W środowisku graczy znany jestem jako Torba. Grami zajmuję się od 10 lat. Czesto słyszę w mediach, że za przemoc odpowiedzialne są gry komputerowe. Ja jednak mam zamiar obalić tę kłamliwą tezę.

Data dodania: 2014-11-09

Wyświetleń: 2028

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Gry a przemoc.

Dlaczego uważam, że gry komputerowe same w sobie nie powodują przemocy? To proste, aktualnie naprawdę  mało tytułów skupia się na fakcie zabijania. Warto zwrócić uwagę na sposób przekazu telewizji. To tu słyszymy o terrorystach obcinających głowy zakładnikom, czy zabijających kobiety kamieniami za własne sprawki. Nie sądzą również żeby sami posiadali dostęp do zachodnich gier.

Agresja nie bierze się z faktu grania w strzelankę, a często z samej bezradności w realnym świecie. Bieda, brak pracy, czy niemożność zmiany na lepsze powoduje narastającą frustrację, która niestety kiedyś znajdzie ujście. Gry komputerowe dla mnie właśnie stanowią oderwanie od rzeczywistości. Są swoistą odskocznią od codziennego stresu. Wiele gier nie tylko pozwala na zabawę, ale i poprawę relacji międzyludzkich. Osobiście wielu moim znajomych gra z własnymi dziećmi w FIFE lub Minecrafta. To bardzo fajne,że w dzisiejszym świecie potrafią znaleźć dla nich czas, pograć i pogadać. W mediach możemy usłyszeć, że dzieci grają w nieodpowiednie gry, albo skupiają się tylko na komputerze. Ale czy za dobór gry nie odpowiada rodzic? Niestety wiele osób woli kupić pierwszą lepszą gierkę, dać ją dziecku i po problemie. Sam byłem świadkiem sytuacji, w której facet kupował synowi (około 8 lat) GTA 4. Niestety, ale to nie wina gier czy filmów.  Za to jacy jesteśmy odpowiada nasze otoczenie. Osoba, która przed chwila grała w GTA nie wyjdzie na ulice i nie będzie potrącać ludzi dla zabawy jeśli jest zdrowa na umyśle. Media ciągle doszukują się tematów zastępczych, tak samo jak my wszyscy. Zrzucamy nasze winy na zwykłe przedmioty.

Płyta z grą do niczego nas nie zmusi, nie okaleczy i nie będzie na dominować. W chwili obecnej gry komputerowe stały się nie tyle rozrywką co elementem sztuki. Opowiadają lepiej o historii niż filmy, ponieważ stajemy się w nich jej fragmentem. Rozbudowują nasza wyobraźnie, dają nam możliwość tworzenia budowli, pojazdów, statków, a tylko my się ograniczamy. Gry strategiczne rozwijają konstruktywne, logiczne myślenie. W grach stajemy się nową osobą, która ma swój cel. Właśnie dlatego uwielbiam gry komputerowe. Jednak jak we wszystkim najważniejszy jest umiar i zachowanie proporcji między życiem w realu a sferą cyber.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena