Krok 1
Po pierwsze – nie panikuj. Masz sporo czasu. Od momentu przekroczenia limitu obrotów albo utraty zwolnienia masz 2 pełne miesiące na kupienie i zafiskalizowanie kasy. Poświęć nieco czasu na znalezienie dobrej, niedrogiej kasy (co to znaczy czytaj tu: http://smolarek.biz.pl/jak-kupic-i-nie-przeplacic-za-kase-fiskalna/), mającej serwis w pobliżu miejsca prowadzenia działalności.
Kup kasę i potrenuj „na sucho” wystawianie paragonów. Zafiskalizujesz ją nieco później.
Krok 2
Najpóźniej dzień przed rozpoczęciem rejestracji musisz powiadomić o tym fakcie Urząd Skarbowy, do którego wysyłasz deklaracje VAT. Zrób to na piśmie. Nie ma urzędowego wzoru, ale podać musisz:
- Swoje dane
- Datę fiskalizacji
- Liczbę kas
Przykładowe pismo może wyglądać tak:
Jan Kowalski Teresin, 12 listopada 2014 96-515 Teresin, Sochaczewska 51 Urząd Skarbowy w Sochaczewie adres,miasto, ulica OŚWIADCZENIE Informuję, iż z dniem 01.03.2015 rozpocznę ewidencjonowanie sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. W związku z tym będę dokonywał zakupu na jedno stanowisko pracy, jednej kasy fiskalnej, która będzie się znajdowała w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej tj. ul. Sochaczewska 51, 96-515 Teresin |
Krok 3
Fiskalizacja. Dokonuje tego serwis, przy okazji wypełniając druki do Urzędu Skarbowego oraz plombując urządzenie. Od tego momentu sprzedaż rejestrujesz na kasie. Dodatkowo sporządzasz raporty dobowe i okresowe, które musisz przechowywać.
Krok 4
Po fiskalizacji, w ciągu 7 dni powiadamiasz ponownie Urząd wypełniając druk „Powiadomienie podatnika o miejscu instalacji kasy”. Druk dostarcza serwisant. Złożenie druku warunkuje możliwość otrzymania ulgi na zakup kasy. Na podstawie tego powiadomienia Urząd nadaje numer kasie, który trzeba nanieść na kasę. Ostatecznie na kasie będą znajdowały się 3 numery:
- Numer seryjny nadany przez producenta
- Numer unikatowy kasy (modułu fiskalnego), który drukuje się na każdym paragonie
- Numer ewidencyjny kasy
Krok 5
Z pomocą swojego Biura Rachunkowego ubiegasz się o ulgę w wysokości 90% kwoty zakupu netto, nie więcej niż 700zł. Nie było to takie trudne J
Dla dociekliwych link do Rozporządzenia: