardowych wycieczek firmowych pod wieloma względami, w tym jednym, zdaje się najważniejszym – te pierwsze są dla wybranych. Na te drugie może zapisać się każdy. Podkreślenie wyjątkowości pracownika, poprzez wybranie, nagrodzenie go w taki sposób, to tylko początek skomplikowanego procesu motywacji. Potem dla wybrańca jest już tylko lepiej. Przelot często biznesową klasą, transport również na najwyższym poziomie. Noclegi na łóżkach king size lub w nietypowych, niedostępnych dla „zwykłego śmiertelnika” miejscach. Atrakcje również inne, niż w przypadku wyjazdów firmowych – ekstremalne, nietypowe, niezwykle ciekawe. Spotkania ze znanymi osobami, podróżnikami to również przeżycie, którego ciężko doświadczyć podczas wyjazdu do Kołobrzegu, do hotelu 500 metrów od morza.
Turystyka motywacyjna nie jest tania, w stosunku do wyjazdów firmowych. Jednak jej wartość jest nieoceniona, jeśli firmie zależy na wyróżnieniu w ten sposób najlepszych z najlepszych. Opłaci się, na kilka kolejnych lat.