Prowadzisz swoją firmę? Bez względu na to, na jakim etapie jest twoja działalność, zapewne słyszałeś już porady typu: Wyróżnij się, Wyjdź z tłumu, Spraw, by świat o tobie usłyszał, Bądź KREATYWNY!

Data dodania: 2015-02-06

Wyświetleń: 1367

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

„Kreatywność” to słowo, które w ostatnich latach zdobyło niezwykłą popularność w biznesowej nowomowie. Niemal obowiązkowo pojawia się w ogłoszeniach dotyczących pracy, a co za tym idzie, w większości aplikacji składanych przez kandydatów na przeróżne stanowiska. Kreatywni muszą być nie tylko pracownicy, ale absolutnie wszystko, co związane z działalnością firmy – oferta, produkty, a nade wszystko jej wizytówka, czyli strona internetowa, bez której trudno dziś wyobrazić sobie istnienie nowoczesnego przedsiębiorstwa.

Marketingowe fantazje

Wszechobecność słówka „kreatywność” spowodowała, że znalazło się ono na szczycie fraz nadużywanych, uznawanych wręcz za natrętne i puste znaczeniowo. Dlaczego? Ponieważ rzeczywistość zmienia się w tak szybkim tempie, że coś oryginalnego za chwilę stanie się modne. Branża reklamowa pełna jest agencji kreatywnych, które obiecują klientom nieszablonowe, twórcze rozwiązania, a w rezultacie ich działalność napędzana jest przez rynkowe trendy. Podobnie rzecz ma się z projektami stron internetowych, którymi rządzi obecnie obowiązująca moda.

Wystarczy obejrzeć kilka witryn, które powstały w podobnym czasie, by zobaczyć ich uderzające podobieństwo. Dzieje się tak dlatego, że większość projektów oparta jest na szablonach, w których wprowadza się drobne modyfikacje w rozmieszczeniu poszczególnych elementów strony. W rezultacie kreatywność proponowana przez wiele agencji nie ma nic wspólnego ze znaczeniem tego słowa. Gotowe witryny są masowo „produkowane”, co sprawia, że niewiele wysiłku wkłada się w tworzenie tekstu, a indywidualne projekty graficzne oparte na autorskiej ilustracji stają się zjawiskiem wyjątkowym.

Projektowanie, które ma przyszłość

Prawdziwa nieszablonowość witryn internetowych zaczyna się od indywidualnego podejścia do projektu – zapoznania się z branżą i działalnością konkretnej firmy. Nie sztuką jest bycie kreatywnym na siłę, ale tworzenie elastycznych stron internetowych – przejrzystych, użytecznych i przede wszystkim dopasowanych do potrzeb docelowych odbiorców. Konsumenci cenią sobie szczerość i autentyczność. Dawno minęły już czasy, gdy skuteczne były podstępne chwyty marketingowe i obietnice bez pokrycia. Dlatego współczesna strona internetowa powinna po prostu mówić prawdę, w dodatku w języku dostosowanym do potrzeb odbiorców.

Profesjonalne witryny muszą więc zawierać angażujące treści, wzbogacone o inteligentnie wprowadzone akcenty graficzne, które oprócz tego, że wpływają na estetykę, mówią coś ważnego o firmie. Internauci doceniają użyteczność stron www, ale również zauważają spójność wszystkich szczegółów. W ten sposób wszystkie elementy witryny są podporządkowane jednej idei, jaką jest tworzenie harmonijnego wizerunku marki. To nowa jakość komunikacji z klientem budowana na szczerości, ale czy wszystkie firmy są na to gotowe?

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena