Dlatego właśnie tak ważne jest zarządzanie strategiczne. Pracownicy, którzy wiedzą, po co wykonują daną pracę rozumieją, do czego jest ona potrzebna i bardziej się angażują. Badania potwierdzają, że każdy preferuje podejmowanie działań, których sens widzi i rozumie. Z drugiej strony, pracownicy, którzy nie widzą sensu swojej pracy swoje obowiązki wykonują bez przekonania i często - niechlujnie. Pokazywanie celu pracy jest zadaniem działu HR – odpowiednie szkolenie z zarządzania zespołem pokaże pracownikom jak tego dokonać.
Firmy HR Warszawa zwracają uwagę na to, że każdy pracownik powinien znać nie tylko główne cele firmy, ale także te mniejsze: wygrana przetargu, wykonanie zlecenia w terminie itp. Oprócz tego, każdy powinien mieć także swoje osobiste cele – pozyskanie nowego klienta, dokończenie projektu przed deadlinem lub stworzenie nowego produktu – wszystko w zależności od branży i zajmowanego stanowiska.
Jak nauczyć się motywacji pracowników
Szkolenia dla firm są skuteczne tylko i wyłącznie wtedy, gdy ich uczestnicy są zainteresowani tematyką kursy. Minęły już czasy nudnych, wielogodzinnych wykładów bez czasu na dyskusję i rozmowy o problemach niewystępujących w Twojej branży. Dzisiaj dobre szkolenie uważa się za takie, podczas którego uczestnik czuje się zmotywowany i pełen pozytywnej energii, chciałby się dzielić własnymi pomysłami i z trudem nadąża z ich notowaniem. Jest to możliwe wyłącznie wtedy, gdy prowadzący szkolenie posiada dużą wiedzę praktyczną oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Opowiadanie o przypadkach z prawdziwego życia, okraszanych anegdotami, sprawia, że łatwiej zapamiętać ideę całego wykładu.
Podczas szkoleń organizowanych rzez HPRGroup.pl uczestnicy dostają gotowe materiały, do których mogą zajrzeć po szkoleniu. Dzięki temu nie marnują cennego czasu i uwagi podczas szkolenia na robienie notatek i mogą mieć pewność, że żadne ważne informacje im nie umkną.
Szkolenie menedżerów działa pozytywnie na motywację nie tylko samych szkolonych, ale także całego zespołu. To w gestii kadry wyższego szczebla leży pokazywanie pozostałym pracownikom jaki jest cel wykonywanej pracy oraz stawianie im indywidualnych wyzwań. Trzeba pamiętać jednak o systemie nagród dla pracowników, którym udało się osiągnąć postawione im zadania. „Nagrodą” nie może być większa ilość obowiązków czy mniej czasu na wykonanie kolejnego zadania.