Absolutną podstawą reklamy jest nagłówek ofertowy – przypuszczalnie najważniejszy element w całym tekście marketingowym. Zadaniem nagłówka jest przyciągnięcie uwagi klienta i skłonienie go do przeczytania pozostałej części oferty. To pierwsza rzecz, jaką widzimy, zatem musimy postarać się o zachowanie jak najwyższej jakości. Niestety, bardzo często reklamy – zwłaszcza te niewielkich rozmiarów – nie posiadają żadnego nagłówka, co jest ogromnym błędem, ponieważ klient nie wie, na czym skupić uwagę w pierwszej kolejności. Skuteczne nagłówki powinny zawierać informację o korzyści, jaką osiągnie klient po skorzystaniu z naszych usług, bądź o jego problemach. Nagłówkiem nie jest nazwa firmy ani nic nie mówiący slogan – wszak klient nie chce czytać truizmów ani zapewnień, że nasza firma jest liderem w swoim regionie, a fakty i informacje, które mogą przynieść mu realną korzyść.
Jak stworzyć skuteczną reklamę?
Samodzielne kreowanie wizerunku firmy i pisanie reklam nie jest dobrym pomysłem – zwłaszcza gdy za marketing bierze się osoba, która nie zna realiów rynku i potrzeb klientów. Do tego celu warto zaangażować profesjonalną agencję.
Agencja reklamowa przygotuje dla nas całą kampanię marketingową z uwzględnieniem kosztów oraz najskuteczniejszych form reklamowania działalności. Formy reklamowania zależą w dużej mierze od targetu oraz preferowanego zasięgu oddziaływania reklamy. Jeżeli zależy nam na zdobyciu rynku lokalnego, warto zainwestować w reklamę zewnętrzną w formie ulotek czy billboardów oraz coraz popularniejszą usługę pozycjonowania lokalnego. Agencja reklamowa stworzy także projekt strony internetowej oraz przeprowadzi kampanie w social media. Nawet jeżeli nie jesteśmy przekonani do tej formy reklamowania działalności, powinniśmy pamiętać, że ponad 97 procent konsumentów szuka punktów usługowych i firm właśnie przez wyszukiwarki internetowe.
Jak zaprojektować ulotkę?
Jeżeli nie chcemy, aby klient pozbył się materiałów reklamowych kilka chwil po ich otrzymaniu, powinniśmy zadbać o to, aby treści nań umieszczone były angażujące i łatwe do przeanalizowania. W żadnym wypadku nie możemy oczekiwać, że potencjalny klient weźmie ulotkę do domu – w większości przypadków wyrzuci ją kilka chwil po otrzymaniu. I właśnie te kilka chwil ma ogromne znaczenie dla sukcesu naszej działalności reklamowej – jeżeli reklama jest przejrzysta i zawiera konkretne, z punktu widzenia klienta, informacje, istnieje duża szansa, że zapamięta firmę i zechce skorzystać z naszych usług. Źle zaprojektowana ulotka nie da takiej gwarancji – perswazyjne treści to podstawa dobrej reklamy.