A co zrobić, gdy mimo tych wszystkich pozytywów, dziecko po prostu nie interesuje się kolorowaniem? Odpowiedź jest prosta – nie rezygnować!

Data dodania: 2015-07-06

Wyświetleń: 1084

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kolorowanki rozwijają zdolności manualne, uczą koncentracji, rozpoznawania kształtów i kolorów, pobudzają kreatywność i wyobraźnię, a z drugiej strony dobrze osadzają malucha w otaczających go realiach. Trzeba po prostu odpowiednio dobrać kolorowankę.

Jak to zrobić?

  • Kolorowanki, a wiek i zainteresowania

    Przede wszystkim, by dziecko było zmotywowane do zabawy w kolorowanie, kolorowanka powinna być dopasowana do wieku malucha, a zatem i do jego umiejętności i do zainteresowań. Dla małych dzieci polecane są kolorowanki najprostsze. Najlepiej, jeśli będzie to jedna, dość schematyczna rzecz lub postać narysowana grubym konturem na dość dużej kartce (np. formatu A4). Im mniej szczegółów, tym lepiej. Im większe pola do pokolorowania, tym łatwiej dziecku zaangażować się w taką zabawę. Dobrze również, aby kolorowany rysunek był rozpoznawalny, to znaczy by przedstawiał coś, co jest dziecku dobrze znane z codziennego życia (piłka, kwiatek, kotek…). Wraz z wiekiem, kolorowanki, które podsuwa się dziecku powinny być trudniejsze, bardziej szczegółowe, wymagające większej koncentracji i precyzji manualnej. Z czasem od pojedynczych postaci czy przedmiotów dzieci przechodzą do kolorowania całych scenek. Gdy pojawiają się u dziecka jakieś szczególne zainteresowania, warto proponować mu do kolorowania rysunki z ulubionym tematem (np. auta wyścigowe).
     
  • Kolorowanki i różne techniki malowania

    Kolorowanki można dobierać różnie dla różnych dzieci także biorąc pod uwagę technikę malowania. Jeżeli na przykład dziecko bardzo nie lubi farb, warto podsunąć mu tzw. kolorowankę wodną. Jeżeli ma problem z utrzymaniem kredki ołówkowej, proponuje mu się użycie krótkich i grubych kredek świecowych o profilu trójkątnym. Jeśli natomiast nic się nie sprawdza, trzeba cofnąć się do etapu malowania rączkami na wielkiej płachcie papieru, by wzbudzić u malucha radość płynącą z zupełnie swobodnej zabawy kolorem.
  • Kolorowanki – praca indywidualna lub zbiorowa

    Wybierając kolorowankę dla dziecka, można również rozważyć – zwłaszcza, gdy maluch lubi wspólną zabawę i dobrze współpracuje z innymi dziećmi, kolorowanie zbiorowe. Często takie aktywności mają miejsce w przedszkolach. Kilkoro dzieci wspólnie koloruje jeden duży rysunek składający się z różnych elementów. Może to zadziałać na dziecko mało zainteresowane kolorowankami na tyle motywująco, że przy następnej okazji chętnie podejmie się pokolorowania czegoś indywidualnie.

Kolorowanki można pobrać i wydrukować stąd http://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci.html

Licencja: Creative Commons
0 Ocena